
															Σε απόλυτο οικονομικό πρωταγωνιστή της περιοχής θα μετατραπεί η Τεχεράνη κατά τα δύο επόμενα έτη σύμφωνα με εκτιμήσεις διεθνών οικονομολόγων και αναλυτών. Η οικονομική ανάπτυξη του Ιράν θα ξεπεράσει τις οικονομικές αποδόσεις όλων των υπολοίπων κρατών της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής (MENA) το 2016, όταν δηλαδή αρθούν οι κυρώσεις, σύμφωνα με την Ουάσιγκτον αλλά και το Institute of International Finance (IIF).
Λόγω της ύφεσης των τιμών του πετρελαίου, οι 15 χώρες της συγκεκριμένης γεωγραφικής περιοχής θα περιοριστούν σε επίπεδα ανάπτυξης που δεν θα ξεπερνούν το 3% το 2015, αρκετά κάτω από τον ετήσιο μέσο όρο του 4,5 % για το διάστημα 2005-2014.
Λίγες χώρες θα δυναμώσουν την εθνική οικονομία τους το 2016, αλλά το Ιράν θα ξεχωρίσει με αύξηση της ανάπτυξης από 1,4% σε σχεδόν 6% το επόμενο έτος εξαιτίας των πολλών δυνατοτήτων που προσφέρει η εθνική βιομηχανία, η γεωργία και ο ορυκτός πλούτος της χώρας,
Το Ιράν αναδείχθηκε ως η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της περιοχής πίσω από τη Σαουδική Αραβία και μπροστά από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, αλλά η διαφοροποιημένη οικονομία της σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της περιοχής θα την καταστήσει σύντομα ηγέτιδα δύναμη σύμφωνα με το Institute of International Finance (IIF).
Πάνω από 700.000 βαρέλια πετρελαίου από το Ιράν θα εισέλθουν στις παγκόσμιες αγορές ενέργειας από το τέλος του 2015 και αυτό ήδη κλονίζει το ρόλο και τις δυνατότητες ανάπτυξης στις υπόλοιπες πετρελαιοπαραγωγικές αραβικές χώρες.
Φωτο: ΕΡΑ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…

Το ενδιαφέρον των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών για επενδύσεις στην Ινδία διαγράφεται έντονο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…

Η Vietjet, ένας από τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς του Βιετνάμ, βρίσκεται σε ρυθμούς ενίσχυσης του στόλου αεροσκαφών του, κατόπιν στενής συνεργασίας του με τους κατασκευαστές…

Οι δείκτες των ναύλων της liner ναυτιλίας για δρομολόγια μεταξύ Άπω Ανατολής – Δυτικής Ακτής και Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ ακολουθούν την ανιούσα καθ’…

Ένα νέο κεφάλαιο στην πλοιοδιαχείριση ανοίγει ο ιαπωνικός κολοσσός Nippon Yusen Kaisha (NYK), στο πλαίσιο της στρατηγικής επιχειρηματικής ολοκλήρωσης του ομίλου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ