
Εκπρόσωποι των φινλανδικών λιμένων Turku, Naantali, HaminaKotka, καθώς και του λιμένα της Στοκχόλμης μαζί με εκπροσώπους της ναυτιλιακής εταιρείας Viking Line συναντήθηκαν στο Turku στα τέλη Οκτωβρίου με στόχο την έναρξη υλοποίησης ενός συγχρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργου, που έχει στόχο την βελτίωση των θαλάσσιων συνδέσεων μεταξύ Σουηδίας και Φινλανδίας με παράλληλο περιορισμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τη ναυτιλία στη Βαλτική Θάλασσα.
Συγκεκριμένα, το έργο συνολικού προϋπολογισμού 8.100.000 ευρώ χρηματοδοτείται με 2.650.000 ευρώ από την Ε.Ε. και η υλοποίησή του αναμέμενεται να ολοκληρωθεί μέχρι το Δεκέμβριο του 2016.
Το συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνει τη μελέτη και κατασκευή εγκαταστάσεων παραλαβής αποβλήτων πλοίων και καταλοίπων φορτίου καθώς και εγκαταστάσεων που θα επιτρέπουν σε ro-ro και ro-pax πλοία να συνδεθούν με παράκτια παροχή ηλεκτρικού ρεύματος. Το έργο περιλαμβάνει επίσης και το σχεδιασμό εγκαταστάσεων για διαχωρισμό ιλύος από τις δεξαμενές των πλοίων καθώς και για ανεφοδιασμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG bunkering).
Από την πλευρά της η ναυτιλιακή εταιρεία Viking Line, που λειτουργεί μεταξύ των λιμένων Turku και Στοκχόλμης, έχει θέσει ως στόχο να εντάξει στην γραμμή Φινλανδίας-Σουηδίας ένα νέο ασφαλές, αποδοτικό και προσαρμοσμένο στους υφιστάμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς επιβατηγό πλοίο ro-ro.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σε μία μεταβατική φάση επιχειρώντας να γίνει πιο βιώσιμη εξαιτίας της εφαρμογής στο άμεσο μέλλον νέων αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανονισμών. Να σημειωθεί ότι η Βαλτική Θάλασσα έχει χαρακτηριστεί ως ειδική θαλάσσια ζώνη σύμφωνα με το παράρτημα IV της MARPOL, όπου από το 2016 για τα νέα επιβατηγά πλοία και το 2018 για τα υπάρχοντα επιβατηγά πλοία θα ισχύσουν αυστηρότεροι κανονισμοί για την απόρριψη αποβλήτων πλοίων και καταλοίπων φορτίου.
Ο διευθύνων σύμβουλος του λιμένα του Turku, Christian Ramberg, σε δηλώσεις του τόνισε ότι «επενδύοντας σε σύγχρονες περιβαλλοντικές υπηρεσίες, τα λιμάνια μας όχι μόνο συμμορφώνονται με τις υπάρχουσες περιβαλλοντικές ρυθμίσεις, αλλά προετοιμάζονται και για όσες θα εφαρμοστούν στο μέλλον». Και συνέχισε τονίζοντας ότι «στόχος είναι να δημιουργηθεί μια βιώσιμη θαλάσσια σύνδεση μεταξύ της Φινλανδίας και της Σουηδίας».
Φωτό: ΑΠΕ / PHOTO LEHTIKUVA/DANIEL ERIKSSON
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Hellenic Seaplanes προσθαλασσώθηκε στο λιμάνι του Βόλου, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στις θαλάσσιες αερομεταφορές. Το υδροπλάνο της εταιρείας προσέγγισε την κεντρική προβλήτα μπροστά…
Η τροπική καταιγίδα Ντάνας κατευθύνεται προς την ανατολική Κίνα σήμερα το πρωί, με την επαρχία Τζετζιάνγκ να ετοιμάζεται για την άφιξη του φαινομένου το…
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ