
Σχετικά με ανακοινώσεις και δημοσιεύματα, αναφορικά με απόφαση σύνθεσης πληρώματος στο Επιβατηγό-Οχηματαγωγό IONIAN STAR που είναι δρομολογημένο στη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θοδωρής Δρίτσας, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Κατάπτυστες, άθλιες και επικίνδυνες δε μπορεί να είναι και δεν είναι αποφάσεις του υπουργείου, που σταθμίζουν συνδυαστικά και συνολικά κρίσιμα κοινωνικά αγαθά.
Η Ειδική Οργανική Σύνθεση του επιβατηγού-οχηματαγωγού IONIAN STAR δόθηκε με τα παραπάνω κριτήρια και σε συνδυαστική εφαρμογή του ΠΔ 177/1974 και του άρθρου 90 του ΝΔ 187/1973 Περί Κώδικος Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου.
Η γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη είναι γνωστό ότι, παρά το γεγονός ότι αποτελεί παλλαϊκή απαίτηση των τοπικών κοινωνιών της Ιθάκης και της Κεφαλονιάς, είχε μείνει ανενεργή πάνω από δυόμιση χρόνια. Μετά από πολύμηνες προσπάθειες που ξεκίνησαν από την αρχή της θητείας μου, η γραμμή ξαναλειτούργησε τους καλοκαιρινούς μήνες και έκτοτε καταβλήθηκαν συστηματικές προσπάθειες να μη διακοπεί τους χειμερινούς μήνες, γιατί αυτό επιτάσσουν οι ανάγκες των νησιών και των νησιωτών.
Σύμφωνα με την απόλυτη εφαρμογή του ΠΔ 177/1974 ο μέγιστος αριθμός μελών πληρώματος το χειμώνα, προβλέπεται να φτάνει μέχρι τους 36 ναυτικούς. Με την απόφασή μου, και μόνο για τους χειμερινούς μήνες, ο αριθμός αυτός μειώνεται στους 28, για δρομολόγιο διάρκειας 4 περίπου ωρών, τρείς φορές την εβδομάδα.
Σε καμία περίπτωση, λοιπόν, δε μπορούν να τεθούν θέματα κινδύνου για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, του επιβατικού κοινού και των ναυτεργατών, ή θέματα εντατικοποίησης σε επικίνδυνο βαθμό της εργασίας. Οι δε πόροι και τα έσοδα των ασφαλιστικών ταμείων ή το τι μπορεί να προκαλέσει αύξηση της ανεργίας στο χώρο της ναυτεργασίας, είναι κατεξοχήν θέματα που αξιολογούνται συνολικά και σε καμία περίπτωση δε μπορούν να γίνουν τέτοιες αξιολογήσεις με αφορμή τη δρομολόγηση ενός μόνο πλοίου.
Ας το καταλάβουν όλοι, όσοι κατηγορούν αυτό το Υπουργείο για «εφοπλιστόδουλη» πολιτική, ότι κινδυνεύουν να περάσουν στο χώρο της γραφικότητας, γιατί είναι προφανές ότι, είτε με, είτε χωρίς σκοπιμότητες, εθελοτυφλούν. Γνωρίζουν άλλωστε καλά, ότι και στη βιομηχανία μειωμένων συνθέσεων, όλων των προηγούμενων Κυβερνήσεων και Υπουργών, βάλαμε φρένο και προχωρήσαμε και προχωράμε σε αναθεωρήσεις και επαναξιολογήσεις των επιμέρους αποφάσεων αλλά και του συνολικού πλαισίου.
Τελειώνοντας, και με δεδομένο ότι το κύριο μέλημα μας είναι η γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη να συνεχίσει τη λειτουργία της διαφυλάσσοντας, βέβαια και τα συμφέροντα των ναυτικών, αφού η συνέχισή της θα προσφέρει θέσεις εργασίας και θα δημιουργεί προϋποθέσεις για νέες θέσεις εργασίας στο μέλλον.
Καλώ όλους τους εμπλεκόμενους να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να μην επιτρέψουν σε κανένα να σκοπιμοθηρεί με επικίνδυνο τρόπο για το κοινό κοινωνικό συμφέρον
Η κριτική στο υπουργείο πάντα καλοδεχούμενη. Ο καθένας μπορεί να έχει δικαίωμα, να έχει όποια γνώμη έχει, για οτιδήποτε, αλλά όλοι γνωρίζουμε ότι όταν την εκφράζει και μάλιστα δημόσια, δεν κρίνεται μόνο το Υπουργείο και η Κυβέρνηση. Όλοι κρινόμαστε….
Έχουμε εμπιστοσύνη στους εργαζόμενους και τους άνεργους ναυτικούς και στη ντόμπρα κρίση τους. Σε αυτούς απολογούμαστε!!!»
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ