Η Ένωση Γερμανών Εφοπλιστών ζητά πιο ενεργή συμμετοχή της Γερμανίας στην καταπολέμηση...

Η Ένωση Γερμανών Εφοπλιστών ζητά πιο ενεργή συμμετοχή της Γερμανίας στην καταπολέμηση της πειρατείας

91
Η Ένωση Γερμανών Εφοπλιστών ζητά πιο ενεργή συμμετοχή της Γερμανίας στην καταπολέμηση της πειρατείας

Η Ένωση των Γερμανών Εφοπλιστών (Verband Deutscher Reeder – VDR) με ανακοίνωση στον ιστότοπό της προειδοποιεί τις ναυτιλιακές εταιρείες να λαμβάνουν σοβαρά υπ’όψιν τον κίνδυνο να δεχτούν τα πλοία τους επιδρομές ή και πειρατικές ενέργειες κατά τους πλόες τους στα ανοικτά του Κέρατος της Αφρικής.

Σύμφωνα με την έκθεση περί πειρατείας για το έτος 2015 του Διεθνούς Ναυτιλιακού Γραφείου (IMB) του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC), αν και η περιοχή στα ανοικτά της Σομαλίας αποτελεί μία υψηλού κινδύνου για εκδήλωση πειρατείας περιοχή, εν τούτοις μέχρις ώρας δεν έχει καταγραφεί κανένα νέο πειρατικό φαινόμενο.

Παρ’ όλ’ αυτά, ο Ralf Nagel, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών, δηλώνει «η απειλή για εκδήλωση πειρατικών επιθέσεων στο Κέρας της Αφρικής είναι μία φωτιά που σιγοκαίει. Η παρουσία των ναυτικών πολεμικών δυνάμεων στον Κόλπο του Άντεν καθώς και ο από αέρος έλεγχος της περιοχής -σε συνδυασμό με τις ενέργειες των ίδιων των πλοιοκτητών για προστασία των πλοίων τους- αφαιρεί από τους πειρατές της Σομαλίας “πολύτιμο οξυγόνο”. Όμως, μόλις αυτό το δύχτι προστασίας υποχωρήσει, τότε οι πειρατές θα ξαναβρούν ευκολία δράσης και οι φλόγες της φωτιάς θα φουντώσουν και πάλι γρήγορα».

«Μέσα σε αυτό το πλαίσιο» σημειώνει ο Ralf Nagel «η συμβολή του γερμανικού Πολεμικού Ναυτικού, στο πλαίσιο της αποστολής ATALANTA της ΕΕ για την προστασία των Γερμανών ναυτικών είναι μεγάλης σημασίας».

Όπως προκύπτει από τα διαθέσιμα στοιχεία κατά την διάρκεια των τριών τελευταίων ετών στην περιοχή της Σομαλίας δεν έχουν καταγραφεί νέα κρούσματα απαγωγών ναυτικών από πειρατές. Για την Ένωση ο λόγος αυτής της κατά τ’ άλλα θετικής εξέλιξης είναι η εκεί ενεργός παρουσία του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς και η χρήση ένοπλου ιδιωτικού προσωπικού ασφαλείας πάνω στα εμπορικά πλοία. Παρ’ όλ’ αυτά, βέβαια, 29 ναυτικοί από ασιατικές χώρες παραμένουν στα χέρια Σομαλών πειρατών απαγωγέων.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ο αριθμός των πειρατικών επιθέσεων σε παγκόσμιο επίπεδο παρέμεινε σε σχετικά υψηλό επίπεδο και κατά το 2015, με συνολικά 246 καταγεγραμμένα περιστατικά (το 2014 είχαν καταγραφεί 245 περισταστικά). Ένας ναυτικός έχασε την ζωή του, ενώ δεκατέσσερις τραυματίστηκαν σοβαρά. Επίσης, ο αριθμός των μελών των πληρωμάτων που απήχθησαν μετά από επιθέσεις πειρατών έφτασε το 2015 στα 19 άτομα.

Επιπλέον, η Ένωση των Γερμανών Εφοπλιστών σημειώνει στην ανακοίνωσή της ότι στις περιοχές που επιμένει το πειρατικό φαινόμενο, ειδικώς, στον Κόλπο της Γουινέας, στη Νιγηρία και στην Γκάνα, δεν παρέχεται επί της ουσίας καμμία αξιόπιστη προστασία από τις ναυτικές δυνάμεις και την ακτοφυλακή των γειτονικών κρατών. Επιπρόσθετα, οι ναυτιλιακές εταιρείες μολονότι το επιθυμούν σφόδρα, εν τούτοις δεν έχουν την δυνατότητα να προστατεύσουν με ίδια μέσα τα πλοία τους, καθώς τα παράκτια κράτη της περιοχής απαγορεύουν την παρουσία ενόπλων φρουρών.

Όπως επισημαίνει ο Ralf Nagel «η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας πρέπει να πιέσει έντονα την Ευρωπαϊκή Ένωση προς την κατεύθυνση της παροχής αδείας για παρουσία ένοπλου ιδιωτικού προσωπικού ασφαλείας πάνω στα πλοία μας, όταν αυτά πλέουν κοντά στις ακτές των χωρών του Κόλπου της Γουινέας». Και συνεχίζει τονίζοντας ότι «είναι μεγάλη ανάγκη να υπάρξει μία αξιόπιστη γεωγραφική απεικόνιση των εκδηλώσεων πειρατικών φαινομένων, μέσω της ανταλλαγής δεδομένων και πληροφοριών μεταξύ των κρατών».

Για την Ένωση των Γερμανών Εφοπλιστών η Γερμανία πρέπει να υποστηρίξει πιο σθεναρά μία τέτοια πολιτική συνεργασίας που μπορεί να οδηγήσει σε ουσιαστική καταπολέμηση του πειρατικού φαινομένου σε παγκόσμια κλίμακα. Μάλιστα, στην ανακοίνωση της Ένωσης σημειώνεται χαρακτηριστικά ότι «η επιτυχημένη συνεργασία των παράκτιων κρατών στην περιοχή των Στενών της Μαλάκα στη Νοτιοανατολική Ασία -ένα hotspot για ληστείες κυρίως από μικρότερα σκάφη- θα μπορούσε να αποτελέσει πρότυπο για μία τέτοια συνεργασία».

Μία ενδιαφέρουσα είδηση που προκύπτει από την ανακοίνωση της Ένωσης είναι και η απόφασή της σε συνεργασία με την οργάνωση «Παιδικά Χωριά – SOS» να δημιουργηθεί ένα κέντρο εκπαίδευσης στο Τζιμπουτί, κοντά στα σύνορα με τη Σομαλία, όπου οι νέοι της περιοχής, θα μπορούν να αποκτούν γνώσεις που θα τους επιτρέψουν να έχουν μία προοπτική επαγγελματικής σταδιοδρομίας, που θα τους οδηγεί μακρυά από επιλογές μη νόμιμης εργασίας. Άλλωστε στην περιοχή και κυρίως στο ναυτιλιακό κλάδο υπάρχει μία μεγάλη ανάγκη για ειδικευμένο εργατικό δυναμικό και ένα τέτοιο εκπαιδευτικό κέντρο λειτουργεί προς αυτήν την κατεύθυνση με επιτυχία, ήδη από τον Οκτώβριο του 2014.

Όπως χαρακτηριστικά τονίζεται από την Ένωση «μόνο με την παροχή ουσιαστικής εκπαίδευσης και προοπτικής επαγγελματικής αποκατάστασης είμαστε σε θέση να περιορίσουμε το πειρατικό φαινόμενο σε μακροπρόθεσμη βάση».
Φωτό: http://www.reederverband.de/

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.