
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com S.A.
Η αύξηση των διαλύσεων που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα ουσιαστικά αντικατοπτρίζει την τραγική κατάσταση της ναυλαγοράς, καθώς παρά το γεγονός ότι οι προσφερόμενες τιμές βρίσκονται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα, λίγο πάνω από τα $ 200/LDT, οι πλοιοκτήτες προτιμούν και επιλέγουν να προβούν σε διάλυση των πλοίων έστω και σε αυτά τα επίπεδα των προσφερόμενων τιμών.
Όπως όλα δείχνουν, οι προσφερόμενες τιμές θα συνεχίσουν να δέχονται πιέσεις καθώς η προσφορά συνεχίζει να αυξάνεται σε σημείο που οι End Users να μην μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτή. Να σημειώσουμε πως από τις αρχές του χρόνου, περίπου 20 Capes έχουν πάρει το δρόμο προς τα διαλυτήρια.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι οι εγχώριες τιμές του σιδήρου έπεσαν κατά $ 20/LDT και η ρουπία είναι στα $ 68 προς το δολάριο, το αγοραστικό ενδιαφέρον ήταν αρκετά έντονο φυσικά με όλο το ρίσκο που ενέχει η αγορά λόγω των πτωτικών τιμών που πάντα αυξάνει τον κίνδυνο των επαναδιαπραγματεύσεων.
Το Μπαγκλαντές, συνεχίζει να προσφέρει σε τιμές χαμηλότερες από τις ήδη χαμηλές που επικρατούν στην αγορά προσπαθώντας να εκμεταλλευτεί την κατάσταση λόγω της υπέρ-προσφοράς, αλλά χωρίς επιτυχία με τους πλοιοκτήτες και τους Cash Buyers να προτιμούν την Ινδία και το Πακιστάν.
Το Πακιστάν, συνεχίζει και παραμένει επιφυλακτικό, λόγω της πτώσης των τιμών του σιδήρου στην Ινδία, με τους End Users σε αρκετές περιπτώσεις να αποσύρουν την οποιαδήποτε προσφορά έχουν κάνει περιμένοντας την αγορά να δείξει κάποια σημάδια σταθεροποίησης.
Στην Κίνα, το πρόγραμμα με τις κρατικά επιδοτούμενες εταιρείες συνεχίζει και υφίσταται, αλλά λόγω της φορολόγησης που επέβαλε η Ινδία στις εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα μάλλον θα δούμε τις προσφερόμενες τιμές να διορθώνουν το επόμενο διάστημα, δεδομένης και της μειωμένης εσωτερικής ζήτησης για σίδηρο.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,817,499 DWT περίπου, εκ των οποίων το 87% (1,578,271 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 13% (239,228 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 225 – $ 255 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 110 – $ 120 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ