
Η απόφαση για άρση των κυρώσεων εναντίον του Ιράν σηματοδοτεί και την επιστροφή στην κανονικότητα των δεξαμενόπλοιων του ιρανικού εμπορικού στόλου. Υπολογίζεται ότι ιρανικά δεξαμενόπλοια 14,1 εκατομμυρίων dwt θα επανέλθουν στις παγκόσμιες αγορές και τους λιμένες, η συνολική αξία των οποίων αγγίζει σήμερα τα $2.775 εκατομμύρια.
Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία ο ιρανικός στόλος των VLCC βρίσκεται στην όγδοη θέση της διεθνούς κατάταξης, με βάση πάντα την αξία του. Από την άλλη, η NITC, η Εθνική Ιρανική Εταιρεία Δεξαμενόπλοιων, η οποία διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο σε VLCC της χώρας, καταλαμβάνει την έκτη θέση στον κόσμο, διαθέτοντας 37 VLCC, συνολικής αξίας $2.176 εκατομμυρίων.
Να σημειώσουμε ότι η Εθνική Ιρανική Εταιρεία Δεξαμενόπλοιων είναι θυγατρική της Εθνικής Ιρανική Πετρελαϊκής Εταιρείας, η οποία ιδιωτικοποιήθηκε το 2009. Από το 2011, η NITC ανήκει στα ταμεία της διαχείρισης των συντάξεων για 5 εκατομμύρια Ιρανούς.
Η NITC πριν την επιβολή των διεθνών κυρώσεων αποτελούσε τη μεγαλύτερη εταιρεία δεξαμενόπλοιων στη Μέση Ανατολή και την τέταρτη μεγαλύτερη στον κόσμο. Η εταιρεία αναλάμβανε τη μεταφορά ιρανικού αργού πετρελαίου στις διεθνείς αγορές και δραστηριοποιούνταν, επίσης, σε διασυνοριακές συναλλαγές φορτίων αργού πετρελαίου για περίπου 150 μεγάλες εταιρείες πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένης της Royal Dutch Shell, Total SA, της Saudi Aramco καθώς και των κρατικών παραγωγών σε Κουβέιτ και Αμπού Ντάμπι.
Στους στόχους της εταιρείας είναι μέσα στα επόμενα 20 χρόνια να έχει κυριαρχήσει στις θαλάσσιες μεταφορές.
Στοιχεία & πίνακες VesselsValue Ltd
Φωτό: NIOC/photo by Mojtaba Mohseni
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Η Βραζιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ζάχαρης διεθνώς (23,6% παγκόσμιας παραγωγής), σημείωσε πτώση στις διά θαλάσσης εξαγωγές του εν λόγω…
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ