Aμφισβητείται η βιωσιμότητα του καναλιού της Νικαράγουας

Aμφισβητείται η βιωσιμότητα του καναλιού της Νικαράγουας

163
Aμφισβητείται η βιωσιμότητα του καναλιού της Νικαράγουας

Εκνευρισμό προκαλεί η συνεχόμενη καθυστέρηση στις αρχαιολογικές και περιβαλλοντικές μελέτες που απαιτούνται για την έναρξη των εργασιών της νέας διώρυγας της Νικαράγουας. Αν και η κινεζικών συμφερόντων HKND Group πρόκειται να επενδύσει ποσά που θα ξεπεράσουν τα 50 δις. δολάρια ΗΠΑ, εφημερίδες της Νικαράγουας αναλύουν ότι ο τοπικός πληθυσμός δεν θεωρεί ότι το έργο τελικά θα ολοκληρωθεί. Έρευνες που δημοσιεύονται στον Τύπο της χώρας αναφέρουν ότι η μεγάλη πλειοψηφία θεωρεί το έργο σημαντικό για την εθνική οικονομία και ανάπτυξη και υποστηρίζει την πρωτοβουλία της κυβέρνησης η οποία θα φέρει σημαντικά συναλλαγματικά έσοδα στη χώρα. Ωστόσο καταγράφεται μια “φιλυποψία” από μεγάλη μερίδα του πληθυσμού αφού η χώρα οδηγείται σε εκλογές τον προσεχή Νοέμβριο. Μερίδα του Τύπου θεωρεί το όλο έργο ένα προεκλογικό πυροτέχνημα που δύσκολα μπορεί να ολοκληρωθεί. Εντούτοις ο κ. Ορτέγα υπόσχεται ότι τα έργα κατασκευής ενός μεγάλους και σημαντικού λιμένα, στην είσοδο του νέου καναλιού στον Ειρηνικό Ωκεανό, θα ξεκινήσουν μέσα στο επόμενο διάστημα. Σε αυτό το πλαίσιο Κινέζοι αξιωματούχοι επισκέφθηκαν, με πλήρη επισημότητα και μεγάλη… δημοσιότητα, την πόλη του Mπρίτο όπου σχεδιάζεται να κατασκευασθεί ο νέος λιμένας. Το νέο κανάλι θα έχει μήκος 170 μίλια και θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία μεγάλης χωρητικότητας τα οποία δεν μπορούν να διασχίσουν τον Παναμά. Αναλυτές και ειδικοί θεωρούν ωστόσο ότι το φιλόδοξο έργο δεν έχει περιθώρια μεγάλης επιτυχίας για αυτό ίσως η κινεζική κοινοπραξία που ανέλαβε την κατασκευή εξασφάλισε συμφωνία εκμετάλλευσης 50 ετών.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.