
O Yury Trutnev, ειδικός προεδρικός απεσταλμένος στην περιοχή της ρωσικής Άπω Ανατολής, στο πλαίσιο συμμετοχής του σε συνάντηση που αφορούσε την τουριστική ανάπτυξη της χερσονήσου Καμτσάτκα δήλωσε ότι η ρωσική κυβέρνηση έχει ως στόχο τη μείωση των διοικητικών εμποδίων που υπάρχουν στον τομέα του τουρισμού της κρουαζιέρας. Μάλιστα τόνισε ότι μέσα στον επόμενο μήνα θα έχει ληφθεί η σχετική νομοθετική πρωτοβουλία από τη ρωσική κυβέρνηση.
Πιο συγκεκριμένα ο Yury Trutnev ανέφερε ότι «πάνω από όλα μιλήσαμε για τη βιομηχανία της κρουαζιέρας και για την ανάγκη να απλουστευθεί η γραφειοκρατική διαδικασία που αφορά στα κρουαζιερόπλοια που επιθυμούν να προσεγγίσουν ρωσικά λιμάνια, έτσι ώστε οι τουριστικές επιχειρήσεις του χώρου της κρουαζιέρας να μπορούν να διεκπεραιώνουν άμεσα τις υποθέσεις τους χωρίς να χρειάζεται να αναζητούν τους υπευθύνους από τη μία κρατική υπηρεσία στην άλλη».
Ο Trutnev δήλωσε, επίσης, ότι το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που διέπει το χώρο της κρουαζιέρας έχει θεσμοθετηθεί το 1991 και πλέον χρήζει άμεσης τροποποίησης για να καλυφθούν οι σημερινές ανάγκες.
Από την πλευρά του ο κυβερνήτης της επαρχίας της Καμτσάτκα, Vladimir Ilyukhin, δήλωσε ότι η διοικητική γραφειοκρατία στους ρωσικούς λιμένες συχνά αποτελεί το μεγαλύτερο εμπόδιο για την ανάπτυξη του τομέα της κρουαζιέρας στην περιοχή της Καμτσάτκα, με αποτέλεσμα το 2015 μόλις 13 κρουαζιερόπλοια να πιάσουν στο λιμάνι της πρωτεύουσα της επαρχίας, Πετροπάβλοφσκ Καμτσάτσκι, αν και αρχικώς είχαν προγραμματιστεί 19 αφίξεις. Ο περιορισμένος αριθμός των αφιχθέντων κρουαζιερόπλοιων οφείλεται στο γεγονός ότι σε πολλά πλοία δεν δόθηκε η σχετική άδεια εισόδου, ενώ άλλες εταιρείες λόγω των μεγάλων χρόνων αναμονής για εγκρίσεις αποφάσισαν οι ίδιες να ακυρώσουν την προσέγγιση στο λιμάνι του Πετροπάβλοφσκ Καμτσάτσκι.
Μεταξύ των μέτρων που μελετώνται από τη ρωσική κυβέρνηση για την αντιμετώπιση του προβλήματος είναι η απλοποίηση των διαδικασιών χορήγησης τουριστικής βίζας, την αύξηση του αριθμού των ημερών παραμονής κρουαζιερόπλοιων σε ρωσικά λιμάνια (από 3 σε 5), καθώς και τη δημιουργία λιμένων υπό καθεστώς «free port».
Να σημειωθεί, τέλος, ότι το 2014 επισκέφτηκαν την περιοχή της Καμτσάτκα 60.000 τουρίστες, εκ των οποίων οι 14.500 ήταν ξένοι επισκέπτες, ενώ για το 2015 καταγράφεται αύξηση του τουριστικού ρεύματος στην περιοχή που αγγίζει το 12%.
Φωτό: flickr.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ