
O Νορβηγός υπουργός Οικονομικών Siv Jensen, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι ο υπάρχων εταιρικός φόρος της Νορβηγίας είναι πολύ υψηλός και πρέπει να μειωθεί ως μέρος μιας ευρύτερης δέσμης μέτρων για την τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης.
Ο κ. Jensen μιλώντας σε ετήσιο συνέδριο της Ένωσης Νορβηγών Εφοπλιστών δήλωσε ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία είναι απαραίτητη για τη διατήρηση ενός υγιούς και ευέλικτου επιχειρηματικού περιβάλλοντος στη νορβηγική οικονομία. Επίσης τόνισε, ότι η χαμηλότερη φορολογία των επιχειρήσεων και η γενικότερη μείωση της φορολογίας φυσικών προσώπων (ειδικά ως προς τη φορολογία ακινήτων και κεφαλαίων) για τους ιδιοκτήτες διεθνών επιχειρήσεων είναι ενδεδειγμένη.
Τον Δεκέμβριο, η κυβέρνηση του Όσλο εξέδωσε ένα διάταγμα με το οποίο μείωσε κατά 2% το ποσοστό του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων το οποίο ανέρχεται πλέον σε 25%. Ωστόσο, ο κ. Jensen ανέφερε ότι η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί για την περαιτέρω μείωση των φόρων για να «κλείσει το χάσμα μεταξύ της Νορβηγίας και των γειτονικών χωρών» και να καταστήσει τη Νορβηγία έναν πιο ελκυστικό προορισμό για ξένες επενδύσεις.
Σε μια πρόσφατη ανακοίνωση που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Οκτώβριο, το υπουργείο Οικονομικών πρότεινε την περαιτέρω μείωση του εταιρικού φόρου κατά 2% μέχρι το 2018.
Ο κ. Jensen δήλωσε επίσης ότι ένα ανταγωνιστικό φορολογικό καθεστώς είναι πλέον απαραίτητο για να διατηρήσει τη δύναμη της η ναυτιλιακή βιομηχανία της Νορβηγίας. Ως εκ τούτου, η κυβέρνηση προτίθεται να διατηρήσει το καθεστώς της υπάρχουσας φορολογίας χωρητικότητας της Νορβηγίας,
Ο κ. Jensen ανέφερε επίσης ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να καταργήσει ορισμένους φόρους για τους Νορβηγούς πλοιοκτήτες ώστε να εξασφαλίσει ισότιμους όρους ανταγωνισμού με τους ξένους επενδυτές, οι οποίοι δεν υπόκεινται σε φορολογία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ