
Η ναυτιλιακή εταιρεία «Rickmers-Reederei», που δημιουργήθηκε το 1834 στο Μπρεμενχάφεν, έκλεισε το οικονομικό έτος 2015 με συνολικές ζημίες ύψους 135 εκατ. ευρώ. Το ύψος των ζημιών είναι τέτοιο που καθίσταται πλέον αναγκαία η λήψη μίας ολοκληρωμένης δέσμης μέτρων μείωσης του λειτουργικού κόστους, κάτι που θα επιτρέψει στην εταιρεία να επιστρέψει σε κερδοφορία.
Από την άλλη, σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδουν γερμανικά ειδησεογραφικά πρακτορεία, το ύψος των ζημιών είναι τέτοιο που μπορεί να επηρεάσει άμεσα το εργασιακό καθεστώς των 2.300 εργαζομένων της εταιρείας σε όλο τον κόσμο. Να σημειωθεί ότι τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας βρίσκονται σε Αμβούργο και Σιγκαπούρη.
Πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου της «Rickmers Holding AG» είναι ο Bertram R.C. Rickmers, και ανήκει στην πέμπτη γενιά της οικογένειας που διοικεί τη ναυτιλιακή εταιρεία. Η εταιρεία που εδρεύει στο Αμβούργο, μπορεί να έχει μία μακρά ιστορία σχεδόν 200 ετών, όμως πλέον βρίσκεται και η ίδια αντιμέτωπη με τα άκρως αρνητικά αποτελέσματα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα για την εταιρεία είναι η αποµείωση της αξίας των παγίων στοιχείων της, λόγω των οικονομικών συνεπειών από τη συνεχιζόµενη χρηµατοοικονοµική κρίση.
Η διοίκηση της εταιρείας δεν αναμένει κάποια βελτίωση για το τρέχον έτος. Αντιθέτως αναμένει μείωση των εσόδων και κατά συνέπεια ένα ακόμα χειρότερο οικονομικό αποτέλεσμα για το 2016. Αυτή η πραγματικότητα οδηγεί τον Bertram R.C. Rickmers να τονίζει την ανάγκη τόσο πώλησης επιμέρους επιχειρηματικών τμημάτων του ομίλου όσο και περιορισμού στα επιμέρους κόστη λειτουργίας.
Εκπρόσωπος της εταιρείας μιλώντας στο ειδησεογραφικό πρακτορείο NDR ανέφερε, μάλιστα, ότι ίσως η μείωση του προσωπικού να αποδειχθεί μη ικανή από μόνη της να αντιστρέψει την κακή οικονομική κατάσταση. Όμως, δεν προχώρησε σε περαιτέρω διευκρίνιση των μελλοντικών σχεδίων της διοίκησης, η οποία σε κάθε περίπτωση δέχεται έντονη κριτική για τις επιχειρηματικές κινήσεις και επιλογές της κατά το τελευταίο διάστημα.
Φωτό: flickr.com/Klaus Kehrls
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ