
Όταν η τιμή του ατλαντικού σολομού (βάρους 4,5 κιλών) ξεπέρασε την τιμή του αργού πετρελαίου, κανένας στην αγορά του μαύρου χρυσού δεν ήταν ιδιαίτερα χαρούμενος. Εκτός, ίσως, από τον John Fredriksen, τον μεγιστάνα των δεξαμενόπλοιων και του πετρελαίου.
Όταν ο κ. Fredriksen ξεκίνησε να δημιουργεί την αυτοκρατορία του την δεκαετία του ’70 και του ’80, προχωρώντας σε ιδιαίτερα ριψοκίνδυνες επενδύσεις στην περιοχή της Μέσης Ανατολής, δεν φανταζόταν ότι τους τελευταίους 18 μήνες η κατάσταση στην αγορά του μαύρου χρυσού θα τον έφερνε στο σημείο να χάσει σχεδόν το 40% της περιουσίας του.
Ακολουθώντας, όμως, το πρότυπο «δεν βάζουμε όλα τα αβγά σε ένα καλάθι», έχασε μεν από τις επενδύσεις του στο πετρέλαιο, αλλά από την άλλη κέρδισε στην αγορά των ψαριών και ιδιαίτερα στην απαιτητική αγορά του σολομού, καθώς η επένδυση που έκανε στην Marine Harvest ASA το 2005 για την αγορά του 25% της εταιρείας έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε αξία τους τελευταίους μήνες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το $1,6 δις κεφάλαιο, που έχει επενδύσει στην Marine Harvest είναι πλέον επτά φορές μεγαλύτερο από τα επενδεδυμένα κεφάλαιά του στην Seadrill Ltd., μια εταιρεία υπεράκτιας εξόρυξης πετρελαίου, που παλαιότερα αποτελούσε τη «ναυαρχίδα» του στόλο του από πλευράς χρηματικής αξίας. Μάλιστα, η επένδυσή του στην Marine Harvest ξεπερνά σε αξία ακόμα και το σύνολο των επενδεδυμένων κεφαλαίων του στις εταιρείες Seadrill, Frontline Ltd. (δεξαμενοπλοίων) και Arcadia Petroleum Ltd (αγοραπωλησιών φορτίων).
Παρά το γεγονός πως η παγκόσμια παραγωγή σολομού μοιάζει να έχει φθάσει στα ανώτατα όριά της, ο Kolbjoern Giskeoedegaard, ειδικός αναλυτής στην Nordea Bank AB, σημειώνει ότι αναμένεται μία περαιτέρω αύξηση της συγκεκριμένης αγοράς της τάξης του 15% με 20%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ