
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Έντονη αβεβαιότητα επικρατεί στην αγορά των διαλύσεων καθώς η συνεχιζόμενη πτώση των τιμών, λόγω της υπέρ-προσφοράς τονάζ, έχει αρχίσει και δημιουργεί προβλήματα στους Cash Buyers οι οποίοι βλέπουν μέρα με τη μέρα τους End Buyers να προσφέρουν όλο και χαμηλότερες τιμές.
Κανείς ακόμη δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα ότι από πλευράς τιμών έχουμε φτάσει στα χαμηλότερα σημεία, τιμές οι οποίες σε διάρκεια 18 μηνών έχουν πέσει πάνω από 50%. Παρ’ όλα αυτά όμως, με την κατάσταση που επικρατεί στη ναυλαγορά και την πεποίθηση ότι το 2016 θα είναι γενικά μία δύσκολη χρονιά, ήδη προεξοφλείται ότι το 2016 μάλλον θα είναι μία χρονιά ρεκόρ στις διαλύσεις.
Η Ινδία, είναι η αγορά που δείχνει τα πιο έντονα σημάδια δραστηριοποίησης έχοντας πραγματοποιήσει την πλειοψηφία των αγορών, αλλά η μεταβλητότητα της αγοράς και η υποτίμηση της ρουπίας στις 68 προς το δολάριο αυξάνει υπερβολικά το ρίσκο των επαναδιαπραγματεύσεων και συνιστάται στους πλοιοκτήτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.
Το Μπαγκλαντές, ενώ τις προηγούμενες εβδομάδες πρωταγωνιστούσε στην αγορά έχει αρχίσει και μειώνει την αγοραστική του διάθεση, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και στις μειωμένες τιμές που προσφέρει οι οποίες είναι οι χαμηλότερες συγκριτικά με τους ανταγωνιστές του.
Το Πακιστάν, αν και προτιμά στην παρούσα φάση να απέχει από την αγορά, καθώς βλέπει τις τιμές να κατρακυλούν, προέβη σε κάποιες αγορές αλλά σαν γενικό κανόνα προτιμά να έχει τον ρόλο του παρατηρητή αναμένοντας να δει πως θα καταλήξει η αγορά.
Στην Κίνα, η γνωστή λογική των κρατικών επιδοτήσεων κρατά την αγορά απασχολημένη μην αφήνοντας περιθώρια για αύξηση των τιμών και ανταγωνισμού με τις ανωτέρω αγορές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,796,895 DWT περίπου, εκ των οποίων το 94% (1,702,820 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 3% (47,620 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 3% (46,455 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 250 – $ 280 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 245 – $ 275 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 240 – $ 270 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ