
Το φορτηγό πλοίο «Modern Express», το οποίο μεταφέρει 3.600 τόνους ξυλείας έχει πάρει επικίνδυνη κλίση, πιθανόν λόγω μετατόπισης φορτίου, κοντά στις γαλλικές ακτές του Ατλαντικού στον Βισκαϊκό Κόλπο.
Συγκεκριμένα το πλοίο βρίσκεται 216 χλμ δυτικά από τις εκβολές του ποταμού Gironde και 234 χλμ από το La Rochelle. Λόγω των ανέμων το πλοίο παρασύρεται από τα κύματα προς τα νοτιοανατολικά με ταχύτητα 3,7 χλμ/ώρα.
Ελικόπτερο έχει ήδη απομακρύνει τα 22 μέλη του πληρώματος, ενώ όπως μεταδίδει το γαλλικό ειδησεογραφικό δίκτυο «SudOuest.fr» οι καιρικές συνθήκες στην περιοχή αναμένεται να επιδεινωθούν μέσα στην ημέρα, με τους ανέμους να φτάνουν μέχρι και τα 70 χλμ/ώρα και τα κύματα σε ύψος 4 έως 6 μέτρων.
Οι δύσκολες καιρικές συνθήκες, όπως τονίζουν σε ανακοίνωσή τους οι τοπικές γαλλικές αρχές, προκαλούν σημαντικά προβλήματα στις προσπάθειες των ομάδων διάσωσης και δεν τους επιτρέπουν στην παρούσα φάση να προχωρήσουν στην απαραίτητη προετοιμασία για τη ρυμούλκηση του φορτηγού πλοίου, που για πέντε ημέρες βρίσκεται σε αυτήν την κατάσταση της επικίνδυνης κλίσης.
Να σημειωθεί, ότι την απομάκρυνση του πληρώματος του πλοίου ανέλαβε μετά από εντολή της διαχειρίστριας εταιρείας η ολλανδική εταιρεία «Smit Salvage». Η απομάκρυνση του πληρώματος ήταν το απαραίτητο πρώτο βήμα προτού επιχειρηθεί η προσπάθεια ρυμούλκησης του πλοίου.
Στην περιοχή παραμένουν μία γαλλική φρεγάτα, ένα ναυλωμένο από το γαλλικό πολεμικό ναυτικό ρυμουλκό, ένα ειδικό σκάφος για αντιμετώπιση πιθανής ρύπανσης από τους 300 τόνους καυσίμου που βρίσκονται στο πλοίο, καθώς και δύο ισπανικά ρυμουλκά.
Δείτε σε βίντεο το πλοίο «Modern Express» που παραμένει ακυβέρνητο και την πρώτη αποτυχημένη προσπάθεια για την ρυμούλκησή του.
Μπορείτε να δείτε το βίντεο εδώ.
https://www.youtube.com/watch?v=aE5nn0ppJ-0



Φωτό: Premar Atlantique (https://twitter.com/premaratlant?ref_src=twsrc%5Etfw)
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκαυσίμων (eFuels) κάνει ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική της ωρίμανση, καθώς η Liquid Wind και η Umeå Energi ολοκλήρωσαν όλες…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι όλες οι εμπορικές συνομιλίες με τον Καναδά τερματίστηκαν μετά από αυτό «δόλια διαφήμιση» -όπως την αποκάλεσε-…

Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…

Τα ναυπηγεία της Ασίας διαδραματίζουν αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, τα ναυπηγεία της Κίνας,…

Tα πρώτα «απόνερα» των αμοιβαίων λιμενικών τελών ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται να έφτασαν στους κόλπους της διεθνούς ναυτιλίας, εγείροντας ανησυχίες για τον αντίκτυπό τους στο παγκόσμιο…

Εξηγήσεις αναφορικά με την απαγόρευση εισόδου Φιλιππινέζων ναυτικών σε λιμάνια των ΗΠΑ ζητά με ανακοίνωσή της η Πρεσβεία των Φιλιππίνων από την Ουάσιγκτον. «Η…

Η βραζιλιάνικη δημόσια πετρελαϊκή επιχείρηση Petrobras ανακοίνωσε τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου ότι έλαβε άδεια εξερευνητικής γεώτρησης για κοιτάσματα πετρελαίου σε θαλάσσια περιοχή ανοικτά του…

Οι μέχρι στιγμής θαλάσσιες μεταφορές στον Ειρηνικό Ωκεανό μέσω Supramaxes, έχουν μειωθεί σημαντικά, με τα μεγαλύτερα σε χωρητικότητα Ultramaxes και Panamaxes να έχουν πλέον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ