
Την περασμένη Κυριακή ιαπωνικό υποβρύχιο κατέπλευσε σε λιμένα των Φιλιππίνων, για πρώτη φορά μετά από δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια. Η επίσκεψη του ιαπωνικού υποβρυχίου έρχεται να επισημοποιήσει την απόφαση των δύο χωρών για ενίσχυση της στρατιωτικής τους συνεργασίας ως απάντηση στην προσπάθεια του Πεκίνου να θέσει υπό τον έλεγχό του μεγάλες περιοχές της Θάλασσας της Νότιας Κίνας.
Συγκεκριμένα την Κυριακή, 3 Απριλίου 2016, ένα από τα νεώτερα και μεγαλύτερα υποβρύχια του ιαπωνικού στόλου, συνοδευόμενο από δύο ιαπωνικά αντιτορπιλικά, κατέπλευσε στην τέως αμερικανική ναυτική βάση στην περιοχή της Subic Bay, στο πλαίσιο ασκήσεων στην θαλάσσια περιοχή της νοτιο-ανατολικής Ασίας. Ο πλοίαρχος Hiroyuki Yoshino σε δηλώσεις του τόνισε ότι «η άφιξη το ιαπωνικού υποβρυχίου στις Φιλιππίνες θα πρέπει να ιδωθεί στο πλαίσιο της ναυτικής άσκησης που έχει ως στόχο την εκπαίδευση των αξιωματικών του ιαπωνικού πολεμικού ναυτικού», ενώ δεν πρέπει να θεωρηθεί ότι «η παρουσία μας εδώ αποτελεί μήνυμα για κάποια άλλη χώρα».
Σε κάθε περίπτωση, βέβαια, θα πρέπει να επισημανθεί ότι η απόφαση της Κίνας για έλεγχο της Νότιας Σινικής Θάλασσας, μέσω της οποία διεξάγεται ετησίως ένα εμπόριο αξίας σχεδόν 5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, έχει προκαλέσει την άμεση αντίδραση τόσο της Ιαπωνίας όσο και άλλων χωρών της περιοχής όπως του Μπρουνέι, της Μαλαισίας, των Φιλιππίνων, του Βιετνάμ και της Ταϊβάν.
Ενώ τόσο η Κίνα όσο και η Ιαπωνία διεκδικούν νησίδες στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή, γεγονός που οδηγεί το Τόκιο σε αύξηση της παρουσίας του πολεμικού του ναυτικού στα διαφιλονικούμενα ύδατα.
Να σημειωθεί, τέλος, ότι την περασμένη Παρασκευή η Κίνα εξέφρασε την έντονη αντίδρασή της μετά από δηλώσεις Αμερικανού αξιωματούχου ότι οι ΗΠΑ δεν πρόκειται να αναγνωρίσουν το δικαίωμα του Πεκίνου να δημιουργήσει ζώνη αποκλεισμού πτήσεων πάνω από τις διαφιλονικούμενες θαλάσσιες ζώνες της Νότιας Σινικής Θάλασσας.
Φωτό: www.flickr.com/Matt Maness
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ