
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Έντονη αβεβαιότητα επικρατεί στην αγορά των διαλύσεων καθώς η συνεχιζόμενη πτώση των τιμών, λόγω της υπέρ-προσφοράς τονάζ, έχει αρχίσει και δημιουργεί προβλήματα στους Cash Buyers οι οποίοι βλέπουν μέρα με τη μέρα τους End Buyers να προσφέρουν όλο και χαμηλότερες τιμές.
Κανείς ακόμη δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα ότι από πλευράς τιμών έχουμε φτάσει στα χαμηλότερα σημεία, τιμές οι οποίες σε διάρκεια 18 μηνών έχουν πέσει πάνω από 50%. Παρ’ όλα αυτά όμως, με την κατάσταση που επικρατεί στη ναυλαγορά και την πεποίθηση ότι το 2016 θα είναι γενικά μία δύσκολη χρονιά, ήδη προεξοφλείται ότι το 2016 μάλλον θα είναι μία χρονιά ρεκόρ στις διαλύσεις.
Η Ινδία, είναι η αγορά που δείχνει τα πιο έντονα σημάδια δραστηριοποίησης έχοντας πραγματοποιήσει την πλειοψηφία των αγορών, αλλά η μεταβλητότητα της αγοράς και η υποτίμηση της ρουπίας στις 68 προς το δολάριο αυξάνει υπερβολικά το ρίσκο των επαναδιαπραγματεύσεων και συνιστάται στους πλοιοκτήτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.
Το Μπαγκλαντές, ενώ τις προηγούμενες εβδομάδες πρωταγωνιστούσε στην αγορά έχει αρχίσει και μειώνει την αγοραστική του διάθεση, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και στις μειωμένες τιμές που προσφέρει οι οποίες είναι οι χαμηλότερες συγκριτικά με τους ανταγωνιστές του.
Το Πακιστάν, αν και προτιμά στην παρούσα φάση να απέχει από την αγορά, καθώς βλέπει τις τιμές να κατρακυλούν, προέβη σε κάποιες αγορές αλλά σαν γενικό κανόνα προτιμά να έχει τον ρόλο του παρατηρητή αναμένοντας να δει πως θα καταλήξει η αγορά.
Στην Κίνα, η γνωστή λογική των κρατικών επιδοτήσεων κρατά την αγορά απασχολημένη μην αφήνοντας περιθώρια για αύξηση των τιμών και ανταγωνισμού με τις ανωτέρω αγορές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,796,895 DWT περίπου, εκ των οποίων το 94% (1,702,820 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 3% (47,620 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 3% (46,455 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 250 – $ 280 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 245 – $ 275 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 240 – $ 270 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ