
Σχεδόν πέντε χρόνια μετά την πυρηνική καταστροφή της Φουκουσίμα, που συνέβη στις 11 Μαρτίου 2011, η Greenpeace ξεκίνησε μία νέα υποβρύχια έρευνα σχετικά με τη μόλυνση της θαλάσσιας περιοχής κοντά στο πυρηνικό εργοστάσιο από ραδιενεργές ουσίες.
Περισσότεροι από 160.000 άνθρωποι αναγκάστηκαν να απομακρυνθούν από την περιοχή του πυρηνικού ατυχήματος, το οποίο θεωρείται ως το χειρότερο στον κόσμο μετά από αυτό του Τσερνομπίλ το 1986.
Η έρευνα της Greenpeace διεξάγεται από ένα ιαπωνικό ερευνητικό σκάφος, εξοπλισμένο με ειδικά εργαλεία και ένα τηλεχειριζόμενο υποβρύχιο όχημα (ROV), το οποίο είναι εφοδιασμένο με ένα φασματόμετρο ακτινοβολίας γάμμα (GRS) και έναν δειγματολήπτη ιζημάτων.
Όλα τα δείγματα θα μεταφερθούν σε ανεξάρτητα εργαστήρια σε Ιαπωνία και Γαλλία, για περαιτέρω ανάλυση.
Κατά την εναρκτήρια ημέρα της έρευνας στο σκάφος «Rainbow Warrior» της Greanpeace παρών ήταν και ο Ναότο Καν, ο πρώην πρωθυπουργός της Ιαπωνίας, o οποίος και είχε διαχειριστεί την κρίση του πυρηνικού ατυχήματος.
Με αφορμή την επέτειο των πέντε ετών από το ατύχημα ο Καν δήλωσε τα εξής «κάποτε πίστευα ότι η προηγμένη τεχνολογία της Ιαπωνίας θα ήταν σε θέση να αποτρέψει ένα πυρηνικό ατύχημα όπως αυτό του Τσερνομπίλ. Όμως, εν τέλει, δεν το απέτρεψε και εγώ βρέθηκα αντιμέτωπος με τη μεγάλη κρίση που είχε να κάνει με την εκκένωση 50 εκατομμυρίων ανθρώπων για να μην μολυνθούν από ραδιενεργές ουσίες που είχαν εκλυθεί από την Φουκουσίμα. Αλλά από τότε έχει αλλάξει η άποψή μου». Και προσέθεσε ο ίδιος, επιβαίνοντας στο σκάφος της Greenpeace ότι «δεν πρέπει να αναλάβουμε έναν τέτοιον κίνδυνο ξανά. Αντιθέτως, θα πρέπει να στραφούμε προς την κατεύθυνση αξιοποίησης ασφαλέστερων και φθηνότερων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας».
Να σημειωθεί ότι ο Ναότο Καν υπέβαλλε την παραίτησή του από την πρωθυπουργία της χώρας στα τέλη Αυγούστου του 2011, κυρίως λόγω των κατηγοριών που του είχαν προσάψει οι πολιτικοί του αντίπαλοι, περί ανεπαρκών χειρισμών του κατά την αντιμετώπιση της πυρηνικής κρίσης στην Φουκουσίμα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/STRINGER JAPAN OUT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ