
Ο γαλλικός όμιλος CMA CGM, η 3η μεγαλύτερη στον κόσμο ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ανακοίνωσε ότι κατά την διάρκεια των δέκα τελευταίων ετών έχει πετύχει μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (C0₂) του στόλου της σε ποσοστό 50%.
Σήμερα, ένα εμπορευματοκιβώτιο εκπέμπει περίπου 60 γραμμάρια C0₂ ανά διανυόμενο χιλιόμετρο, ενώ το 2005 το αντίστοιχο μέγεθος ήταν 120 γραμμάρια. Στον αντίποδα τα πλέον αποδοτικά πλοία της CMA CGM εκπέμπουν 37 γραμμάρια C0₂ ανά μεταφερόμενο εμπορευματοκιβώτιο. Χαρακτηριστικά το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM Bougainville μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 200.000 τόνους εμπορευμάτων σε περίπου 18.000 εμπορευματοκιβώτια.
Η καινοτομία αποτελεί για τον γαλλικό όμιλο σημαντική κινητήριo δύναμη για τη βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων του στόλου του. Ο όμιλος επενδύοντας σε βελτίωση της υδροδυναμικής και του σχεδιασμού των πλοίων του έχει καταφέρει να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων και κατά συνέπεια τις εκπομπές σε διοξείδιο του άνθρακα.
Να σημειωθεί ότι ο CMA CGM σχεδιάζει και χρησιμοποιεί νέα εμπορευματοκιβώτια φιλικά προς το περιβάλλον, τα οποία επιτρέπουν μείωση έως και δύο τόνων του καυσίμου που καταναλώνεται ανά ημέρα, και ως εκ τούτου επιτυγχάνεται μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τρεις έως και έξι τόνους.
Επιπλέον, ο CMA CGM έχει επενδύσει σε 30.000 εμπορευματοκιβώτια-ψυγεία (reefers) με χαμηλής κατανάλωσης κινητήρες που πετυχαίνουν μείωση του κόστους για ηλεκτρική ενέργεια και μείωση της κατανάλωσης καυσίμου μέχρι και τρεις φορές σε σχέση με τα συνήθη επίπεδα.
Τέλος να αναφερθεί ότι ο CMA CGM υπήρξε ο πρώτος ναυτιλιακός όμιλος που αποφάσισε να επενδύσει σε εμπορευματοκιβώτια με δάπεδα κατασκευασμένα από μπαμπού, περιορίζοντας με αυτόν τον τρόπο την χρήση ξύλου από πολύτιμα τροπικά είδη, ενώ έχει βελτιώσει σημαντικά και τις τεχνικές ιδιότητες των εμπορευματοκιβωτίων, που βοηθούν στην περαιτέρω μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Φωτό: ΑΠΕ/ALEX HOFFORD
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις ρυθμίσεις που περικλείουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και το ρόλο των λιμενικών υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση, επικεντρώθηκε η συζήτηση…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ