
Όταν η τιμή του ατλαντικού σολομού (βάρους 4,5 κιλών) ξεπέρασε την τιμή του αργού πετρελαίου, κανένας στην αγορά του μαύρου χρυσού δεν ήταν ιδιαίτερα χαρούμενος. Εκτός, ίσως, από τον John Fredriksen, τον μεγιστάνα των δεξαμενόπλοιων και του πετρελαίου.
Όταν ο κ. Fredriksen ξεκίνησε να δημιουργεί την αυτοκρατορία του την δεκαετία του ’70 και του ’80, προχωρώντας σε ιδιαίτερα ριψοκίνδυνες επενδύσεις στην περιοχή της Μέσης Ανατολής, δεν φανταζόταν ότι τους τελευταίους 18 μήνες η κατάσταση στην αγορά του μαύρου χρυσού θα τον έφερνε στο σημείο να χάσει σχεδόν το 40% της περιουσίας του.
Ακολουθώντας, όμως, το πρότυπο «δεν βάζουμε όλα τα αβγά σε ένα καλάθι», έχασε μεν από τις επενδύσεις του στο πετρέλαιο, αλλά από την άλλη κέρδισε στην αγορά των ψαριών και ιδιαίτερα στην απαιτητική αγορά του σολομού, καθώς η επένδυση που έκανε στην Marine Harvest ASA το 2005 για την αγορά του 25% της εταιρείας έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε αξία τους τελευταίους μήνες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το $1,6 δις κεφάλαιο, που έχει επενδύσει στην Marine Harvest είναι πλέον επτά φορές μεγαλύτερο από τα επενδεδυμένα κεφάλαιά του στην Seadrill Ltd., μια εταιρεία υπεράκτιας εξόρυξης πετρελαίου, που παλαιότερα αποτελούσε τη «ναυαρχίδα» του στόλο του από πλευράς χρηματικής αξίας. Μάλιστα, η επένδυσή του στην Marine Harvest ξεπερνά σε αξία ακόμα και το σύνολο των επενδεδυμένων κεφαλαίων του στις εταιρείες Seadrill, Frontline Ltd. (δεξαμενοπλοίων) και Arcadia Petroleum Ltd (αγοραπωλησιών φορτίων).
Παρά το γεγονός πως η παγκόσμια παραγωγή σολομού μοιάζει να έχει φθάσει στα ανώτατα όριά της, ο Kolbjoern Giskeoedegaard, ειδικός αναλυτής στην Nordea Bank AB, σημειώνει ότι αναμένεται μία περαιτέρω αύξηση της συγκεκριμένης αγοράς της τάξης του 15% με 20%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ