
Σχεδόν πέντε χρόνια μετά την πυρηνική καταστροφή της Φουκουσίμα, που συνέβη στις 11 Μαρτίου 2011, η Greenpeace ξεκίνησε μία νέα υποβρύχια έρευνα σχετικά με τη μόλυνση της θαλάσσιας περιοχής κοντά στο πυρηνικό εργοστάσιο από ραδιενεργές ουσίες.
Περισσότεροι από 160.000 άνθρωποι αναγκάστηκαν να απομακρυνθούν από την περιοχή του πυρηνικού ατυχήματος, το οποίο θεωρείται ως το χειρότερο στον κόσμο μετά από αυτό του Τσερνομπίλ το 1986.
Η έρευνα της Greenpeace διεξάγεται από ένα ιαπωνικό ερευνητικό σκάφος, εξοπλισμένο με ειδικά εργαλεία και ένα τηλεχειριζόμενο υποβρύχιο όχημα (ROV), το οποίο είναι εφοδιασμένο με ένα φασματόμετρο ακτινοβολίας γάμμα (GRS) και έναν δειγματολήπτη ιζημάτων.
Όλα τα δείγματα θα μεταφερθούν σε ανεξάρτητα εργαστήρια σε Ιαπωνία και Γαλλία, για περαιτέρω ανάλυση.
Κατά την εναρκτήρια ημέρα της έρευνας στο σκάφος «Rainbow Warrior» της Greanpeace παρών ήταν και ο Ναότο Καν, ο πρώην πρωθυπουργός της Ιαπωνίας, o οποίος και είχε διαχειριστεί την κρίση του πυρηνικού ατυχήματος.
Με αφορμή την επέτειο των πέντε ετών από το ατύχημα ο Καν δήλωσε τα εξής «κάποτε πίστευα ότι η προηγμένη τεχνολογία της Ιαπωνίας θα ήταν σε θέση να αποτρέψει ένα πυρηνικό ατύχημα όπως αυτό του Τσερνομπίλ. Όμως, εν τέλει, δεν το απέτρεψε και εγώ βρέθηκα αντιμέτωπος με τη μεγάλη κρίση που είχε να κάνει με την εκκένωση 50 εκατομμυρίων ανθρώπων για να μην μολυνθούν από ραδιενεργές ουσίες που είχαν εκλυθεί από την Φουκουσίμα. Αλλά από τότε έχει αλλάξει η άποψή μου». Και προσέθεσε ο ίδιος, επιβαίνοντας στο σκάφος της Greenpeace ότι «δεν πρέπει να αναλάβουμε έναν τέτοιον κίνδυνο ξανά. Αντιθέτως, θα πρέπει να στραφούμε προς την κατεύθυνση αξιοποίησης ασφαλέστερων και φθηνότερων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας».
Να σημειωθεί ότι ο Ναότο Καν υπέβαλλε την παραίτησή του από την πρωθυπουργία της χώρας στα τέλη Αυγούστου του 2011, κυρίως λόγω των κατηγοριών που του είχαν προσάψει οι πολιτικοί του αντίπαλοι, περί ανεπαρκών χειρισμών του κατά την αντιμετώπιση της πυρηνικής κρίσης στην Φουκουσίμα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/STRINGER JAPAN OUT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ