
Την περασμένη Κυριακή ιαπωνικό υποβρύχιο κατέπλευσε σε λιμένα των Φιλιππίνων, για πρώτη φορά μετά από δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια. Η επίσκεψη του ιαπωνικού υποβρυχίου έρχεται να επισημοποιήσει την απόφαση των δύο χωρών για ενίσχυση της στρατιωτικής τους συνεργασίας ως απάντηση στην προσπάθεια του Πεκίνου να θέσει υπό τον έλεγχό του μεγάλες περιοχές της Θάλασσας της Νότιας Κίνας.
Συγκεκριμένα την Κυριακή, 3 Απριλίου 2016, ένα από τα νεώτερα και μεγαλύτερα υποβρύχια του ιαπωνικού στόλου, συνοδευόμενο από δύο ιαπωνικά αντιτορπιλικά, κατέπλευσε στην τέως αμερικανική ναυτική βάση στην περιοχή της Subic Bay, στο πλαίσιο ασκήσεων στην θαλάσσια περιοχή της νοτιο-ανατολικής Ασίας. Ο πλοίαρχος Hiroyuki Yoshino σε δηλώσεις του τόνισε ότι «η άφιξη το ιαπωνικού υποβρυχίου στις Φιλιππίνες θα πρέπει να ιδωθεί στο πλαίσιο της ναυτικής άσκησης που έχει ως στόχο την εκπαίδευση των αξιωματικών του ιαπωνικού πολεμικού ναυτικού», ενώ δεν πρέπει να θεωρηθεί ότι «η παρουσία μας εδώ αποτελεί μήνυμα για κάποια άλλη χώρα».
Σε κάθε περίπτωση, βέβαια, θα πρέπει να επισημανθεί ότι η απόφαση της Κίνας για έλεγχο της Νότιας Σινικής Θάλασσας, μέσω της οποία διεξάγεται ετησίως ένα εμπόριο αξίας σχεδόν 5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, έχει προκαλέσει την άμεση αντίδραση τόσο της Ιαπωνίας όσο και άλλων χωρών της περιοχής όπως του Μπρουνέι, της Μαλαισίας, των Φιλιππίνων, του Βιετνάμ και της Ταϊβάν.
Ενώ τόσο η Κίνα όσο και η Ιαπωνία διεκδικούν νησίδες στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή, γεγονός που οδηγεί το Τόκιο σε αύξηση της παρουσίας του πολεμικού του ναυτικού στα διαφιλονικούμενα ύδατα.
Να σημειωθεί, τέλος, ότι την περασμένη Παρασκευή η Κίνα εξέφρασε την έντονη αντίδρασή της μετά από δηλώσεις Αμερικανού αξιωματούχου ότι οι ΗΠΑ δεν πρόκειται να αναγνωρίσουν το δικαίωμα του Πεκίνου να δημιουργήσει ζώνη αποκλεισμού πτήσεων πάνω από τις διαφιλονικούμενες θαλάσσιες ζώνες της Νότιας Σινικής Θάλασσας.
Φωτό: www.flickr.com/Matt Maness
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Οι θαλάσσιοι ελέφαντες, το κυριότερο είδος φώκιας στον κόσμο, αποδεκατίστηκαν από τη γρίπη των πτηνών, προειδοποιούν οι επιστήμονες, βασιζόμενοι στη ραγδαία μείωση του πληθυσμού…

Η DHL Group προχωρά σε ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά εγχειρήματά της στην Ασία, δεσμεύοντας 1 δισ. ευρώ έως το 2030 για την αναβάθμιση…

Το 2025 οδεύει με βεβαιότητα προς τη λίστα των τριών θερμότερων ετών που έχουν καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με την υπηρεσία κλιματικής παρακολούθησης Copernicus της…

Η Fleet Management Limited έχει ισχυρό παγκόσμιο αποτύπωμα. Πόσο σημαντική είναι η ελληνική ναυτιλιακή αγορά για τη συνολική στρατηγική σας; Η ομάδα έχει αναπτυχθεί…

Η Σερβία εξασφάλισε τρίμηνη αναστολή σχετικά με τη ρωσικής ιδιοκτησίας πετρελαϊκή εταιρία NIS, που υπόκειται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ οι οποίες απειλούν τον…

Η επιβίωση των πιγκουίνων Χούμπολτ, ενός είδους πτηνών που κατοικούν σε βραχώδεις ακτογραμμές της Χιλής, συνεχίζει να απειλείται αδιάλειπτα από παράγοντες όπως η κλιματική…

Η ξαφνική επιβράδυνση των κινεζικών αγορών αμερικανικής σόγιας, μόλις λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση της εμπορικής εκεχειρίας ΗΠΑ-Κίνας, δημιουργεί νέα αβεβαιότητα, όπως αναφέρει το…

Η συνεργασία της ΕΤΜΕ και των Ναυπηγείων Σαλαμίνας – Salamis Shipyards με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας περνά στη φάση υλοποίησης, με την έναρξη των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ