
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Ίδια με την προηγούμενη εβδομάδα είναι η εικόνα στον χώρο των διαλύσεων, γεγονός που σημαίνει ότι υπάρχει δραστηριότητα, καθώς οι πλοιοκτήτες που έχουν πάρει την απόφαση της διάλυσης θέλουν να ολοκληρώσουν την πράξη πριν την περίοδο των εορτών, καθώς η ναυλαγορά δεν δείχνει σημάδια βελτίωσης ενώ ταυτόχρονα αιωρείται και ο «φόβος» ότι οι τιμές ενδεχομένως να διολισθήσουν περισσότερο λόγω της αυξημένης προσφοράς πλοίων κυρίως σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και Containers.
Στην Ινδία, η επιβολή φόρου στις φθηνές Κινεζικές εισαγωγές σιδήρου, έδωσε ώθηση στην αγορά κυρίως σε Panamax, για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και για Containers, παρά το γεγονός ότι η ρουπία έχει πέσει στις 67 προς το δολάριο και ότι μόνο 20 – 25 διαλυτήρια έχουν καταφέρει να «επιβιώσουν» και να παραμένουν ανοιχτά.
Στο Μπαγκλαντές, ύστερα από ένα σύντομο διάστημα αποχής, λόγω αγορών το προηγούμενο διάστημα, οι End Buyers σιγά – σιγά βγαίνουν και πάλι στην αγορά αλλά με ιδιαίτερα επιλεκτική διάθεση και ενδεχομένως να χρειαστούν μερικές εβδομάδες πριν επιστρέψει δυναμικά.
Το Πακιστάν, για άλλη μία φορά ήρθε αντιμέτωπο με τις φθηνές Κινεζικές εισαγωγές με αποτέλεσμα να μείνει εκτός αγοράς και όπως όλα δείχνουν αν η Κυβέρνηση δεν λάβει μέτρα ώστε να μειωθούν οι εισαγωγές τότε το Πακιστάν δεν θα είναι σε θέση να ανταγωνιστεί τις άλλες αγορές όσο αφορά τις προσφερόμενες τιμές από τους End Buyers.
Η Κίνα, συνεχίζει και κάνει αυτό που κάνει καλά, δηλαδή την επιχορήγηση των κρατικών της εταιρειών και την εξαγωγή φθηνού σιδήρου στις διαλύτριες και όχι μόνο χώρες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 773,232 DWT περίπου, εκ των οποίων το 75% (580,873 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 10,5% (80,736 DWT) δεξαμενόπλοια και το 14,5% (111,623 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Hellenic Seaplanes προσθαλασσώθηκε στο λιμάνι του Βόλου, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στις θαλάσσιες αερομεταφορές. Το υδροπλάνο της εταιρείας προσέγγισε την κεντρική προβλήτα μπροστά…
Η τροπική καταιγίδα Ντάνας κατευθύνεται προς την ανατολική Κίνα σήμερα το πρωί, με την επαρχία Τζετζιάνγκ να ετοιμάζεται για την άφιξη του φαινομένου το…
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ