Διαλύσεις πλοίων: Η μεγάλη προσφορά οδηγεί τις τιμές σε πτωτική πορεία

Διαλύσεις πλοίων: Η μεγάλη προσφορά οδηγεί τις τιμές σε πτωτική πορεία

292
Διαλύσεις πλοίων: Η μεγάλη προσφορά οδηγεί τις τιμές σε πτωτική πορεία

Του Γιώργου Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Η «Κάθοδος των Capes» συνεχίζεται ακάθεκτη καθώς από τις αρχές του χρόνου 25 Capes έχουν οδηγηθεί προς διάλυση και αν συνεχίσουν με αυτό το ρυθμό, όπως όλα δείχνουν, για το 2016 ενδεχομένως να ξεπεράσουν και το συνολικό περυσινό αριθμό όπου διαλύθηκαν 96. Ταυτόχρονα η συνεχιζόμενη μεγάλη προσφορά οδηγεί τις τιμές σε πτωτική πορεία και σε συνδυασμό με την πληρότητα των διαλυτηρίων η αγορά πλέον ορίζεται από τους End Buyers σε όλα τα επίπεδα. Η Ινδία, η οποία έχει «χρεωθεί» τα περισσότερα κλεισίματα από τις αρχές του χρόνου, έχει αρχίσει και μειώνει το αγοραστικό ενδιαφέρον λόγω της κατάθεσης του προϋπολογισμού στο τέλος του μήνα, όπως επίσης και λόγω ότι οι τιμές του σιδήρου έπεσαν κατά $ 20/LDT ενώ η ρούπια βρίσκεται πάνω από 68 προς το δολάριο, στοιχεία που υποδηλώνουν περεταίρω διόρθωση των τιμών. Στο Μπαγκλαντές, οι φερέγγυοι End Buyers, έχουν καλύψει τις ανάγκες του και έχουν βγει στην αγορά πλέον οι όχι και τόσο φερέγγυοι και γι’ αυτό συνιστάται ιδιαίτερη προσοχή στους πλοιοκτήτες στην σύναψη συμφωνίας.
Το Πακιστάν, αν και είναι διατεθειμένο να αγοράσει, το κάνει πολύ επιλεκτικά, καθώς είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικό για την πορεία των τιμών και παρακολουθεί τις εξελίξεις στην Ινδία εν όψει και της κατάθεσης του νέου προϋπολογισμού.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,817,499 DWT περίπου, εκ των οποίων το 100% (1,611,170 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, εκ των οποίων 2 Ore Carriers και 4 Capes, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 0% (0 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 225 – $ 255 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 110 – $ 120 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.