
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Αυξημένη ήταν η δραστηριότητα την προηγούμενη εβδομάδα στον τομέα των διαλύσεων, όχι γιατί υπήρξε κάποια βελτίωση στις προσφερόμενες τιμές, εν αντιθέσει η τάση ήταν και παραμένει πτωτική, αλλά λόγω της ιδιαίτερα αρνητικής ναυλαγοράς για αρκετά μεγάλο διάστημα, όπου τα έσοδα των πλοίων δεν καλύπτουν καν τα έξοδα τους, που ανάγκασε τους πλοιοκτήτες κυρίως του μεγαλύτερου ηλικιακά τονάζ να αποδεχτεί τις χαμηλές προσφερόμενες τιμές και να λάβει την απόφαση της διάλυσης. Μόνο την τελευταία εβδομάδα καταγράφηκαν πάνω από 15 Panamax να είναι υποψήφια προς πώληση για διάλυση και ένας σημαντικός αριθμός Containers.
Η Ινδία, λόγω της πτώσης των τιμών στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές κατάφερε να μπει και πάλι στην αγορά, ιδιαίτερα στα Containers, παρά το γεγονός ότι η ρουπία βρίσκεται στις 66 προς το δολάριο και οι εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα συνεχίζουν με αμείωτο ρυθμό. Αναφορικά με τις εισαγωγές, συζητείται όλο και πιο έντονα η επιβολή φόρου όπου όποτε και αν γίνει θα δώσει περεταίρω ώθηση στην αγορά.
Στο Μπαγκλαντές, οι γνωστοί και φερέγγυοι End Buyers έχουν καλύψει τις ανάγκες τους από τις αγορές των προηγούμενων εβδομάδων και το μόνο ενδιαφέρον είναι από τους όχι και τόσο γνωστούς End Buyers οι οποίοι όμως αντιμετωπίζουν προβλήματα με τις τράπεζες στο άνοιγμα των LCs και γι’ αυτό συνιστάται προσοχή στους υποψήφιους πωλητές.
Το Πακιστάν, εκμεταλλεύτηκε την υπέρ-προσφορά τονάζ, ιδιαίτερα των Panamax και επέστρεψε στην αγορά και πάλι κλείνοντας έναν σημαντικό αριθμό πλοίων σε αρκετά χαμηλές τιμές, ενώ ακόμη αναμένεται να δούμε αν θα ληφθούν τα πολυσυζητημένα μέτρα στις Κινεζικές εισαγωγές σιδήρου.
Η Κίνα, συνεχίζει και κάνει αυτό που κάνει καλά, δηλαδή την επιχορήγηση των κρατικών της εταιρειών και την εξαγωγή φθηνού σιδήρου στις διαλύτριες και όχι μόνο χώρες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,151,783 DWT περίπου, εκ των οποίων το 67% (768,124 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 13% (152,406 DWT) δεξαμενόπλοια (FPSO), και το 20% (231,253 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 265 – $ 295 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ