
Την περασμένη Κυριακή ιαπωνικό υποβρύχιο κατέπλευσε σε λιμένα των Φιλιππίνων, για πρώτη φορά μετά από δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια. Η επίσκεψη του ιαπωνικού υποβρυχίου έρχεται να επισημοποιήσει την απόφαση των δύο χωρών για ενίσχυση της στρατιωτικής τους συνεργασίας ως απάντηση στην προσπάθεια του Πεκίνου να θέσει υπό τον έλεγχό του μεγάλες περιοχές της Θάλασσας της Νότιας Κίνας.
Συγκεκριμένα την Κυριακή, 3 Απριλίου 2016, ένα από τα νεώτερα και μεγαλύτερα υποβρύχια του ιαπωνικού στόλου, συνοδευόμενο από δύο ιαπωνικά αντιτορπιλικά, κατέπλευσε στην τέως αμερικανική ναυτική βάση στην περιοχή της Subic Bay, στο πλαίσιο ασκήσεων στην θαλάσσια περιοχή της νοτιο-ανατολικής Ασίας. Ο πλοίαρχος Hiroyuki Yoshino σε δηλώσεις του τόνισε ότι «η άφιξη το ιαπωνικού υποβρυχίου στις Φιλιππίνες θα πρέπει να ιδωθεί στο πλαίσιο της ναυτικής άσκησης που έχει ως στόχο την εκπαίδευση των αξιωματικών του ιαπωνικού πολεμικού ναυτικού», ενώ δεν πρέπει να θεωρηθεί ότι «η παρουσία μας εδώ αποτελεί μήνυμα για κάποια άλλη χώρα».
Σε κάθε περίπτωση, βέβαια, θα πρέπει να επισημανθεί ότι η απόφαση της Κίνας για έλεγχο της Νότιας Σινικής Θάλασσας, μέσω της οποία διεξάγεται ετησίως ένα εμπόριο αξίας σχεδόν 5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, έχει προκαλέσει την άμεση αντίδραση τόσο της Ιαπωνίας όσο και άλλων χωρών της περιοχής όπως του Μπρουνέι, της Μαλαισίας, των Φιλιππίνων, του Βιετνάμ και της Ταϊβάν.
Ενώ τόσο η Κίνα όσο και η Ιαπωνία διεκδικούν νησίδες στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή, γεγονός που οδηγεί το Τόκιο σε αύξηση της παρουσίας του πολεμικού του ναυτικού στα διαφιλονικούμενα ύδατα.
Να σημειωθεί, τέλος, ότι την περασμένη Παρασκευή η Κίνα εξέφρασε την έντονη αντίδρασή της μετά από δηλώσεις Αμερικανού αξιωματούχου ότι οι ΗΠΑ δεν πρόκειται να αναγνωρίσουν το δικαίωμα του Πεκίνου να δημιουργήσει ζώνη αποκλεισμού πτήσεων πάνω από τις διαφιλονικούμενες θαλάσσιες ζώνες της Νότιας Σινικής Θάλασσας.
Φωτό: www.flickr.com/Matt Maness
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ