
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Σε χαμηλότερα επίπεδα κινήθηκε ο όγκος των διαλύσεων την εβδομάδα που πέρασε, γεγονός όμως που δεν οφείλεται στην άρνηση των End Buyers στο να προσφέρουν και να αγοράσουν, αλλά στο γεγονός ότι τα διαλυτήρια έχουν καλύψει τις ανάγκες τους από προηγούμενες αγορές και έχουν κατεβάσει ταχύτητα.
Nα αναφέρουμε ότι από τις αρχές του χρόνου έχουν αγορασθεί κοντά στα 30 Capes και πάνω από 30 Panamax και από εδώ και στο εξής όλοι περιμένουν το πώς θα κινηθεί η αγορά των ναύλων πριν πάρουν την απόφαση της διάλυσης.
Στην Ινδία, η κατάθεση του νέου προϋπολογισμού, που μάλλον δεν επιβάλλει νέους φόρους, σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών του σιδήρου και παρά το γεγονός ότι η ρουπία είναι στις 68+ προς το δολάριο αύξησε το αγοραστικό ενδιαφέρον των End Buyers αλλά έως ότου ανακοινωθεί επίσημα το τελικό σχέδιο του προϋπολογισμού θα υπάρχει επιφυλακτικότητα.
Το Μπαγκλαντές, όπως έχουμε επισημάνει, έχοντας αγοράσει την πλειοψηφία των Capes και VLOCs, βρίσκεται σχεδόν σε 100% κάλυψη της χωρητικότητας του και θα χρειαστούν λίγες ημέρες για να ξαναβγεί δυναμικά στην αγορά.
Το Πακιστάν, με τη στάση αναμονής που διατηρούσε έχασε την αγορά και τελευταία αύξησε τις προσφερόμενες τιμές ώστε να γίνει πιο ανταγωνιστικό και αν η προσφορά πλοίων συνεχιστεί με αυτό το ρυθμό, οσονούπω θα πάρει το μερίδιο που του αντιστοιχεί.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 750,071 DWT περίπου, εκ των οποίων το 65% (489,984 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 6% (40,913 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 29% (219,174 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 225 – $ 255 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 110 – $ 120 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ