
H αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Tesla Motors δηλώνει την ικανοποίησή της για τα αποτελέσματα της πολιτικής της που στοχεύουν στο περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα εργοστάσιά της. Μάλιστα, η νέα μονάδα της Tesla για κατασκευή μπαταριών, έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι μηδενικές οι εκπομπές ρύπων και αυτό το επιτυγχάνει αξιοποιώντας ηλιακούς συλλέκτες και ανεμογεννήτριες, ενώ η χρήση του φυσικού αερίου προβλέπεται μόνο στην περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Και αυτό γιατί το φυσικό αέριο είναι ένα ορυκτό καύσιμο, και κατά συνέπεια δεν πληροί τις προϋποθέσεις να αποτελέσει μία πλήρως βιώσιμη πηγή ενέργειας. Παρ’ όλ’ αυτά, το φυσικό αέριο εξακολουθεί να παράγει σαφώς λιγότερους ρύπους από ό,τι ο άνθρακας, η βενζίνη ή το ντίζελ.
Σήμερα, τα περισσότερα εμπορεύματα διακινούνται από τη μία άκρη του κόσμου έως την άλλη με πλοία, με τις εκτιμήσεις να αναφέρουν ότι το 80-85% του παγκόσμιου εμπορίου διεξάγεται με πλοία. Όμως τα εμπορικά πλοία ως καύσιμο χρησιμοποιούν -ως επί το πλείστον- πετρέλαιο με αποτέλεσμα οι ετήσιες εκπομπές ρύπων να είναι άκρως επιβαρυντικές για το περιβάλλον.
Με αυτά τα δεδομένα και με δεδομένο, επίσης, ότι η Νορβηγία έχει θέσει ως πρώτιστο στόχο της πολιτικής της τη μείωση της περιβαλλοντικής ρύπανσης μέσω της προώθησης χρήσης (και) των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Tesla αποφάσισε να αλλάξει και τον τρόπο αποστολής των αυτοκινήτων της στην χώρα.
Έτσι ενώ μέχρι πρότινος τα αυτοκίνητα της Tesla με προορισμό τη Νορβηγία έφταναν στο Μπρεμερχάφεν στην Γερμανία και από εκεί με πλοία με κινητήρες ντίζελ έφταναν στο Κρίστιανσαντ της Νορβηγίας, πλέον ο τρόπος αποστολής έχει αρχίσει να αλλάζει χάρη στην πρωτοβουλία της νορβηγικής ναυτιλιακής εταιρείας «Nor Lines».
Η διοίκηση της τελευταίας πρότεινε και η Tesla αποδέχτηκε τη μεταφορά ενός -προς το παρόν- περιορισμένου αριθμού αυτοκινήτων από τον λιμένα Κρίστιανσαντ προς αυτόν του Ντράμεν, στην ανατολική Νορβηγία, κοντά στο Όσλο, με τα κινούμενα με υγροποιημένο φυσικό αέριο πλοία της. Έτσι, την περασμένη Τρίτη πραγματοποιήθηκε και η πρώτη μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Tesla προς τον λιμένα του Ντράμεν.
Ο υπεύθυνος του τμήματος chartering και οperations της «Nor Lines» Anders Sandvik, μάλιστα, αισιοδοξεί ότι η εταιρεία του μπορεί να πείσει την Tesla να μεταφέρει προς τη Νορβηγία όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατ’ ευθείαν από το Μπρεμερχάφεν της Γερμανίας, με τα πλοία της εταιρείας του να δηλώνει ότι μπορούν να διακινούν σε εβδομαδιαία βάση 40 με 50 αυτοκίνητα.
Φωτό: www.fvn.no
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η αξιοποίηση των συμπερασμάτων της πρωτότυπης Μελέτης του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης», την οποία…

Στα Μέθανα, μια εγκαταλελειμμένη μονάδα ιχθυοκαλλιέργειας που είχε μετατραπεί σε «πλωτή χωματερή» απομακρύνθηκε πλήρως χάρη στη συνεργασία του περιβαλλοντικού οργανισμού Healthy Seas και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ.…

Οι κυρώσεις που επέβαλε η Ουάσιγκτον στις Rosneft και Lukoil προσθέτουν επιπλέον πλοία στον «σκιώδη» στόλο, καθώς η Ρωσία αναζητά εναλλακτικούς τρόπους για να…

Η έγκριση επενδυτικού προγράμματος $150 δισ. από την ADNOC για την περίοδο 2026-2030 επιβεβαιώνει τη σταθερή ενίσχυση του ενεργειακού αποτυπώματος των ΗΑΕ σε πετρέλαιο…

Η Ινδία καλοβλέπει τις προοπτικές συνεργασίας με τη Νότια Κορέα, προκειμένου να επεκτείνει τη ναυπηγική της δυναμικότητα και ταυτόχρονα να ενισχύσει τη θαλάσσια ασφάλεια.…

Στα μέσα του 2029 εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμο το έργο της επέκτασης της 6ης προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, που θα αναβαθμίσει σημαντικά…

H Βραζιλία θα σημειώσει ρεκόρ συγκομιδής σόγιας ύψους 177,6 εκατ. τόνων κατά το έτος συγκομιδής 2025/2026, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα από την…

Η HD Hyundai εξασφάλισε την πλέον κερδοφόρα παραγγελία της στον κλάδο των containerships από το 2007, υπογράφοντας με την HMM συμβόλαιο αξίας $1,4 δισ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ