
Η απόφαση για άρση των κυρώσεων εναντίον του Ιράν σηματοδοτεί και την επιστροφή στην κανονικότητα των δεξαμενόπλοιων του ιρανικού εμπορικού στόλου. Υπολογίζεται ότι ιρανικά δεξαμενόπλοια 14,1 εκατομμυρίων dwt θα επανέλθουν στις παγκόσμιες αγορές και τους λιμένες, η συνολική αξία των οποίων αγγίζει σήμερα τα $2.775 εκατομμύρια.
Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία ο ιρανικός στόλος των VLCC βρίσκεται στην όγδοη θέση της διεθνούς κατάταξης, με βάση πάντα την αξία του. Από την άλλη, η NITC, η Εθνική Ιρανική Εταιρεία Δεξαμενόπλοιων, η οποία διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο σε VLCC της χώρας, καταλαμβάνει την έκτη θέση στον κόσμο, διαθέτοντας 37 VLCC, συνολικής αξίας $2.176 εκατομμυρίων.
Να σημειώσουμε ότι η Εθνική Ιρανική Εταιρεία Δεξαμενόπλοιων είναι θυγατρική της Εθνικής Ιρανική Πετρελαϊκής Εταιρείας, η οποία ιδιωτικοποιήθηκε το 2009. Από το 2011, η NITC ανήκει στα ταμεία της διαχείρισης των συντάξεων για 5 εκατομμύρια Ιρανούς.
Η NITC πριν την επιβολή των διεθνών κυρώσεων αποτελούσε τη μεγαλύτερη εταιρεία δεξαμενόπλοιων στη Μέση Ανατολή και την τέταρτη μεγαλύτερη στον κόσμο. Η εταιρεία αναλάμβανε τη μεταφορά ιρανικού αργού πετρελαίου στις διεθνείς αγορές και δραστηριοποιούνταν, επίσης, σε διασυνοριακές συναλλαγές φορτίων αργού πετρελαίου για περίπου 150 μεγάλες εταιρείες πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένης της Royal Dutch Shell, Total SA, της Saudi Aramco καθώς και των κρατικών παραγωγών σε Κουβέιτ και Αμπού Ντάμπι.
Στους στόχους της εταιρείας είναι μέσα στα επόμενα 20 χρόνια να έχει κυριαρχήσει στις θαλάσσιες μεταφορές.
Στοιχεία & πίνακες VesselsValue Ltd
Φωτό: NIOC/photo by Mojtaba Mohseni
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ