
Ένας πρώην υπουργός αλιείας της βρετανικής κυβέρνησης βρέθηκε στο στόχαστρο των βρετανικών και αφρικανικών ΜΜΕ μετά από τη δημοσίευση ειδικής έκθεσης του ΟΗΕ όπου περιγράφεται μια “ομιχλώδης” κατάσταση στην “εμπορία” αδειών αλιείας στη αυτόνομη περιοχή Somaliland. Ο τ. υπουργός αλιείας της Βρετανίας Sir Tony Baldry επικρίνεται σε μια έκθεση που ανακοινώθηκε από το Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών για τη συμφωνία της βρετανικής εταιρείας στην οποία συμμετέχει, με τοπικούς αξιωματούχους στην πρωτεύουσα της Somaliland, Hargeisa. Με τη συμφωνία εξουσιοδοτείται η “πώληση” αδειών αλιείας, εμπορίας και μεταφοράς αλιευμάτων για λογαριασμό τους, σε αντάλλαγμα με ειδικές εκπτώσεις σε τέλη που ξεπερνούν το 60%.
Οι επικριτές της συμφωνίας επισημαίνουν ότι η παρουσία των ξένων αλιευτικών σκαφών στα διεθνή ύδατα της Σομαλίας ήταν μία από τις βασικές αιτίες της επιδείνωσης κρίσης της πειρατείας, αφού οι ψαράδες της περιοχής ξεκίνησαν ως μέτρα αντιποίνων την πειρατεία των ξένων σκαφών και ως εκδίκηση για την “κλοπή” της αλιείας της ευρύτερης θαλάσσιας περιοχής.
Ο κ Baldry, ο οποίος ήταν υπουργός στην κυβέρνηση Major κυβέρνηση, συνυπέγραψε τη δεκαετή συμφωνία με την αυτόνομη κυβέρνηση της Somaliland, βόρεια της Σομαλίας, και επιμένει σε δημόσιες δηλώσεις του ότι η συμφωνία θα βοηθήσει την αυτόνομη -αλλά όχι αναγνωρισμένη χώρα- ώστε να αναπτύξει τη βιομηχανία αλιείας της αλλά και να ωφελήσει τους τοπικούς πληθυσμούς.
Ωστόσο πληθώρα ΜΚΟ και διεθνή ΜΜΕ περιγράφουν τη συμφωνία ως «επιβλαβή» για τη διατήρησης ενός υγιούς πλαισίου εκμετάλλευσης της αλιείας στην περιοχή, ενώ ειδικοί αναφέρουν ότι η συγκεκριμένη πολιτική επιλογή θα οδηγήσει σε επανάληψη των προβλημάτων στη γειτονική Σομαλία. Ο Sir Tony Baldry απάντησε μάλιστα σε επικριτικό δημοσίευμα της Daily Telegraph υπογραμμίζοντας ότι η κυβέρνηση της Somaliland δεν έχει δώσει αποκλειστικά δικαιώματα εκμετάλλευσης αδειών στην εταιρεία που εκπροσωπεί.
Ο τ. υπουργός επέκρινε τους ερευνητές του ΟΗΕ ότι δεν ήρθαν σε επαφή πριν την ανακοίνωση της έκθεσής τούς ούτε με εκπροσώπους της κυβέρνησης στην Hargeisa ούτε με την εταιρεία του. Επεσήμανε μάλιστα ότι η χώρα δεν πλήττεται από φαινόμενα πειρατείας και ότι αποκλειστικός σκοπός της συμφωνίας είναι η διεθνής προώθηση και προβολή της Somaliland σε διεθνείς παράγοντες της αλιευτικής βιομηχανίας και μεταφοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Υπό καταρρακτώδη βροχή έλαβε χώρα νωρίτερα στη Λοριάν της Γαλλίας η τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης της ελληνικής σημαίας της φρεγάτας «Κίμων» του Πολεμικού Ναυτικού.…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με βαθιά θλίψη μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου, τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), ο…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ