
Οι δύο σημαντικότεροι πρωταγωνιστές της ιαπωνικής ναυτιλίας και παράλληλα σημαντικά ονόματα στις παγκόσμιες μεταφορές εμφανίστηκαν απαισιόδοξοι σε δημόσιες δηλώσεις τους που κατακλύζουν το διεθνή ναυτιλιακό Τύπο. Οι δύο ισχυροί άνδρες της K Line και της MOL προειδοποίησαν στα πρωτοχρονιάτικα μηνύματά τους ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει μια ακόμη δύσκολη χρονιά.
Ο Eizo Murakami, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Kawasaki Kisen Kaisha (K Line), τόνισε ότι οι εξελίξεις στη Κίνα και η χαμηλή ζήτηση της χώρας για πρώτες ύλες αλλά και οι εντάσεις στα διεθνή γεωπολιτικά δρώμενα οδηγούν σε ένα αβέβαιο και επισφαλές επιχειρηματικό περιβάλλον. Ο ισχυρός άνδρας δεν άφησε κανένα περιθώριο για αισιοδοξία τουλάχιστον το αμέσως επόμενο διάστημα, ενώ υπογράμμισε την ανάγκη για ανορθολογισμό των εξόδων των εταιρειών και την άμεση ανάγκη για ευελιξία. Παράλληλα η K Line σε μεσοπρόθεσμη βάση θα επενδύσει στο στόλο των wet, για να αντιμετωπίσει τη νέα και δύσκολη τάξη πραγμάτων.
Ο διευθύνων σύμβουλος της MOL, Junichiro Ikeda, ανέφερε στον ετήσιο απολογισμό του ότι η κατάσταση στην επιχειρηματική σκηνή παραμένει “σοβαρή”. Η υπερπροσφορά χωρητικότητας παραμένει ένα ακανθώδες ζήτημα ενώ οι προοπτικές ανάκαμψης στην κινεζική οικονομία είναι μάλλον δυσοίωνες. Ο επικεφαλής της MOL τόνισε την ανησυχία του για το μέλλον της ναυτιλίας, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου τόσο στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων όσο και στα φορτηγά πλοία.
Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ