
Σε αγώνα δρόμου βρίσκονται οι αρμόδιες αρχές της Τεχεράνης προκειμένου να ανανεωθεί άμεσα ο στόλος δεξαμενοπλοίων αλλά και αεροσκαφών της χώρας. Η ιρανική κρατική εταιρεία διαχείρισης δεξαμενοπλοίων NITC σκοπεύει ή μάλλον αναζητά άμεσα τρόπους για να αντικαταστήσει πάνω από 20 δεξαμενόπλοια, συμπεριλαμβανομένων 11 Very Large Crude Carriers ( VLCC ) και 10 Suexmaxes που κατασκευάστηκαν πριν το 1999 αλλά και δέκα άλλων μεγάλου τονάζ δεξαμενοπλοίων που κατασκευάστηκαν το 2000. Η NITC διαθέτει έναν στόλο 70 πλοίων, τα μισά από τα οποία είναι σχετικά σύγχρονης τεχνολογίας και κατασκευής. Η ανανέωση του στόλου μεγάλων δεξαμενοπλοίων θα απαιτήσει κεφάλαια ύψους δυόμιση δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ.
Παρά το γεγονός ότι όλα τα δεξαμενόπλοια είναι διπλού τοιχώματος και συμμορφώνονται με τους διεθνείς κανονισμούς, η χρονολογία κατασκευής τους και ο τεχνολογικός εξοπλισμός τους τα καθιστά μη ανταγωνιστικά σύμφωνα με εκπροσώπους της Τεχεράνης.
Στον τομέα των αεροσκαφών ο γηραιός στόλος της Iran Air απαιτείται άμεσα να αντικατασταθεί για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στην επέλαση των διεθνών αερομεταφορέων στη χώρα. Τα 43 αεροσκάφη του κρατικού αερομεταφορέα είναι ήδη υπερήλικα και ο υπουργός μεταφορών της χώρας υπέγραψε ήδη προσύμφωνο με την Airbus για την απόκτηση 127 νέων αεροσκαφών. Ανάμεσα στα αεροσκάφη συμπεριλαμβάνονται και 8 Airbus A380 τα οποία είναι τα μεγαλύτερα αεροσκάφη σε χωρητικότητα σήμερα στους αιθέρες. Μακροπρόθεσμα οι αερομεταφορείς της χώρας έχουν “ανάγκη” από 400 νέα αεροσκάφη γεγονός που έχει ανοίξει την όρεξη σε πολλούς διεθνείς κατασκευαστές και προμηθευτές εξοπλισμού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ