
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας της Νορβηγίας [Statistisk sentralbyrå] το ΑΕΠ της Νορβηγίας συρρικνώθηκε κατά 1,2% κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2015, με την πτώση να αποδίδεται κυρίως στη μείωση της παραγωγής της πετρελαϊκής βιομηχανίας της χώρας, ενώ για όλο το 2015 η νορβηγική οικονομία αναπτύχθηκε με μόλις 1%, την χαμηλότερη επίδοση που έχει καταγραφεί από το 2009.
Όμως δεν ήταν μόνο ο τομέας της πετρελαϊκής βιομηχανίας αλλά και οι τομείς του φυσικού αερίου και της ναυτιλίας που συνέβαλλαν στη μείωση του νορβηγικού ΑΕΠ, καθώς αθροιστικά και οι τρεις αυτοί τομείς συρρικνώθηκαν κατά 5,6% κατά την διάρκεια του τελευταίου τριμήνου του 2015, όταν το τρίτο τρίμηνο του έτους είχαν καταγράψει αύξηση της τάξης του 7,8%.
Όπως συνέβη και σε άλλες χώρες με ισχυρή πετρελαϊκή βιομηχανία, η Νορβηγία -που αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό ορυκτών καυσίμων στην δυτική Ευρώπη- υπέστη ισχυρά χτυπήματα από τις χαμηλές τιμές του αργού πετρελαίου, οδηγώντας σε απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας, ακόμα και στο κλείσιμο επιχειρήσεων.
Ενδεικτικά να σημειώσουμε ότι μέσα στον Ιανουάριο του 2016 τέσσερις μεγάλες εταιρείες, η Statoil, η BP, o νορβηγικός όμιλος εταιρειών Aker Solutions, που ειδικεύεται στην παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών σε εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, και η Songa Offshore SE, μία νορβηγική-κυπριακή εταιρεία που ιδρύθηκε το 2005 και ειδικεύεται στην παροχή υπηρεσιών σε εργασίες θαλάσσιων γεωτρήσεων, ανακοίνωσαν τις αποφάσεις του για μείωση του προσωπικού τους, αλλά και ματαίωση επενδυτικών σχεδίων με στόχο τον περιορισμό του λειτουργικού τους κόστους.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Helge Sterk
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ