
Σχεδόν πέντε χρόνια μετά την πυρηνική καταστροφή της Φουκουσίμα, που συνέβη στις 11 Μαρτίου 2011, η Greenpeace ξεκίνησε μία νέα υποβρύχια έρευνα σχετικά με τη μόλυνση της θαλάσσιας περιοχής κοντά στο πυρηνικό εργοστάσιο από ραδιενεργές ουσίες.
Περισσότεροι από 160.000 άνθρωποι αναγκάστηκαν να απομακρυνθούν από την περιοχή του πυρηνικού ατυχήματος, το οποίο θεωρείται ως το χειρότερο στον κόσμο μετά από αυτό του Τσερνομπίλ το 1986.
Η έρευνα της Greenpeace διεξάγεται από ένα ιαπωνικό ερευνητικό σκάφος, εξοπλισμένο με ειδικά εργαλεία και ένα τηλεχειριζόμενο υποβρύχιο όχημα (ROV), το οποίο είναι εφοδιασμένο με ένα φασματόμετρο ακτινοβολίας γάμμα (GRS) και έναν δειγματολήπτη ιζημάτων.
Όλα τα δείγματα θα μεταφερθούν σε ανεξάρτητα εργαστήρια σε Ιαπωνία και Γαλλία, για περαιτέρω ανάλυση.
Κατά την εναρκτήρια ημέρα της έρευνας στο σκάφος «Rainbow Warrior» της Greanpeace παρών ήταν και ο Ναότο Καν, ο πρώην πρωθυπουργός της Ιαπωνίας, o οποίος και είχε διαχειριστεί την κρίση του πυρηνικού ατυχήματος.
Με αφορμή την επέτειο των πέντε ετών από το ατύχημα ο Καν δήλωσε τα εξής «κάποτε πίστευα ότι η προηγμένη τεχνολογία της Ιαπωνίας θα ήταν σε θέση να αποτρέψει ένα πυρηνικό ατύχημα όπως αυτό του Τσερνομπίλ. Όμως, εν τέλει, δεν το απέτρεψε και εγώ βρέθηκα αντιμέτωπος με τη μεγάλη κρίση που είχε να κάνει με την εκκένωση 50 εκατομμυρίων ανθρώπων για να μην μολυνθούν από ραδιενεργές ουσίες που είχαν εκλυθεί από την Φουκουσίμα. Αλλά από τότε έχει αλλάξει η άποψή μου». Και προσέθεσε ο ίδιος, επιβαίνοντας στο σκάφος της Greenpeace ότι «δεν πρέπει να αναλάβουμε έναν τέτοιον κίνδυνο ξανά. Αντιθέτως, θα πρέπει να στραφούμε προς την κατεύθυνση αξιοποίησης ασφαλέστερων και φθηνότερων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας».
Να σημειωθεί ότι ο Ναότο Καν υπέβαλλε την παραίτησή του από την πρωθυπουργία της χώρας στα τέλη Αυγούστου του 2011, κυρίως λόγω των κατηγοριών που του είχαν προσάψει οι πολιτικοί του αντίπαλοι, περί ανεπαρκών χειρισμών του κατά την αντιμετώπιση της πυρηνικής κρίσης στην Φουκουσίμα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/STRINGER JAPAN OUT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ