
Η Εθνική Εταιρεία Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας της Ιορδανίας (NEPCO) αναμένεται να προχωρήσει σύντομα στην προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια φορτίων υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από την αγορά «spot».
Ο διευθύνων σύμβουλος της NEPCO υπεύθυνος για τη λειτουργία και τον προγραμματισμό της επιχείρησης, Amani Al-Azzam, ανέφερε στο Reuters ότι η Ιορδανία αναμένει να εισάγει περίπου το 20% της ποσότητας που χρειάζεται σε LNG από την αγορά «spot» κατά την περίοδο 2016-2017.
Επίσης, προσέθεσε ότι η Ιορδανία δυνητικά θα μπορούσε να εισάγει μέχρι και επτά φορτία τον χρόνο από την αγορά «spot», σημειώνοντας ότι ο σχετικός διαγωνισμός μπορεί να προκηρυχθεί μέχρι τα τέλη του Δεκέμβρη έτσι ώστε τα πρώτα φορτία να φτάσουν στη χώρα μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2016.
Να σημειωθεί ότι η NEPCO έχει ήδη υπογράψει συμφωνία με την Shell για την προμήθεια 36 φορτίων LNG για την περίοδο 2015-2017. Πιο συγκεκριμένα η συμφωνία μεταξύ των δύο μερών υπεγράφη στα μέσα του Οκτώβρη του 2015, με την Royal Dutch Shell να αναλαμβάνει την τροφοδοσία της Ιορδανίας με 59,13 τρισεκατομμύρια βρετανικές θερμικές μονάδες (BTU) υγροποιημένου φυσικού αερίου κάθε έτος για τα επόμενα δύο έτη. Η συγκεκριμένη ποσότητα μπορεί να καλύψει μέχρι και το 40% των ετήσιων αναγκών της Ιορδανίας για ηλεκτροπαραγωγή, όπως δήλωσε ο Abdel Fattah Daradkeh, γενικός διευθυντής της NEPCO , στην εφημεριδα «The Jordan Times».
Η Ιορδανία προσβλέπει, επίσης, και στην τροφοδοσία της με φυσικό αέριο από την Αίγυπτο, όπου ο ιταλικός ενεργειακός κολοσσός Eni φέρεται να έχει ανακαλύψει το μεγαλύτερο κοίτασμα φυσικού αερίου της Μεσογείου. Το κοίτασμα εντοπίστηκε σε βάθος 1.450 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας, καλύπτει μια περιοχή 100 τετραγωνικών χιλιομέτρων, απέχει 190 χιλιόμετρα από την ακτογραμμή της Αιγύπτου και υπολογίζεται πως έχει δυνατότητα παραγωγής έως και 30 τρισ. κυβικά πόδια φυσικού αερίου.
Φωτό: flickr.com/Tom Wigley
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ