
Το πρώτο από μία σειρά τριών υβριδικής τεχνολογίας ρυμουλκών ASD 2810 Hybrid κατέπλευσε στα τέλη του Φεβρουαρίου στον λιμένα του Ντεν Χέλντερ, έχοντας αποπλεύσει από τον ρουμανικό λιμένα του Γαλατσίου στον Δούναβη, όπου και ναυπηγήθηκε στο «Damen Shipyards Galati». Τα άλλα δύο ρυμουλκά – το Waddenzee και το Zuiderzee – αναμένεται να παραδοθούν στο Βασιλικό Ναυτικό της Ολλανδίας στα μέσα Μαρτίου και στα μέσα Ιουνίου, αντιστοίχως.
Να σημειωθεί ότι με τη λήξη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου ο λιμένας του Ντεν Χέλντερ έγινε επίσημα η κύρια ναυτική βάση του Ολλανδικού Βασιλικού Ναυτικού και κύριο κέντρο των δραστηριοτήτων του, κάτι που ισχύει μέχρι και σήμερα.
Αυτό το νέο υβριδικό ρυμουλκό, που φέρει το όνομα «Noordzee» έχει μήκος 29 μέτρα και είναι το πρώτο υβριδικό ρυμουλκό που παραδίδει η Damen στο Βασιλικό Ναυτικό της Ολλανδίας.
Αυτή τη στιγμή το Βασιλικό Ναυτικό της Ολλανδίας διαθέτει τέσσερα συμβατικά ρυμουλκά στη βάση του, στο λιμένα του Ντεν Χέλντερ. Ωστόσο αυτά τα παλαιότερα σκάφη δεν διαθέτουν επαρκή ισχύ για να ρυμουλκήσουν τα μεγάλα πολεμικά πλοία του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας, όπως για παράδειγμα τα HNLMS Karel Doorman, HNLMS Rotterdam και το HNLMS Johan de Witt.
Το νέο σύγχρονο ρυμουλκό «ASD TUG 2810 Hybrid» διαθέτει ένα υβριδικό σύστημα πρόωσης, το οποίο καθιστά το ρυμουλκό ισχυρό και ανθεκτικό, ενώ διαθέτει και σημαντικά βελτιωμένη ικανότητα ελιγμών. Επίσης, δύναται να πλεύσει με την χρήση ηλεκτρικά επαναφορτιζόμενων μπαταριών αλλά και με την χρήση ντίζελ. Το νέο ρυμουλκό θα επιτυγχάνει μείωση κατανάλωσης καυσίμων κατά 30% και μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 50%.
Να σημειωθεί ότι όταν υπάρξει ανάγκη γίνεται χρήση των δύο κύριων μηχανών ντίζελ, που δύνανται να δώσουν μέγιστη ικανότητα έλξης 60 τόνων.
Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε το νέο υβριδικό ρυμουλκό του Πολεμικού Ναυτικού της Ολλανδίας να φτάνει στον λιμένα του Ντεν Χέλντερ.
Μπορείτε να δείτεο το βίντεο εδώ.
Φωτό: http://www.damen.com/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ