
Ο γαλλικός όμιλος CMA CGM, η 3η μεγαλύτερη στον κόσμο ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ανακοίνωσε ότι κατά την διάρκεια των δέκα τελευταίων ετών έχει πετύχει μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (C0₂) του στόλου της σε ποσοστό 50%.
Σήμερα, ένα εμπορευματοκιβώτιο εκπέμπει περίπου 60 γραμμάρια C0₂ ανά διανυόμενο χιλιόμετρο, ενώ το 2005 το αντίστοιχο μέγεθος ήταν 120 γραμμάρια. Στον αντίποδα τα πλέον αποδοτικά πλοία της CMA CGM εκπέμπουν 37 γραμμάρια C0₂ ανά μεταφερόμενο εμπορευματοκιβώτιο. Χαρακτηριστικά το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM Bougainville μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 200.000 τόνους εμπορευμάτων σε περίπου 18.000 εμπορευματοκιβώτια.
Η καινοτομία αποτελεί για τον γαλλικό όμιλο σημαντική κινητήριo δύναμη για τη βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων του στόλου του. Ο όμιλος επενδύοντας σε βελτίωση της υδροδυναμικής και του σχεδιασμού των πλοίων του έχει καταφέρει να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων και κατά συνέπεια τις εκπομπές σε διοξείδιο του άνθρακα.
Να σημειωθεί ότι ο CMA CGM σχεδιάζει και χρησιμοποιεί νέα εμπορευματοκιβώτια φιλικά προς το περιβάλλον, τα οποία επιτρέπουν μείωση έως και δύο τόνων του καυσίμου που καταναλώνεται ανά ημέρα, και ως εκ τούτου επιτυγχάνεται μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τρεις έως και έξι τόνους.
Επιπλέον, ο CMA CGM έχει επενδύσει σε 30.000 εμπορευματοκιβώτια-ψυγεία (reefers) με χαμηλής κατανάλωσης κινητήρες που πετυχαίνουν μείωση του κόστους για ηλεκτρική ενέργεια και μείωση της κατανάλωσης καυσίμου μέχρι και τρεις φορές σε σχέση με τα συνήθη επίπεδα.
Τέλος να αναφερθεί ότι ο CMA CGM υπήρξε ο πρώτος ναυτιλιακός όμιλος που αποφάσισε να επενδύσει σε εμπορευματοκιβώτια με δάπεδα κατασκευασμένα από μπαμπού, περιορίζοντας με αυτόν τον τρόπο την χρήση ξύλου από πολύτιμα τροπικά είδη, ενώ έχει βελτιώσει σημαντικά και τις τεχνικές ιδιότητες των εμπορευματοκιβωτίων, που βοηθούν στην περαιτέρω μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Φωτό: ΑΠΕ/ALEX HOFFORD
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ