
Η Ένωση των Γερμανών Εφοπλιστών (VDR) χαιρετίζει την πρωτοβουλία για τη σύσταση της Στρογγυλής Τραπέζης με θέμα «θαλάσσια απορρίμματα». Την πρωτοβουλία έλαβε η ομοσπονδιακή γερμανική κυβέρνηση για να συζητηθεί αυτό το άκρως σημαντικό περιβαλλοντικό ζήτημα από εκπροσώπους της πολιτικής, της διοίκησης, των επιχειρήσεων, των πανεπιστημίων και των ΜΚΟ με στόχο να προωθηθούν λύσεις που μπορούν να αντιμετωπίσουν τη ρύπανση των θαλασσών.
Ο Ralf Nagel, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του VDR σημειώνει με έμφαση ότι «η θάλασσα δεν επιτρέπεται να γίνει μία χωματερή και ειδικά όχι για πλαστικά και μικροπλαστικά τα οποία έχουν μία τόσο μεγάλη διάρκεια ζωής. Η εμπορική ναυτιλία έχει επιτελέσει στο έπακρο το καθήκον της για την προστασία των ωκεανών, ενώ επιβάλλονται μεγάλα πρόστιμα για τους παραβάτες». Και ο ίδιος τονίζει ότι πλέον η ευθύνη της προστασίας των θαλασσών περνά στα ίδια τα κράτη μέσω του ελέγχου της παραγωγής και ανακύκλωσης απορριμάτων στη στεριά αλλά και μέσω της αυστηροποίησης των μέτρων προστασίας των θαλασσών από πλαστικά απορρίμματα.
Και η επισήμανση αυτή από πλευράς της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών έρχεται να υπενθυμίσει ότι σχεδόν το 80% των θαλασσίων απορριμμάτων φτάνει στις θάλασσες από την στεριά. Μάλιστα, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Περιβάλλοντος της Γερμανίας, η ρύπανση των θαλασσών από πλαστικά και μικροπλαστικά προέρχεται κυρίως από ποτάμια ή από μεγάλους παράκτιους χώρους υγειονομικής ταφής απορριμμάτων, με το μεγαλύτερο πρόβλημα να προέρχεται από τα καλλυντικά, τα προϊόντα περιποίησης μπάνιου και τις οδοντόκρεμες, οι συσκευασίες των οποίων εμπεριέχουν μικροσκοπικά πλαστικά σφαιρίδια που καταλήγουν αφιλτράριστα στις θάλασσες.
Μεγάλο πρόβλημα, όμως, για τις θάλασσες αποτελούν και τα πλαστικά απορρίμματα που προέρχονται από την αλιεία (δίχτυα, σχοινιά νάιλον και πλαστικά κιβώτια) αλλά και από όσα απορρίπτονται από τα σκάφη αναψυχής, η λειτουργία των οποίων δεν καλύπτεται προς το παρόν από τους παγκόσμιους κανόνες του ΙΜΟ.
Φωτό: flickr.com/Paolo Margari
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ