
Την Πέμπτη το ομοσπονδιακό δικαστήριο της Βιτόρια, πρωτεύουσας της πολιτείας Εσπιρίτου Σάντου στην Βραζιλία, διέταξε την αναστολή των δραστηριοτήτων στον λιμένα του Tubarão, τον οποίο χρησιμοποιεί για την εισαγωγική και εξαγωγική της δραστηριότητα η βραζιλιάνικη πολυεθνική εταιρεία Vale SA, η οποία ειδικεύεται στον τομέα της εξόρυξης μετάλλων αλλά και στον τομέα των logistics. Μάλιστα, η εταιρεία διαθέτει τη μεγαλύτερη δυνατότητα εξαγωγής σιδηρομεταλλεύματος και μπορεί να εξάγει περισσότερο από το ένα τρίτο της παραγωγής της.
Η απόφαση του δικαστηρίου ελήφθη ως αποτέλεσμα της αστυνομικής έρευνας που είχε διεξαχθεί στον λιμένα του Tubarão, η οποία πραγματοποιήθηκε λόγω της αυξανόμενης πίεσης που δεχόταν το τελευταίο διάστημα η εταιρεία για το κατά πόσο τηρούσε τους υφιστάμενους περιβαλλοντικούς κανόνες, κυρίως μετά την έκρηξη που είχε σημειωθεί σε ορυχείο της προκαλώντας τον θάνατο δεκαεπτά ατόμων.
Η απόφαση του βραζιλιάνικου ομοσπονδιακού δικαστηρίου οδήγησε σε άμεση παύση των εισαγωγών αλλά και των εξαγωγών στον τερματικό σταθμό της Vale SA στον λιμένα του Tubarão, με αποτέλεσμα 82,5 εκατομμύρια τόνοι σιδερομεταλλεύματος να παραμένουν στις αποθήκες του λιμένος, με άγνωστη την ημερομηνία εξαγωγής τους.
Επίσης, στην δικαστική απόφαση ορίζεται ότι σε περίπτωση που η εταιρεία δεν υπακούσει στην εντολή του δικαστή, τότε αυτό θα σημάνει την καταβολή ημερήσιου προστίμου που θα ανέρχεται στα 2/30 των μηνιαίων εσόδων της εταιρείας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Vale SA έχει μία προβληματική σχέση τόσο με την ομοσπονδιακή κυβέρνηση όσο και με τις οικολογικές οργανώσεις της Βιτόρια. Από το έτος 1966, οπότε και άρχισε η λειτουργία της εταιρείας, έχουν υπάρξει πολλές αντιδράσεις και παράπονα από πολλούς φορείς –κρατικούς και μη– αλλά και από κατοίκους για αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης (λόγω μικροσωματιδίων κυρίως) προερχόμενης από την περιοχή του λιμένα του Tubarão, όπου υπάρχει ένα εργοστάσιο χάλυβα καθώς και εγκαταστάσεις επεξεργασίας και αποθήκευσης σιδηρομεταλλεύματος.
Φωτό: http://www.vale.com/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ