
Όπως μεταδίδουν τα διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία, ο φαλαινοθηρικός στόλος της Ιαπωνίας θα αποπλεύσει εκ νέου την 1η Δεκεμβρίου και για τέσσερις μήνες, παρά τις έντονες αντιδράσεις διεθνών φορέων που επιμένουν ότι τα σκάφη που η Ιαπωνία χαρακτηρίζει ως «ερευνητικά» στην ουσία στοχεύουν σε εμπορική φαλαινοθηρία. Σημαντικές αντιδράσεις έχουν προκληθεί και από την κυβέρνηση της Αυστραλίας, με τον υπουργό περιβάλλοντος Greg Hunt να δηλώνει ότι «δεν αποδεχόμαστε με οποιονδήποτε τρόπο τη θανάτωση φαλαινών για τους σκοπούς μίας έρευνας που αποκαλείται επιστημονική».
Να αναφερθεί ότι στα μέσα του περασμένου Ιουνίου η Διεθνής Επιτροπή Φαλαινοθηρίας (IWC) δημοσίευσε έκθεση όπου ανέφερε ότι δεν προκύπτει σε καμμία περίπτωση η αναγκαιότητα λήψης δειγμάτων κητωδών για τη διαχείριση και διατήρηση του πληθυσμού των φαλαινών. Μάλιστα τον περασμένο Απρίλιο οι εμπειρογνώμονες της IWC είχαν λάβει την ίδια απόφαση σχετικά με το αναθεωρημένο σχέδιο φαλαινοθηρίας στην Ανταρκτική που είχε καταθέσει η Ιαπωνία μετά την απόφαση του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης το 2014, που έκρινε ότι οι ιαπωνικές αποστολές δεν έχουν επιστημονικό χαρακτήρα.
Από την πλευρά της η κυβέρνηση της Ιαπωνίας υποστηρίζει ότι έχει λάβει υπ’ όψιν της τις παρατηρήσεις του Διεθνούς Δικαστηρίου και αποφάσισε αυτήν την φορά ο φαλαινοθηρικός της στόλος να είναι μικρότερος, αποτελούμενος από μόλις πέντε πλοία. Τα φαλαινοθηρικά της Ιαπωνίας στοχεύουν να πιάσουν 333 ρυγχοφάλαινες, από τις 1.000 περίπου που έπιαναν παλαιότερα. Επίσης, στόχος της ιαπωνικής αποστολής είναι η παρατήρηση των φαλαινών, για ερευνητικούς σκοπούς, καθώς και η λήψη δειγμάτων βιοψίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ