
Η Ένωση των Γερμανών Εφοπλιστών (VDR) χαιρετίζει την πρωτοβουλία για τη σύσταση της Στρογγυλής Τραπέζης με θέμα «θαλάσσια απορρίμματα». Την πρωτοβουλία έλαβε η ομοσπονδιακή γερμανική κυβέρνηση για να συζητηθεί αυτό το άκρως σημαντικό περιβαλλοντικό ζήτημα από εκπροσώπους της πολιτικής, της διοίκησης, των επιχειρήσεων, των πανεπιστημίων και των ΜΚΟ με στόχο να προωθηθούν λύσεις που μπορούν να αντιμετωπίσουν τη ρύπανση των θαλασσών.
Ο Ralf Nagel, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του VDR σημειώνει με έμφαση ότι «η θάλασσα δεν επιτρέπεται να γίνει μία χωματερή και ειδικά όχι για πλαστικά και μικροπλαστικά τα οποία έχουν μία τόσο μεγάλη διάρκεια ζωής. Η εμπορική ναυτιλία έχει επιτελέσει στο έπακρο το καθήκον της για την προστασία των ωκεανών, ενώ επιβάλλονται μεγάλα πρόστιμα για τους παραβάτες». Και ο ίδιος τονίζει ότι πλέον η ευθύνη της προστασίας των θαλασσών περνά στα ίδια τα κράτη μέσω του ελέγχου της παραγωγής και ανακύκλωσης απορριμάτων στη στεριά αλλά και μέσω της αυστηροποίησης των μέτρων προστασίας των θαλασσών από πλαστικά απορρίμματα.
Και η επισήμανση αυτή από πλευράς της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών έρχεται να υπενθυμίσει ότι σχεδόν το 80% των θαλασσίων απορριμμάτων φτάνει στις θάλασσες από την στεριά. Μάλιστα, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Περιβάλλοντος της Γερμανίας, η ρύπανση των θαλασσών από πλαστικά και μικροπλαστικά προέρχεται κυρίως από ποτάμια ή από μεγάλους παράκτιους χώρους υγειονομικής ταφής απορριμμάτων, με το μεγαλύτερο πρόβλημα να προέρχεται από τα καλλυντικά, τα προϊόντα περιποίησης μπάνιου και τις οδοντόκρεμες, οι συσκευασίες των οποίων εμπεριέχουν μικροσκοπικά πλαστικά σφαιρίδια που καταλήγουν αφιλτράριστα στις θάλασσες.
Μεγάλο πρόβλημα, όμως, για τις θάλασσες αποτελούν και τα πλαστικά απορρίμματα που προέρχονται από την αλιεία (δίχτυα, σχοινιά νάιλον και πλαστικά κιβώτια) αλλά και από όσα απορρίπτονται από τα σκάφη αναψυχής, η λειτουργία των οποίων δεν καλύπτεται προς το παρόν από τους παγκόσμιους κανόνες του ΙΜΟ.
Φωτό: flickr.com/Paolo Margari
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ