
O Yury Trutnev, ειδικός προεδρικός απεσταλμένος στην περιοχή της ρωσικής Άπω Ανατολής, στο πλαίσιο συμμετοχής του σε συνάντηση που αφορούσε την τουριστική ανάπτυξη της χερσονήσου Καμτσάτκα δήλωσε ότι η ρωσική κυβέρνηση έχει ως στόχο τη μείωση των διοικητικών εμποδίων που υπάρχουν στον τομέα του τουρισμού της κρουαζιέρας. Μάλιστα τόνισε ότι μέσα στον επόμενο μήνα θα έχει ληφθεί η σχετική νομοθετική πρωτοβουλία από τη ρωσική κυβέρνηση.
Πιο συγκεκριμένα ο Yury Trutnev ανέφερε ότι «πάνω από όλα μιλήσαμε για τη βιομηχανία της κρουαζιέρας και για την ανάγκη να απλουστευθεί η γραφειοκρατική διαδικασία που αφορά στα κρουαζιερόπλοια που επιθυμούν να προσεγγίσουν ρωσικά λιμάνια, έτσι ώστε οι τουριστικές επιχειρήσεις του χώρου της κρουαζιέρας να μπορούν να διεκπεραιώνουν άμεσα τις υποθέσεις τους χωρίς να χρειάζεται να αναζητούν τους υπευθύνους από τη μία κρατική υπηρεσία στην άλλη».
Ο Trutnev δήλωσε, επίσης, ότι το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που διέπει το χώρο της κρουαζιέρας έχει θεσμοθετηθεί το 1991 και πλέον χρήζει άμεσης τροποποίησης για να καλυφθούν οι σημερινές ανάγκες.
Από την πλευρά του ο κυβερνήτης της επαρχίας της Καμτσάτκα, Vladimir Ilyukhin, δήλωσε ότι η διοικητική γραφειοκρατία στους ρωσικούς λιμένες συχνά αποτελεί το μεγαλύτερο εμπόδιο για την ανάπτυξη του τομέα της κρουαζιέρας στην περιοχή της Καμτσάτκα, με αποτέλεσμα το 2015 μόλις 13 κρουαζιερόπλοια να πιάσουν στο λιμάνι της πρωτεύουσα της επαρχίας, Πετροπάβλοφσκ Καμτσάτσκι, αν και αρχικώς είχαν προγραμματιστεί 19 αφίξεις. Ο περιορισμένος αριθμός των αφιχθέντων κρουαζιερόπλοιων οφείλεται στο γεγονός ότι σε πολλά πλοία δεν δόθηκε η σχετική άδεια εισόδου, ενώ άλλες εταιρείες λόγω των μεγάλων χρόνων αναμονής για εγκρίσεις αποφάσισαν οι ίδιες να ακυρώσουν την προσέγγιση στο λιμάνι του Πετροπάβλοφσκ Καμτσάτσκι.
Μεταξύ των μέτρων που μελετώνται από τη ρωσική κυβέρνηση για την αντιμετώπιση του προβλήματος είναι η απλοποίηση των διαδικασιών χορήγησης τουριστικής βίζας, την αύξηση του αριθμού των ημερών παραμονής κρουαζιερόπλοιων σε ρωσικά λιμάνια (από 3 σε 5), καθώς και τη δημιουργία λιμένων υπό καθεστώς «free port».
Να σημειωθεί, τέλος, ότι το 2014 επισκέφτηκαν την περιοχή της Καμτσάτκα 60.000 τουρίστες, εκ των οποίων οι 14.500 ήταν ξένοι επισκέπτες, ενώ για το 2015 καταγράφεται αύξηση του τουριστικού ρεύματος στην περιοχή που αγγίζει το 12%.
Φωτό: flickr.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Η Βραζιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ζάχαρης διεθνώς (23,6% παγκόσμιας παραγωγής), σημείωσε πτώση στις διά θαλάσσης εξαγωγές του εν λόγω…
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού…
Οι συνιστώσες της προσφοράς στην αγορά των δεξαμενόπλοιων βρίσκονται στο επίκεντρο πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson, η οποία εστιάζει σε παραγγελίες, παραδόσεις και αξίες…
Chalkis Shipyards S.A., a leading player in ship repair and refit services, has officially received ISO 14001:2015 certification from Bureau Veritas, recognizing its robust…
Μείωση 31,6% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Μάιο του 2025, καθώς η μείωση της αξίας των εισαγωγών ήταν πολλαπλάσια της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ