
Όταν η τιμή του ατλαντικού σολομού (βάρους 4,5 κιλών) ξεπέρασε την τιμή του αργού πετρελαίου, κανένας στην αγορά του μαύρου χρυσού δεν ήταν ιδιαίτερα χαρούμενος. Εκτός, ίσως, από τον John Fredriksen, τον μεγιστάνα των δεξαμενόπλοιων και του πετρελαίου.
Όταν ο κ. Fredriksen ξεκίνησε να δημιουργεί την αυτοκρατορία του την δεκαετία του ’70 και του ’80, προχωρώντας σε ιδιαίτερα ριψοκίνδυνες επενδύσεις στην περιοχή της Μέσης Ανατολής, δεν φανταζόταν ότι τους τελευταίους 18 μήνες η κατάσταση στην αγορά του μαύρου χρυσού θα τον έφερνε στο σημείο να χάσει σχεδόν το 40% της περιουσίας του.
Ακολουθώντας, όμως, το πρότυπο «δεν βάζουμε όλα τα αβγά σε ένα καλάθι», έχασε μεν από τις επενδύσεις του στο πετρέλαιο, αλλά από την άλλη κέρδισε στην αγορά των ψαριών και ιδιαίτερα στην απαιτητική αγορά του σολομού, καθώς η επένδυση που έκανε στην Marine Harvest ASA το 2005 για την αγορά του 25% της εταιρείας έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε αξία τους τελευταίους μήνες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το $1,6 δις κεφάλαιο, που έχει επενδύσει στην Marine Harvest είναι πλέον επτά φορές μεγαλύτερο από τα επενδεδυμένα κεφάλαιά του στην Seadrill Ltd., μια εταιρεία υπεράκτιας εξόρυξης πετρελαίου, που παλαιότερα αποτελούσε τη «ναυαρχίδα» του στόλο του από πλευράς χρηματικής αξίας. Μάλιστα, η επένδυσή του στην Marine Harvest ξεπερνά σε αξία ακόμα και το σύνολο των επενδεδυμένων κεφαλαίων του στις εταιρείες Seadrill, Frontline Ltd. (δεξαμενοπλοίων) και Arcadia Petroleum Ltd (αγοραπωλησιών φορτίων).
Παρά το γεγονός πως η παγκόσμια παραγωγή σολομού μοιάζει να έχει φθάσει στα ανώτατα όριά της, ο Kolbjoern Giskeoedegaard, ειδικός αναλυτής στην Nordea Bank AB, σημειώνει ότι αναμένεται μία περαιτέρω αύξηση της συγκεκριμένης αγοράς της τάξης του 15% με 20%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ