
Το Πολεμικό Ναυτικό της Νιγηρίας με την άμεση ενεργοποίησή του πέτυχε να ματαιώσει μία προσπάθεια πειρατικής επίθεσης και απαγωγής του 25 μελούς πληρώματος ενός εμπορικού πλοίου της Maersk, το οποίο μετέφερε γενικό φορτίο στη Νιγηρία, ερχόμενο από το λιμάνι του Port-Noire στο Κογκό.
Συγκεκριμένα την περασμένη Κυριακή ο Olusegun Soyemi, ανώτατος αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού της Νιγηρίας, σε επίσημη ενημέρωση προς τους δημοσιογράφους δήλωσε ότι το εμπορικό πλοίο της Maersk, «Safmarine Kuramo», νηολογημένο στη Σιγκαπούρη, έχει πλέον αγκυροβολήσει με ασφάλεια στο λιμένα του Onne και όλα τα μέλη του πληρώματος είναι σώα και αβλαβή.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Νιγηριανού αξιωματούχου το πλήρωμα του πλοίου της Maersk, συμπεριλαμβανομένου της πλοιάρχου, αποτελείτο από οκτώ Φιλιππινέζους, οκτώ Νοτιοαφρικανούς, πέντε Ινδούς, δύο Βρετανούς και δύο μέλη ήταν από την Ταϊλάνδη.
Όπως προκύπτει από τις δηλώσεις του κ. Soyemi, η επίθεση των πειρατών στο πλοίο της Maersk έλαβε χώρα την Τρίτη 5 Ιανουρίου στις 8 η ώρα το πρωί. Το πλοίο δέχτηκε την επίθεση πειρατικής ομάδας ενώ έπλεε 60 ναυτικά μίλια ανοικτά του λιμένα Onne. H Nοτιοαφρικανή πλοίαρχος Zetta Gous-Conradie εξέπεμψε σήμα κινδύνου και άμεσα προσέτρεξε προς βοήθεια το νιγηριανό πολεμικό πλοίο NNS Centenary.
Με την εμφάνιση του νιγηριανού πολεμικού πλοίου και με τον φόβο της σύλληψής τους, οι πειρατές που είχαν ήδη ανέβει στην γέφυρα του πλοίο, το εγκατέλειψαν άμεσα.
Να σημειωθεί ότι τα μέλη του πληρώματος για λόγους ασφαλείας είχαν καταφύγει στο μηχανοστάσιο, ενώ σε κάθε περίπτωση η διάσωση του πληρώματος πρέπει να αποδοθεί -κατά τις νιγηριανές αρχές- στο θάρρος και την γενναιότητα που επέδειξε η πλοίαρχος.
H Nοτιοαφρικανή πλοίαρχος Zetta Gous-Conradie περιέγραψε την εμπειρία της ως τρομακτική και ευχαρίστησε το νιγηριανό Πολεμικό Ναυτικό για την άμεση ενεργοποίησή του. Επίσης, αναφέρθηκε με λεπτομέρειες και στην απόφασή της να κρυφτεί το πλήρωμα στο μηχανοστάσιο του πλοίου «για να αποφύγει τους πειρατές, με τον κίνδυνο λόγω των υψηλών θερμοκρασιών να πάθει κάποιος ασφυξία και να πεθάνει».

Φωτό πλοίου: flickr.com/ Lu Pan / Maquina Nova 21
Φωτό πλοιάρχου Zetta Gous-Conradie: www.newsghana.com.gh
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…

H AD Ports Group εξήγγειλε την υπογραφή συμφωνίας με τον κολοσσό της ναυτιλίας τακτικών γραμμών CMA CGM, προκειμένου να επεκτείνουν τον κοινό τερματικό σταθμό…

Ένα τεχνολογικά εξελιγμένο πλοίο ιχθυοκαλλιέργειας παραδόθηκε την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου, στην πόλη Τζαντσιάνγκ της επαρχίας Γκουανγκντόνγκ, που είναι ένα δυναμικό οικονομικό κέντρο στη νότια…

Η VANOS Defense, τμήμα της VANOS S.A., συμμετείχε στην άσκηση “ΤΑΜΣ – Αίσιος Οιωνός 2025”, συμβάλλοντας ενεργά στη διασφάλιση επιχειρησιακής ετοιμότητας, παρουσιάζοντας νέες τεχνολογίες…

Η κινεζική αγορά σόγιας παρουσίασε αξιοσημείωτη μετατόπιση ροών τον Οκτώβριο, καθώς για δεύτερο συνεχόμενο μήνα δεν καταγράφηκε καμία εισαγωγή από τις ΗΠΑ, την ώρα…

Μια απόπειρα να υπάρξει συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες θα αποδεσμευθούν από τα ορυκτά καύσιμα αφαιρέθηκε από το πιο πρόσφατο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ