
Ένας πρώην υπουργός αλιείας της βρετανικής κυβέρνησης βρέθηκε στο στόχαστρο των βρετανικών και αφρικανικών ΜΜΕ μετά από τη δημοσίευση ειδικής έκθεσης του ΟΗΕ όπου περιγράφεται μια “ομιχλώδης” κατάσταση στην “εμπορία” αδειών αλιείας στη αυτόνομη περιοχή Somaliland. Ο τ. υπουργός αλιείας της Βρετανίας Sir Tony Baldry επικρίνεται σε μια έκθεση που ανακοινώθηκε από το Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών για τη συμφωνία της βρετανικής εταιρείας στην οποία συμμετέχει, με τοπικούς αξιωματούχους στην πρωτεύουσα της Somaliland, Hargeisa. Με τη συμφωνία εξουσιοδοτείται η “πώληση” αδειών αλιείας, εμπορίας και μεταφοράς αλιευμάτων για λογαριασμό τους, σε αντάλλαγμα με ειδικές εκπτώσεις σε τέλη που ξεπερνούν το 60%.
Οι επικριτές της συμφωνίας επισημαίνουν ότι η παρουσία των ξένων αλιευτικών σκαφών στα διεθνή ύδατα της Σομαλίας ήταν μία από τις βασικές αιτίες της επιδείνωσης κρίσης της πειρατείας, αφού οι ψαράδες της περιοχής ξεκίνησαν ως μέτρα αντιποίνων την πειρατεία των ξένων σκαφών και ως εκδίκηση για την “κλοπή” της αλιείας της ευρύτερης θαλάσσιας περιοχής.
Ο κ Baldry, ο οποίος ήταν υπουργός στην κυβέρνηση Major κυβέρνηση, συνυπέγραψε τη δεκαετή συμφωνία με την αυτόνομη κυβέρνηση της Somaliland, βόρεια της Σομαλίας, και επιμένει σε δημόσιες δηλώσεις του ότι η συμφωνία θα βοηθήσει την αυτόνομη -αλλά όχι αναγνωρισμένη χώρα- ώστε να αναπτύξει τη βιομηχανία αλιείας της αλλά και να ωφελήσει τους τοπικούς πληθυσμούς.
Ωστόσο πληθώρα ΜΚΟ και διεθνή ΜΜΕ περιγράφουν τη συμφωνία ως «επιβλαβή» για τη διατήρησης ενός υγιούς πλαισίου εκμετάλλευσης της αλιείας στην περιοχή, ενώ ειδικοί αναφέρουν ότι η συγκεκριμένη πολιτική επιλογή θα οδηγήσει σε επανάληψη των προβλημάτων στη γειτονική Σομαλία. Ο Sir Tony Baldry απάντησε μάλιστα σε επικριτικό δημοσίευμα της Daily Telegraph υπογραμμίζοντας ότι η κυβέρνηση της Somaliland δεν έχει δώσει αποκλειστικά δικαιώματα εκμετάλλευσης αδειών στην εταιρεία που εκπροσωπεί.
Ο τ. υπουργός επέκρινε τους ερευνητές του ΟΗΕ ότι δεν ήρθαν σε επαφή πριν την ανακοίνωση της έκθεσής τούς ούτε με εκπροσώπους της κυβέρνησης στην Hargeisa ούτε με την εταιρεία του. Επεσήμανε μάλιστα ότι η χώρα δεν πλήττεται από φαινόμενα πειρατείας και ότι αποκλειστικός σκοπός της συμφωνίας είναι η διεθνής προώθηση και προβολή της Somaliland σε διεθνείς παράγοντες της αλιευτικής βιομηχανίας και μεταφοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ