
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η χαμηλή ναυλαγορά έχει αναζωπυρώσει τον τομέα των διαλύσεων τόσο σε Containers όσο και σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και ιδιαίτερα στα Panamax παρά το γεγονός ότι οι νομισματικές ισοτιμίες είναι ευμετάβλητες με τάσεις υποτίμησης και οι Κινεζικές εξαγωγές σιδήρου προς τις διαλύτριες χώρες συνεχίζουν αμείωτες. Το ανησυχητικό σημείο όμως είναι ότι ο συνδυασμός των ανωτέρω όπως η αύξηση της προσφοράς, η υποτίμηση των νομισμάτων και οι φθηνές εισαγωγές από την Κίνα θα δημιουργήσουν περαιτέρω πτωτικές πιέσεις στις τιμές, ενδεχομένως πέριξ των $ 250/LDT ή και χαμηλότερα.
Στην Ινδία, η επιβολή φορολογίας στις Κινεζικές εισαγωγές σιδήρου έδωσε μία ανάσα στην αγορά, επηρεάζοντας θετικά τις προσφερόμενες κατά $ 10/LDT και οι End Buyers επέστρεψαν και πάλι στις αγορές κυρίως για Γερμανικά Containers.
Στο Μπαγκλαντές, έχει αρχίσει και επέρχεται ο κορεσμός στη ζήτηση, καθώς οι πιο πολλοί και φερέγγυοι End Buyers έχουν καλύψει τις ανάγκες τους με τις αγορές που πραγματοποίησαν τις προηγούμενες εβδομάδες.
Το Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι η προσφορά των Panamax είναι αυξημένη, τα όχι τόσο ενθαρρυντικά νέα για την επιβολή φόρου στις Κινεζικές εισαγωγές σιδήρου οδήγησαν τις προσφερόμενες τιμές σε πτώση με αποτέλεσμα να μην είναι ανταγωνιστικό και να μην ουσιαστικά συμμετέχει στην αγορά.
Η Κίνα, συνεχίζει και κάνει αυτό που κάνει καλά, δηλαδή την επιχορήγηση των κρατικών της εταιρειών και την εξαγωγή φθηνού σιδήρου στις διαλύτριες και όχι μόνο χώρες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 891.847 DWT περίπου, εκ των οποίων το 63,5% (567,251 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 18% (160,999 DWT) δεξαμενόπλοια και το 18,5% (163,597 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 265 – $ 295 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κύπρος και Λίβανος υπέγραψαν σήμερα τη Συμφωνία Οριοθέτησης της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης των δύο χωρών και συμφώνησαν στην προώθηση της διερεύνησης ηλεκτρικής διασύνδεσης Κύπρου-Λιβάνου…

Η κοινοπραξία των IMM Private Equity και IMM Investment επιδιώκουν την πώληση της Hyundai LNG Shipping στον ινδονησιακό όμιλο Sinar Mas. Ωστόσο, παραμένει αβέβαιο…

Η Dangote, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, προχώρησε σε συμφωνία με τη Honeywell, η οποία θα υποστηρίξει τον στόχο του νιγηριανού κολοσσού για αύξηση…

Την Τρίτη 25/11/2025, κατά τη Γενική Συνέλευση πραγματοποιήθηκαν εκλογές για την ανάδειξη των νέων αντιπροέδρων της HEMEXPO. Στις τέσσερις θέσεις των Αντιπροέδρων εξελέγησαν οι…

Η αξιοποίηση της απορριπτόμενης θερμότητας για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μπαίνει σε νέα εποχή, καθώς η τεχνολογία Organic Rankine Cycle (ORC) φέρνει πλέον τη δυνατότητα…

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το 24ο NAVIGATOR 2025 – The Shipping Decision Makers Forum, συγκεντρώνοντας 670 κορυφαία στελέχη της ναυτιλιακής κοινότητας από 361 εταιρείες,…

«Είναι τιμή για εμάς να είμαστε υποψήφιοι στην Κατηγορία Α του ΙΜΟ και να ζητούμε την ψήφο σας. Οι Έλληνες είμαστε άνθρωποι της θάλασσας.…

Την κοινωνική συμφωνία για την ενίσχυση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας που υπεγράφη μεταξύ της κυβέρνησης και των εθνικών κοινωνικών εταίρων για την ενίσχυση των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ