
O «Γολιάθ» είναι μία υπεράκτια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου που θα λειτουργεί από την ιταλική εταιρεία Eni, και έχει ειδικά σχεδιαστεί για να μπορεί να ανταπεξέλθει στο δύσκολο περιβάλλον της Θάλασσας του Μπάρεντς. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε ότι η πλατφόρμα θα άρχιζε να λειτουργεί και να παράγει πετρέλαιο το καλοκαίρι του 2015, όμως τώρα ο χρόνος έναρξης λειτουργία της πλατφόρμας έχει μετατεθεί για το νέο έτος, και σίγουρα όχι πριν από το καλοκαίρι του 2016. Αυτή η καθυστέρηση έχει οδηγήσει σε σημαντικότατη αύξηση του συνολικού κόστους του έργου εγκατάστασης και λειτουργίας της πλατφόρμας κατά 50%, σε σχέση με τον αρχικό προϋπολογισμό.
Ο «Γολιάθ» έχει σχεδιαστεί από μία νορβηγική εταιρεία την Sevan Marine, αλλά η κατασκευή της είχε ανατεθεί στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία της Hyundai. Ίσως αυτή η επιλογή κατασκευής της πλατφόρμας εκτός Νορβηγίας να ήταν και ο κύριος λόγος των δυσλειτουργιών της. Τουλάχιστον αυτή την άποψη εξέφρασε ο Markus Nævestad, που είναι ειδικός αναλυτής σε θέματα έρευνας και εξόρυξης πετρελαίου της ανεξάρτητης εταιρείας συμβούλων σε θέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου Rystad Energy.
Ο Nævestad μάλιστα τόνισε με έμφαση ότι όταν τα νορβηγικά ναυπηγεία πληροφορήθηκαν για την ιδιαιτέρως χαμηλή προσφορά που είχαν καταθέσει τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία για ανάληψη του έργου κατασκευής της πλατφόρμας, είχαν εκφράσει την έκπληξή τους αλλά και ανησυχίες για την εξαιρετικά χαμηλή τιμή της προσφοράς. Για τον Nævestad η σημερινή εξέλιξη που θέλει την πλατφόρμα να αντιμετωπίζει τόσο μεγάλα προβλήματα δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη για τους ιθύνοντες.
Από την πλευρά της η ιταλική Eni ισχυρίζεται ότι τα προβλήματα του «Γολιάθ» δεν οφείλονται σε καμμία περίπτωση στην επιλογή κατασκευής της εκτός Νορβηγίας ενώ επισημαίνει ότι τα νορβηγικά ναυπηγεία δεν έχουν την απαραίτητη τεχνολογία για να μπορέσουν να αναλάβουν ένα τόσο σύνθετο έργο και θα χρειάζονται την ξένη τεχνογνωσία. Για την Eni τα προβλήματα της νέας πλατφόρμας οφείλονται κυρίως στην πολυπλοκότητα του όλου έργου.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=yrmgE6QiSBo
Φωτό αρχείου: Goliat platform/Sjonnie van der Kist/flickr.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ