
Ο τομέας της κρουαζιέρας γνωρίζει σημαντική άνθηση στην Δανία, με τον λιμένα της Κοπεγχάγης να αναμένει για το 2016 περισσότερους από 710.000 επισκέπτες. Όμως και ο λιμένας του Aalborg, μετά από μία καλή χρονιά το 2015, έχει θέσει ως στόχο για το νέο έτος αλλά και για το 2017 την αύξηση τόσο του αριθμού των κρουαζιερόπλοιων όσο και του αριθμού των επισκεπτών που θα αποβιβαστούν στο λιμάνι του. Για το 2016 η λιμενική αρχή του Aalborg αναμένει την άφιξη 21 κρουαζιερόπλοιων, ενώ για το 2017 αναμένεται η άφιξη συνολικά 32 κρουαζιερόπλοιων.
Ο Lars Bech, ο διευθυντής κρουαζιέρας του τουριστικού οργανισμού «VisitAalborg» σχολιάζοντας τα δεδομένα σημείωσε με έμφαση ότι «κατά τη διάρκεια των τεσσάρων τελευταίων ετών οι φορείς του Aalborg έχουν καταβάλει σημαντικές προσπάθειες για να αναδείξουν την πόλη ως προορισμό κρουαζιέρας και φαίνεται ότι οι κόποι μας πιάνουν τόπο».
Σύμφωνα με τον Lars Bech το 2016 αναμένεται να αφιχθούν στο Aalborg 21 κρουαζιερόπλοια, από έξι διαφορετικές εταιρείες που θα μεταφέρουν 18.380 επισκέπτες.
Κυρίαρχη θα είναι η παρουσία της Viking Ocean Cruises, μίας εταιρείας η οποία πραγματοποιεί τόσο θαλάσσιες όσο και ποτάμιες κρουαζιέρες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανάπτυξη της κρουαζιέρας (θαλάσσιας και ποτάμιας) στην Ευρώπη έχει οδηγήσει σε σημαντική αύξηση των αναγκών για νέα πλοία, γεγονός άκρως θετικό για τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία, με την περίπτωση του ναυπηγείου Neptun-Werft του ομίλου Meyer να αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα. Το συγκεκριμένο ναυπηγείο που βρίσκεται στο Πάπενμπουργκ ολοκλήρωσε μέσα στο 2015 την κατασκευή συνολικώς έντεκα πλοίων σχεδιασμένων για κρουαζιέρες σε ποτάμι, ενώ στα ναυπηγεία του ομίλου στο Ροστόκ ναυπηγούνται οκτώ επιπλέον πλοία για ποτάμιες κρουαζιέρες.
Όμως ο όμιλος Meyer αναλαμβάνει και ναυπήγηση μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, όπως το «Mein Schiff 4», που κατασκευάστηκε στο Turku της Φινλανδίας για λογαριασμό της TUI Cruises ή όπως το «Anthem of the Seas» και το «Norwegian Escape», που κατασκευάστηκαν στο Πάπενμπουργκ.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/INGO WAGNER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ