
Το Πολεμικό Ναυτικό της Νιγηρίας με την άμεση ενεργοποίησή του πέτυχε να ματαιώσει μία προσπάθεια πειρατικής επίθεσης και απαγωγής του 25 μελούς πληρώματος ενός εμπορικού πλοίου της Maersk, το οποίο μετέφερε γενικό φορτίο στη Νιγηρία, ερχόμενο από το λιμάνι του Port-Noire στο Κογκό.
Συγκεκριμένα την περασμένη Κυριακή ο Olusegun Soyemi, ανώτατος αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού της Νιγηρίας, σε επίσημη ενημέρωση προς τους δημοσιογράφους δήλωσε ότι το εμπορικό πλοίο της Maersk, «Safmarine Kuramo», νηολογημένο στη Σιγκαπούρη, έχει πλέον αγκυροβολήσει με ασφάλεια στο λιμένα του Onne και όλα τα μέλη του πληρώματος είναι σώα και αβλαβή.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Νιγηριανού αξιωματούχου το πλήρωμα του πλοίου της Maersk, συμπεριλαμβανομένου της πλοιάρχου, αποτελείτο από οκτώ Φιλιππινέζους, οκτώ Νοτιοαφρικανούς, πέντε Ινδούς, δύο Βρετανούς και δύο μέλη ήταν από την Ταϊλάνδη.
Όπως προκύπτει από τις δηλώσεις του κ. Soyemi, η επίθεση των πειρατών στο πλοίο της Maersk έλαβε χώρα την Τρίτη 5 Ιανουρίου στις 8 η ώρα το πρωί. Το πλοίο δέχτηκε την επίθεση πειρατικής ομάδας ενώ έπλεε 60 ναυτικά μίλια ανοικτά του λιμένα Onne. H Nοτιοαφρικανή πλοίαρχος Zetta Gous-Conradie εξέπεμψε σήμα κινδύνου και άμεσα προσέτρεξε προς βοήθεια το νιγηριανό πολεμικό πλοίο NNS Centenary.
Με την εμφάνιση του νιγηριανού πολεμικού πλοίου και με τον φόβο της σύλληψής τους, οι πειρατές που είχαν ήδη ανέβει στην γέφυρα του πλοίο, το εγκατέλειψαν άμεσα.
Να σημειωθεί ότι τα μέλη του πληρώματος για λόγους ασφαλείας είχαν καταφύγει στο μηχανοστάσιο, ενώ σε κάθε περίπτωση η διάσωση του πληρώματος πρέπει να αποδοθεί -κατά τις νιγηριανές αρχές- στο θάρρος και την γενναιότητα που επέδειξε η πλοίαρχος.
H Nοτιοαφρικανή πλοίαρχος Zetta Gous-Conradie περιέγραψε την εμπειρία της ως τρομακτική και ευχαρίστησε το νιγηριανό Πολεμικό Ναυτικό για την άμεση ενεργοποίησή του. Επίσης, αναφέρθηκε με λεπτομέρειες και στην απόφασή της να κρυφτεί το πλήρωμα στο μηχανοστάσιο του πλοίου «για να αποφύγει τους πειρατές, με τον κίνδυνο λόγω των υψηλών θερμοκρασιών να πάθει κάποιος ασφυξία και να πεθάνει».
Φωτό πλοίου: flickr.com/ Lu Pan / Maquina Nova 21
Φωτό πλοιάρχου Zetta Gous-Conradie: www.newsghana.com.gh
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ