
Ο γαλλικός όμιλος CMA CGM, η 3η μεγαλύτερη στον κόσμο ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ανακοίνωσε ότι κατά την διάρκεια των δέκα τελευταίων ετών έχει πετύχει μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (C0₂) του στόλου της σε ποσοστό 50%.
Σήμερα, ένα εμπορευματοκιβώτιο εκπέμπει περίπου 60 γραμμάρια C0₂ ανά διανυόμενο χιλιόμετρο, ενώ το 2005 το αντίστοιχο μέγεθος ήταν 120 γραμμάρια. Στον αντίποδα τα πλέον αποδοτικά πλοία της CMA CGM εκπέμπουν 37 γραμμάρια C0₂ ανά μεταφερόμενο εμπορευματοκιβώτιο. Χαρακτηριστικά το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM Bougainville μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 200.000 τόνους εμπορευμάτων σε περίπου 18.000 εμπορευματοκιβώτια.

Η καινοτομία αποτελεί για τον γαλλικό όμιλο σημαντική κινητήριo δύναμη για τη βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων του στόλου του. Ο όμιλος επενδύοντας σε βελτίωση της υδροδυναμικής και του σχεδιασμού των πλοίων του έχει καταφέρει να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων και κατά συνέπεια τις εκπομπές σε διοξείδιο του άνθρακα.
Να σημειωθεί ότι ο CMA CGM σχεδιάζει και χρησιμοποιεί νέα εμπορευματοκιβώτια φιλικά προς το περιβάλλον, τα οποία επιτρέπουν μείωση έως και δύο τόνων του καυσίμου που καταναλώνεται ανά ημέρα, και ως εκ τούτου επιτυγχάνεται μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τρεις έως και έξι τόνους.
Επιπλέον, ο CMA CGM έχει επενδύσει σε 30.000 εμπορευματοκιβώτια-ψυγεία (reefers) με χαμηλής κατανάλωσης κινητήρες που πετυχαίνουν μείωση του κόστους για ηλεκτρική ενέργεια και μείωση της κατανάλωσης καυσίμου μέχρι και τρεις φορές σε σχέση με τα συνήθη επίπεδα.
Τέλος να αναφερθεί ότι ο CMA CGM υπήρξε ο πρώτος ναυτιλιακός όμιλος που αποφάσισε να επενδύσει σε εμπορευματοκιβώτια με δάπεδα κατασκευασμένα από μπαμπού, περιορίζοντας με αυτόν τον τρόπο την χρήση ξύλου από πολύτιμα τροπικά είδη, ενώ έχει βελτιώσει σημαντικά και τις τεχνικές ιδιότητες των εμπορευματοκιβωτίων, που βοηθούν στην περαιτέρω μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Φωτό: ΑΠΕ/ALEX HOFFORD
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ