
Το Σουλτανάτο του Ομάν, όπως δηλώνουν ανώτεροι αξιωματούχοι, έχει θέσει ως στόχο την ενίσχυση των εμπορικών και ναυτιλιακών του δεσμών με το Ιράν, επιδιώκοντας μάλιστα να διαμορφώσει όρους ιδιαίτερα στενής συνεργασίας με τους ιρανικούς λιμένες, ανταγωνιζόμενο τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αλλά και την Σαουδική Αραβία.
Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα μπορεί μέχρι πρότινος να διατηρούσαν στενές εμπορικές σχέσεις με το Ιράν, αλλά πλέον το Ομάν με τον λιμένα του Σοχάρ επιδιώκει να αναδειχθεί σε προτιμητέο εμπορικό εταίρο της Τεχεράνης. Στην πραγματικότητα το Σουλτανάτο επιχειρεί να αξιοποιήσει προς όφελός του την χειροτέρευση των σχέσεων μεταξύ των «ανταγωνιστών» του -ΗΑΕ και Σαουδικής Αραβίας- και του Ιράν. Να σημειωθεί ότι σε ετήσια βάση και πριν την επιβολή των κυρώσεων σε βάρος της Τεχεράνης, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ ΗΑΕ και Ιράν άγγιζε τα 1,5 εκατομμύρια TEUs.
Όμως πλέον η κατάσταση φαίνεται να ευνοεί τα σχέδια του Σουλτανάτου του Ομάν, καθώς με βάση τις διαθέσιμες πληροφορίες έχει ήδη αποφασιστεί η απαγόρευση κατάπλου πλοίων που φέρουν ιρανική σημαία σε όλους τους λιμένες της Σαουδικής Αραβίας καθώς και στους λιμένες του γειτονικού συμμάχου της Αραβίας Μπαχρέιν.
Βέβαια, το Ομάν έχει να αντιμετωπίσει τόσο τις ελλιπείς υποδομές του λιμένα του Σοχάρ, που είναι σαφώς μικρότερος σε σχέση με τους ανταγωνιστικούς λιμένες της περιοχής της Αραβικής Θάλασσας, όσο βεβαίως και τον εντεινόμενο ανταγωνισμό από την πλευρά της Ινδίας.
Tον λιμένα του Σοχάρ διαχειρίζεται ένα κοινοπρακτικό σχήμα που έχει συγκροτηθεί από την κυβέρνηση του Σουλτανάτου και τον ολλανδικό λιμένα του Ρότερνταμ, το οποίο έχει αναλάβει την διαχείριση του λιμένα καθώς και της ελεύθερης ζώνης του.
Να σημειωθεί επίσης ότι ο Andre Toet, ο διευθύνων σύμβουλος του λιμένα και της ελεύθερης ζώνης του, σε δηλώσεις του τόνισε ότι «αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να δούμε εάν μπορούμε να πάρουμε ένα κομμάτι από την πίτα και να εκτρέψουμε ένα τμήμα της εμπορικής δραστηριότητας προς τον λιμένα του Σοχάρ, δημιουργώντας νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες μεταξύ Ομάν και Ιράν».
Φωτό: http://www.soharportandfreezone.com/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ