
Του Νίκου Βεργούνη
Στο ναυπηγείο Sungdong, που βρίσκεται στο νοτιο-κορεάτικο λιμάνι Tongyeong-si, η Maersk Tankers βάφτισε τα δύο της νεότευκτα δεξαμενόπλοια.
Τα δύο νέα πλοία, το «Maersk Teesport» και το «Maersk Tianjin» χωρητικότητας 50.000 DWT Medium Range (MR), μαζί με το αδελφό πλοίο «Maersk Tangier», το οποίο παραδόθηκε στις 5 Φεβρουαρίου 2016, αποτελούν μέρος της ανανέωσης του στόλου της Maersk Tankers.
To 2015 η εταιρεία παρέλαβε τα πρώτα δύο («Maersk Tampa» και «Maersk Tacoma») από τα συνολικά δέκα πλοία, τα οποία είχε παραγγείλει στο ναυπηγείο Sungdong. Τα επόμενα χρόνια περίπου το 20% του στόλου της Maersk Tankers θα έχει αντικατασταθεί από νεότευκτα πλοία, τα οποία έχουν ήδη παραγγελθεί. Συγκεκριμένα, έχουν παραγγελθεί δέκα πλοία στο ναυπηγείο Sungdong της Νοτίου Κορέας και άλλα εννιά Medium Range (MR) πλοία από το ναυπηγείο Ningbo της Κίνας. Τα πλοία από το Ningbo αναμένεται να παραδοθούν τα έτη 2017 και 2018.
Η Maersk Tankers αναζητά συνεχώς ευκαιρίες για ανανέωση του στόλου της, τόσο με νεότευκτα όσο και με μεταχειρισμένα πλοία. Για το λόγο αυτό οι τιμές στην αγορά παρακολουθούνται συνεχώς, ώστε οι επενδύσεις να γίνονται σε ένα ελκυστικό επίπεδο τιμών.
Σύμφωνα με τον κ. Claus Grønborg, που είναι ο επικεφαλής του Τμήματος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της εταιρείας, μέρος της στρατηγικής της Maersk Tankers για επέκταση του στόλου της συνιστά η αύξηση των επενδύσεων στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου (product tankers). Επίσης, ο κ. Grønborg τόνισε ότι «η ανανέωση του στόλου θα συνεχιστεί όταν οι τιμές επανέλθουν σε ελκυστικά επίπεδα δεδομένου ότι τώρα είναι αρκετά υψηλές».
Η Maersk Tankers διαθέτει ένα μεγάλο στόλο από δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, όλα κατασκευασμένα σύμφωνα με τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας και αξιοπιστίας. Σήμερα ο στόλος της θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους παγκοσμίως, αριθμώντας συνολικά 156 πλοία. Από αυτά, τα 82 βρίσκονται υπό την ιδιοκτησία της εταιρείας, 24 βρίσκονται σε T/C και 50 σε pools.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ