
Η ινδική οικονομία αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς, αλλά με άνισα αποτελέσματα, σύμφωνα με τα συμπεράσματα που κατεγράφησαν στο 18ο Ινδία Φόρουμ Επενδυτών της Ινδίας που διεξήχθη τον προηγούμενο μήνα.
Μια ισχυρή ανάκαμψη δεν αναμένεται στους επόμενους 12-18 μήνες ενώ η άνιση κατανομή του πλούτου θα παραμείνει ως σημαντικό εμπόδιο για τη βελτίωση του οικονομικού, πολιτικού και κοινωνικού κλίματος της τρίτης μεγαλύτερης οικονομίας της Ασίας.
Αν και το Δελχί κατέγραψε βιομηχανική ανάπτυξη της τάξεως του 9,8% τον Οκτώβριο και το ΑΕΠ της χώρας αυξήθηκε κατά 7,4 % κατά το τελευταίο τρίμηνο η απόδοση σε όλους τους τομείς της βιομηχανίας και του εμπορίου της χώρας, σύμφωνα με τους ειδικούς, δεν είναι ομοιόμορφη.
Η βιομηχανική παραγωγή έχει αρχίσει να αυξάνεται αλλά η αύξηση των εξαγωγών δεν παρουσιάζει σημάδια βελτίωσης, σημειώνοντας διαρκή πτώση.
Πιο συγκεκριμένα από Απρίλιο έως τον Οκτώβριο του 2015, οι εξαγωγές της χώρας μειώθηκαν κατά 17,6 % σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Ειδικοί επισημαίνουν ότι ενώ η ινδική κυβέρνηση και οι πολιτικοί επιμένουν στη θριαμβολογία των μέτρων που έχουν λάβει, οι οικονομολόγοι και αναλυτές της χώρας δεν μπορούν να πάρουν τις ανακοινώσεις τους στα σοβαρά. Επομένως, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ο διοικητής της Κεντρικής Τράπεζας της Ινδίας σχολίασε πρόσφατα ότι είναι πρόωρο να λάβει θέση για τους αριθμούς που ανακοινώνει κατά καιρούς η κυβέρνηση.
Η Κεντρική Τράπεζα της Ινδίας (RBI), προχώρησε σε μείωση των επιτοκίων κατά 1,25 τοις εκατό, σε 6,75 τοις εκατό, στο τέλος του Σεπτεμβρίου και οι φοροελεγκτικοί μηχανισμοί της χώρας για πρώτη φορά ίσως στην ιστορία της ξεκίνησαν να λειτουργούν με μεγαλύτερη σοβαρότητα.
Και τα δύο αυτά γεγονότα θεωρούνται από αναλυτές ως ενθαρρυντικά αλλά όχι προφητικά για καλύτερες μέρες. Εντούτοις όλες οι χώρες BRIC σήμερα ασθμαίνουν. Η Ινδία είναι η μόνη οικονομία που κατάφερε να επιβιώσει σε μεγάλο βαθμό λόγω τόσο της μείωσης στις τιμές του πετρελαίου αλλά και τη μη εξάρτησης της οικονομίας της από το μαύρο χρυσό.
Οι ειδικοί επιμένουν ότι η οικονομία της χώρας θα παραμένει στάσιμη με ελαφρές αναταράξεις κατά τα επόμενα χρόνια, χωρίς όμως τεράστια περιθώρια ανάπτυξης αλλά ούτε και απότομες ή απρόβλεπτες πτώσεις ή καταρρεύσεις κλάδων της οικονομίας της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ