
Η ινδική οικονομία αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς, αλλά με άνισα αποτελέσματα, σύμφωνα με τα συμπεράσματα που κατεγράφησαν στο 18ο Ινδία Φόρουμ Επενδυτών της Ινδίας που διεξήχθη τον προηγούμενο μήνα.
Μια ισχυρή ανάκαμψη δεν αναμένεται στους επόμενους 12-18 μήνες ενώ η άνιση κατανομή του πλούτου θα παραμείνει ως σημαντικό εμπόδιο για τη βελτίωση του οικονομικού, πολιτικού και κοινωνικού κλίματος της τρίτης μεγαλύτερης οικονομίας της Ασίας.
Αν και το Δελχί κατέγραψε βιομηχανική ανάπτυξη της τάξεως του 9,8% τον Οκτώβριο και το ΑΕΠ της χώρας αυξήθηκε κατά 7,4 % κατά το τελευταίο τρίμηνο η απόδοση σε όλους τους τομείς της βιομηχανίας και του εμπορίου της χώρας, σύμφωνα με τους ειδικούς, δεν είναι ομοιόμορφη.
Η βιομηχανική παραγωγή έχει αρχίσει να αυξάνεται αλλά η αύξηση των εξαγωγών δεν παρουσιάζει σημάδια βελτίωσης, σημειώνοντας διαρκή πτώση.
Πιο συγκεκριμένα από Απρίλιο έως τον Οκτώβριο του 2015, οι εξαγωγές της χώρας μειώθηκαν κατά 17,6 % σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Ειδικοί επισημαίνουν ότι ενώ η ινδική κυβέρνηση και οι πολιτικοί επιμένουν στη θριαμβολογία των μέτρων που έχουν λάβει, οι οικονομολόγοι και αναλυτές της χώρας δεν μπορούν να πάρουν τις ανακοινώσεις τους στα σοβαρά. Επομένως, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ο διοικητής της Κεντρικής Τράπεζας της Ινδίας σχολίασε πρόσφατα ότι είναι πρόωρο να λάβει θέση για τους αριθμούς που ανακοινώνει κατά καιρούς η κυβέρνηση.
Η Κεντρική Τράπεζα της Ινδίας (RBI), προχώρησε σε μείωση των επιτοκίων κατά 1,25 τοις εκατό, σε 6,75 τοις εκατό, στο τέλος του Σεπτεμβρίου και οι φοροελεγκτικοί μηχανισμοί της χώρας για πρώτη φορά ίσως στην ιστορία της ξεκίνησαν να λειτουργούν με μεγαλύτερη σοβαρότητα.
Και τα δύο αυτά γεγονότα θεωρούνται από αναλυτές ως ενθαρρυντικά αλλά όχι προφητικά για καλύτερες μέρες. Εντούτοις όλες οι χώρες BRIC σήμερα ασθμαίνουν. Η Ινδία είναι η μόνη οικονομία που κατάφερε να επιβιώσει σε μεγάλο βαθμό λόγω τόσο της μείωσης στις τιμές του πετρελαίου αλλά και τη μη εξάρτησης της οικονομίας της από το μαύρο χρυσό.
Οι ειδικοί επιμένουν ότι η οικονομία της χώρας θα παραμένει στάσιμη με ελαφρές αναταράξεις κατά τα επόμενα χρόνια, χωρίς όμως τεράστια περιθώρια ανάπτυξης αλλά ούτε και απότομες ή απρόβλεπτες πτώσεις ή καταρρεύσεις κλάδων της οικονομίας της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ