
Η Ένωση των Γερμανών Εφοπλιστών (VDR) χαιρετίζει την πρωτοβουλία για τη σύσταση της Στρογγυλής Τραπέζης με θέμα «θαλάσσια απορρίμματα». Την πρωτοβουλία έλαβε η ομοσπονδιακή γερμανική κυβέρνηση για να συζητηθεί αυτό το άκρως σημαντικό περιβαλλοντικό ζήτημα από εκπροσώπους της πολιτικής, της διοίκησης, των επιχειρήσεων, των πανεπιστημίων και των ΜΚΟ με στόχο να προωθηθούν λύσεις που μπορούν να αντιμετωπίσουν τη ρύπανση των θαλασσών.
Ο Ralf Nagel, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του VDR σημειώνει με έμφαση ότι «η θάλασσα δεν επιτρέπεται να γίνει μία χωματερή και ειδικά όχι για πλαστικά και μικροπλαστικά τα οποία έχουν μία τόσο μεγάλη διάρκεια ζωής. Η εμπορική ναυτιλία έχει επιτελέσει στο έπακρο το καθήκον της για την προστασία των ωκεανών, ενώ επιβάλλονται μεγάλα πρόστιμα για τους παραβάτες». Και ο ίδιος τονίζει ότι πλέον η ευθύνη της προστασίας των θαλασσών περνά στα ίδια τα κράτη μέσω του ελέγχου της παραγωγής και ανακύκλωσης απορριμάτων στη στεριά αλλά και μέσω της αυστηροποίησης των μέτρων προστασίας των θαλασσών από πλαστικά απορρίμματα.
Και η επισήμανση αυτή από πλευράς της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών έρχεται να υπενθυμίσει ότι σχεδόν το 80% των θαλασσίων απορριμμάτων φτάνει στις θάλασσες από την στεριά. Μάλιστα, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Περιβάλλοντος της Γερμανίας, η ρύπανση των θαλασσών από πλαστικά και μικροπλαστικά προέρχεται κυρίως από ποτάμια ή από μεγάλους παράκτιους χώρους υγειονομικής ταφής απορριμμάτων, με το μεγαλύτερο πρόβλημα να προέρχεται από τα καλλυντικά, τα προϊόντα περιποίησης μπάνιου και τις οδοντόκρεμες, οι συσκευασίες των οποίων εμπεριέχουν μικροσκοπικά πλαστικά σφαιρίδια που καταλήγουν αφιλτράριστα στις θάλασσες.
Μεγάλο πρόβλημα, όμως, για τις θάλασσες αποτελούν και τα πλαστικά απορρίμματα που προέρχονται από την αλιεία (δίχτυα, σχοινιά νάιλον και πλαστικά κιβώτια) αλλά και από όσα απορρίπτονται από τα σκάφη αναψυχής, η λειτουργία των οποίων δεν καλύπτεται προς το παρόν από τους παγκόσμιους κανόνες του ΙΜΟ.
Φωτό: flickr.com/Paolo Margari
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ