Η ΕΕ χρηματοδοτεί τη βελτίωση της θαλάσσιας σύνδεσης μεταξύ Σουηδίας και Φινλανδίας

Η ΕΕ χρηματοδοτεί τη βελτίωση της θαλάσσιας σύνδεσης μεταξύ Σουηδίας και Φινλανδίας

52
Η ΕΕ χρηματοδοτεί τη βελτίωση της θαλάσσιας σύνδεσης μεταξύ Σουηδίας και Φινλανδίας

Εκπρόσωποι των φινλανδικών λιμένων Turku, Naantali, HaminaKotka, καθώς και του λιμένα της Στοκχόλμης μαζί με εκπροσώπους της ναυτιλιακής εταιρείας Viking Line συναντήθηκαν στο Turku στα τέλη Οκτωβρίου με στόχο την έναρξη υλοποίησης ενός συγχρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργου, που έχει στόχο την βελτίωση των θαλάσσιων συνδέσεων μεταξύ Σουηδίας και Φινλανδίας με παράλληλο περιορισμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τη ναυτιλία στη Βαλτική Θάλασσα.
Συγκεκριμένα, το έργο συνολικού προϋπολογισμού 8.100.000 ευρώ χρηματοδοτείται με 2.650.000 ευρώ από την Ε.Ε. και η υλοποίησή του αναμέμενεται να ολοκληρωθεί μέχρι το Δεκέμβριο του 2016.
Το συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνει τη μελέτη και κατασκευή εγκαταστάσεων παραλαβής αποβλήτων πλοίων και καταλοίπων φορτίου καθώς και εγκαταστάσεων που θα επιτρέπουν σε ro-ro και ro-pax πλοία να συνδεθούν με παράκτια παροχή ηλεκτρικού ρεύματος. Το έργο περιλαμβάνει επίσης και το σχεδιασμό εγκαταστάσεων για διαχωρισμό ιλύος από τις δεξαμενές των πλοίων καθώς και για ανεφοδιασμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG bunkering).
Από την πλευρά της η ναυτιλιακή εταιρεία Viking Line, που λειτουργεί μεταξύ των λιμένων Turku και Στοκχόλμης, έχει θέσει ως στόχο να εντάξει στην γραμμή Φινλανδίας-Σουηδίας ένα νέο ασφαλές, αποδοτικό και προσαρμοσμένο στους υφιστάμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς επιβατηγό πλοίο ro-ro.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σε μία μεταβατική φάση επιχειρώντας να γίνει πιο βιώσιμη εξαιτίας της εφαρμογής στο άμεσο μέλλον νέων αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανονισμών. Να σημειωθεί ότι η Βαλτική Θάλασσα έχει χαρακτηριστεί ως ειδική θαλάσσια ζώνη σύμφωνα με το παράρτημα IV της MARPOL, όπου από το 2016 για τα νέα επιβατηγά πλοία και το 2018 για τα υπάρχοντα επιβατηγά πλοία θα ισχύσουν αυστηρότεροι κανονισμοί για την απόρριψη αποβλήτων πλοίων και καταλοίπων φορτίου.
Ο διευθύνων σύμβουλος του λιμένα του Turku, Christian Ramberg, σε δηλώσεις του τόνισε ότι «επενδύοντας σε σύγχρονες περιβαλλοντικές υπηρεσίες, τα λιμάνια μας όχι μόνο συμμορφώνονται με τις υπάρχουσες περιβαλλοντικές ρυθμίσεις, αλλά προετοιμάζονται και για όσες θα εφαρμοστούν στο μέλλον». Και συνέχισε τονίζοντας ότι «στόχος είναι να δημιουργηθεί μια βιώσιμη θαλάσσια σύνδεση μεταξύ της Φινλανδίας και της Σουηδίας».

Φωτό: ΑΠΕ / PHOTO LEHTIKUVA/DANIEL ERIKSSON

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.