
Του Νίκου Βεργούνη
Στο ναυπηγείο Sungdong, που βρίσκεται στο νοτιο-κορεάτικο λιμάνι Tongyeong-si, η Maersk Tankers βάφτισε τα δύο της νεότευκτα δεξαμενόπλοια.
Τα δύο νέα πλοία, το «Maersk Teesport» και το «Maersk Tianjin» χωρητικότητας 50.000 DWT Medium Range (MR), μαζί με το αδελφό πλοίο «Maersk Tangier», το οποίο παραδόθηκε στις 5 Φεβρουαρίου 2016, αποτελούν μέρος της ανανέωσης του στόλου της Maersk Tankers.
To 2015 η εταιρεία παρέλαβε τα πρώτα δύο («Maersk Tampa» και «Maersk Tacoma») από τα συνολικά δέκα πλοία, τα οποία είχε παραγγείλει στο ναυπηγείο Sungdong. Τα επόμενα χρόνια περίπου το 20% του στόλου της Maersk Tankers θα έχει αντικατασταθεί από νεότευκτα πλοία, τα οποία έχουν ήδη παραγγελθεί. Συγκεκριμένα, έχουν παραγγελθεί δέκα πλοία στο ναυπηγείο Sungdong της Νοτίου Κορέας και άλλα εννιά Medium Range (MR) πλοία από το ναυπηγείο Ningbo της Κίνας. Τα πλοία από το Ningbo αναμένεται να παραδοθούν τα έτη 2017 και 2018.
Η Maersk Tankers αναζητά συνεχώς ευκαιρίες για ανανέωση του στόλου της, τόσο με νεότευκτα όσο και με μεταχειρισμένα πλοία. Για το λόγο αυτό οι τιμές στην αγορά παρακολουθούνται συνεχώς, ώστε οι επενδύσεις να γίνονται σε ένα ελκυστικό επίπεδο τιμών.
Σύμφωνα με τον κ. Claus Grønborg, που είναι ο επικεφαλής του Τμήματος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της εταιρείας, μέρος της στρατηγικής της Maersk Tankers για επέκταση του στόλου της συνιστά η αύξηση των επενδύσεων στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου (product tankers). Επίσης, ο κ. Grønborg τόνισε ότι «η ανανέωση του στόλου θα συνεχιστεί όταν οι τιμές επανέλθουν σε ελκυστικά επίπεδα δεδομένου ότι τώρα είναι αρκετά υψηλές».
Η Maersk Tankers διαθέτει ένα μεγάλο στόλο από δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, όλα κατασκευασμένα σύμφωνα με τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας και αξιοπιστίας. Σήμερα ο στόλος της θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους παγκοσμίως, αριθμώντας συνολικά 156 πλοία. Από αυτά, τα 82 βρίσκονται υπό την ιδιοκτησία της εταιρείας, 24 βρίσκονται σε T/C και 50 σε pools.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ