
Όταν η τιμή του ατλαντικού σολομού (βάρους 4,5 κιλών) ξεπέρασε την τιμή του αργού πετρελαίου, κανένας στην αγορά του μαύρου χρυσού δεν ήταν ιδιαίτερα χαρούμενος. Εκτός, ίσως, από τον John Fredriksen, τον μεγιστάνα των δεξαμενόπλοιων και του πετρελαίου.
Όταν ο κ. Fredriksen ξεκίνησε να δημιουργεί την αυτοκρατορία του την δεκαετία του ’70 και του ’80, προχωρώντας σε ιδιαίτερα ριψοκίνδυνες επενδύσεις στην περιοχή της Μέσης Ανατολής, δεν φανταζόταν ότι τους τελευταίους 18 μήνες η κατάσταση στην αγορά του μαύρου χρυσού θα τον έφερνε στο σημείο να χάσει σχεδόν το 40% της περιουσίας του.
Ακολουθώντας, όμως, το πρότυπο «δεν βάζουμε όλα τα αβγά σε ένα καλάθι», έχασε μεν από τις επενδύσεις του στο πετρέλαιο, αλλά από την άλλη κέρδισε στην αγορά των ψαριών και ιδιαίτερα στην απαιτητική αγορά του σολομού, καθώς η επένδυση που έκανε στην Marine Harvest ASA το 2005 για την αγορά του 25% της εταιρείας έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε αξία τους τελευταίους μήνες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το $1,6 δις κεφάλαιο, που έχει επενδύσει στην Marine Harvest είναι πλέον επτά φορές μεγαλύτερο από τα επενδεδυμένα κεφάλαιά του στην Seadrill Ltd., μια εταιρεία υπεράκτιας εξόρυξης πετρελαίου, που παλαιότερα αποτελούσε τη «ναυαρχίδα» του στόλο του από πλευράς χρηματικής αξίας. Μάλιστα, η επένδυσή του στην Marine Harvest ξεπερνά σε αξία ακόμα και το σύνολο των επενδεδυμένων κεφαλαίων του στις εταιρείες Seadrill, Frontline Ltd. (δεξαμενοπλοίων) και Arcadia Petroleum Ltd (αγοραπωλησιών φορτίων).
Παρά το γεγονός πως η παγκόσμια παραγωγή σολομού μοιάζει να έχει φθάσει στα ανώτατα όριά της, ο Kolbjoern Giskeoedegaard, ειδικός αναλυτής στην Nordea Bank AB, σημειώνει ότι αναμένεται μία περαιτέρω αύξηση της συγκεκριμένης αγοράς της τάξης του 15% με 20%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ