
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η αγορά έχει αρχίσει και λειτουργεί αποκλειστικά προς όφελος των End Buyers, καθώς η πτώση των τιμών συνεχίζεται ακάθεκτη, λόγω της υπέρ-προσφοράς πλοίων, των εισαγωγών σιδήρου από την Κίνα, την πληρότητα αρκετών διαλυτηρίων αλλά και γενικότερα την Παγκόσμια επιβράδυνση και την πτώση των χρηματιστηρίων διεθνώς. Υπό αυτές τις εξελίξεις, οι End Buyers σκαρφίζονται οποιοδήποτε τέχνασμα για ακύρωση συμφωνιών ή επαναδιαπραγμάτευση, ενώ οι τιμές που προσφέρουν όλο και διορθώνουν πτωτικά.
Στην Ινδία, η πληρότητα των διαλυτηρίων από τις αγορές των προηγούμενων εβδομάδων δεν έχει αφήσει περιθώρια για ιδιαίτερη δραστηριοποίηση, ενώ πρόσφατα ανακοινώθηκε από την κυβέρνηση ότι θα τεθούν σε ισχύ τα μέτρα-φορολογία για την αντιμετώπιση των εισαγωγών σιδήρου από τη Κίνα.
Το Μπαγκλαντές, έχοντας κλείσει την πλειοψηφία των Capes από τα 15 συνολικά που έχουν οδηγηθεί προς διάλυση από τις αρχές του χρόνου, απλά «διασκεδάζει» την αγορά προσφέροντας σε τόσο χαμηλές τιμές που οι πλοιοκτήτες και οι Cash Buyers ούτε καν ασχολούνται.
Το Πακιστάν, απλά παρακολουθεί τις εξελίξεις και όποτε προτείνει, προτείνει σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές όπου ακόμη και αυτές τις αλλάζει εν ριπή οφθαλμού ή τις αποσύρει ολοκληρωτικά.
Στην Κίνα, η μείωση της ζήτησης για σίδηρο εσωτερικά, οδήγησε τις τιμές που προσφέρονται στις κρατικά επιδοτούμενες εταιρείες σε χαμηλότερα επίπεδα, αλλά το πρόγραμμα συνεχίζεται κανονικά.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 648,866 DWT περίπου, εκ των οποίων το 90% (585,461 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 10% (63,405 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 225 – $ 255 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 110 – $ 120 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Η πρώτη πτήση της αεροπορικής εταιρίας China Southern Airlines από το Πεκίνο προσγειώθηκε χθες, Πέμπτη, στο διεθνές αεροδρόμιο Hamad International Airport στη Ντόχα σηματοδοτώντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ