
Στις 26 Νοεμβρίου, 2015, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας των Φιλιππίνων υπέγραψε τον πολυσυζητημένο Νόμο 10706 περί προστασίας ναυτικών (Seafarers Protection Act).
Η νέα νομοθεσία σκοπεύει να προστατεύσει τους ναυτικούς της χώρας κατά των γνωστών στη Μανίλα δικηγόρων- κορακιών που αναφέρονται τοπικά ως «ambulance chasing attorneys». Οι συγκεκριμένοι δικηγόροι χρεώνουν υπερβολικές αμοιβές για την εκπροσώπηση των ναυτικών και των οικογενειών τους σε υποθέσεις που αφορούν αστικές αποζημιώσεις από τραυματισμό κατά τη διάρκεια του ταξιδιού που προκάλεσαν αναπηρία ή θάνατο.
Σύμφωνα με το άρθρο 3, απαγορεύεται για οποιοδήποτε πρόσωπο να συμμετάσχει στην προσέλκυση, προσωπικά ή μέσω αντιπροσώπου, ναυτικών ή άλλων εργαζομένων και των κληρονόμων τους, με σκοπό την άσκηση οποιασδήποτε αξίωσης κατά των εργοδοτών του με στόχο τη χρηματική αποζημίωση ή άλλων παροχών που προκύπτουν από ατυχήματα, ασθένεια ή θάνατο, με αντάλλαγμα- αμοιβή ποσά που αφαιρούνται από την χρηματική απαίτηση ή αποζημίωση που έλαβε ή που έχουν χορηγηθεί σε ναυτικό ή σε κληρονόμους του.
Επιπλέον, σύμφωνα με το άρθρο 4, οι δικηγορικές αμοιβές σε αγωγές που αφορούν τις συγκεκριμένες εργατικές διαφορές δεν πρέπει να υπερβαίνουν το 10% της αποζημίωσης ή του επιδόματος που θα επιδικαστούν στο ναυτικό ή στους κληρονόμους του. Σύμφωνα επίσης με το άρθρο 5, κάθε πρόσωπο που παραβιάζει το άρθρο 3 του νόμου τιμωρείται με πρόστιμο όχι λιγότερο από PHP50,000.00 (περίπου USD1,060) και όχι περισσότερο από PHP100 , 000.00 (περ. όπου USD 2,120) ή με φυλάκιση όχι μικρότερη από 1 έτος αλλά όχι περισσότερο από 2 χρόνια.
Ο νόμος θα τεθεί σε ισχύ στις 16 Δεκεμβρίου 2015. Σύμφωνα με το Skuld η ποινική ευθύνη περιορίζεται όμως μόνο σε περίπτωση προσέλκυσης ή πρόσκλησης φυσικών ή νομικών προσώπων σε συμμετοχή σε παράνομες δραστηριότητες που αφορούν το άρθρο 3 και όχι ως προς την αμοιβή του δικηγόρου.
Ο κύριος στόχος του νόμου είναι να προωθήσει τα συμφέροντα των ναυτικών των Φιλιππίνων. Ο νομοθέτης προσπαθεί καθ’ αυτόν τον τρόπο να τους προστατέψει από άτομα (κυρίως νομικούς) που στοχεύουν με κάθε τρόπο στην προσέλκυσή τους, προκειμένου να ασκήσουν κάθε ένδικο μέσο εναντίον της οποιαδήποτε εταιρείας (κυρίως πλοιοκτήτριας ή διαχειρίστριας) για αστικές αποζημιώσεις που αφορούν αναπηρία ή θάνατο αλλά και άλλες αξιώσεις έναντι του εργοδότη. Στις συγκεκριμένες περιπτώσεις οι δικηγόροι χρεώνουν υπέρογκα ποσά που προκαλούν τις αντιδράσεις των τοπικών ναυτικών οργανώσεων αλλά και των ΜΜΕ. Από την 16η Δεκεμβρίου 2015 ο ναυτικός των Φιλιππίνων έχει πλέον το νόμιμο δικαίωμα να μην καταβάλει στο δικηγόρο ως αμοιβή περισσότερο από το 10% του συνολικού ποσού αποζημίωσης που θα λάβει, είτε μέσω εξωδικαστικού συμβιβασμού είτε μετά από απόφαση πρωτοβάθμιου δικαστηρίου.
Το Skuld P and I Club προτρέπει τα μέλη και τους crew agents να ενημερώσουν τα πληρώματά τους σχετικά με τη νέα νομοθεσία και τα αποτελέσματά της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ