
Ο τερματικός σταθμός στο Swinoujscie της Πολωνίας υποδέχθηκε στα μέσα του Δεκεμβρίου το πρώτο δεξαμενόπλοιο, που μετέφερε υγροποιημένο φυσικό αέριο. Πριν λίγες ημέρες στον τερματικό σταθμό του Swinoujscie έφτασε εκ νέου το δεξαμενόπλοιο «Al-Nuaman», το οποίο διαχειρίζεται η Qatargas, μεταφέροντας ακόμα ένα φορτίο 210.000 m3 υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Με το δεύτερο αυτό φορτίο αναμένεται να ολοκληρωθούν όλες οι προπαρασκευστικές εργασίες που είναι απαραίτητες για να καταστεί ο τερματικός σταθμός στο Swinoujscie απόλυτα λειτουργικός και να τεθεί σε πλήρη εμπορική λειτουργία μέχρι τον ερχόμενο Μάιο, επιτρέποντας στην Πολωνία να περιορίσει σημαντικά την εξάρτησή της από το ρωσικό αέριο.
Ο Andrzej Bobinski, ειδικός σε θέματα ενέργειας του think tank ” Polityka Insight”, δήλωσε ότι «με το άνοιγμα του νέου τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου στο Swinoujscie η Πολωνία είναι πλέον ανεξάρτητη από το ρωσικό φυσικό αέριο. Σήμερα η Πολωνία είναι πλέον σε θέση να αγοράζει αέριο για να καλύπτει τις ανάγκες της από πολλές άλλες πηγές και σίγουρα όχι από την ανατολή [Ρωσία]».
Έχει ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι ο ίδιος ο Πολωνός πρωθυπουργός ενημέρωσε για την πρόθεση της κυβέρνησής του να εξετάσει την δυνατότητα δημιουργίας ενός ακόμα τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου στις ακτές της Βαλτικής.
Σε περίπτωση μίας τέτοιας εξέλιξης η Πολωνία θα βρεθεί στην πλεονεκτική θέση να αποφασίζει πως θα αξιοποιεί την περίσσεια του αερίου και προς ποιες χώρες θα το εξάγει.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να ιδωθούν και τα σχέδια της Πολωνίας να αναδειχθεί σε σημαίνοντα προμηθευτή φυσικού αερίου της κεντρικής Ευρώπης και βεβαίως των Βαλτικών χωρών, και κυρίως της Λιθουανίας. Μάλιστα υπάρχουν σχέδια για κατασκευή ενός αγωγού που θα συνδέει τους τερματικούς σταθμούς φυσικού αερίου της Πολωνίας με την Λιθουανία, επιτρέποντας στην τελευταία να απεξαρτηθεί πλήρως από το ρωσικό αέριο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/TOMEK MURANSKI POLAND OUT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ