
Εκπρόσωποι των φινλανδικών λιμένων Turku, Naantali, HaminaKotka, καθώς και του λιμένα της Στοκχόλμης μαζί με εκπροσώπους της ναυτιλιακής εταιρείας Viking Line συναντήθηκαν στο Turku στα τέλη Οκτωβρίου με στόχο την έναρξη υλοποίησης ενός συγχρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργου, που έχει στόχο την βελτίωση των θαλάσσιων συνδέσεων μεταξύ Σουηδίας και Φινλανδίας με παράλληλο περιορισμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τη ναυτιλία στη Βαλτική Θάλασσα.
Συγκεκριμένα, το έργο συνολικού προϋπολογισμού 8.100.000 ευρώ χρηματοδοτείται με 2.650.000 ευρώ από την Ε.Ε. και η υλοποίησή του αναμέμενεται να ολοκληρωθεί μέχρι το Δεκέμβριο του 2016.
Το συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνει τη μελέτη και κατασκευή εγκαταστάσεων παραλαβής αποβλήτων πλοίων και καταλοίπων φορτίου καθώς και εγκαταστάσεων που θα επιτρέπουν σε ro-ro και ro-pax πλοία να συνδεθούν με παράκτια παροχή ηλεκτρικού ρεύματος. Το έργο περιλαμβάνει επίσης και το σχεδιασμό εγκαταστάσεων για διαχωρισμό ιλύος από τις δεξαμενές των πλοίων καθώς και για ανεφοδιασμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG bunkering).
Από την πλευρά της η ναυτιλιακή εταιρεία Viking Line, που λειτουργεί μεταξύ των λιμένων Turku και Στοκχόλμης, έχει θέσει ως στόχο να εντάξει στην γραμμή Φινλανδίας-Σουηδίας ένα νέο ασφαλές, αποδοτικό και προσαρμοσμένο στους υφιστάμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς επιβατηγό πλοίο ro-ro.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σε μία μεταβατική φάση επιχειρώντας να γίνει πιο βιώσιμη εξαιτίας της εφαρμογής στο άμεσο μέλλον νέων αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανονισμών. Να σημειωθεί ότι η Βαλτική Θάλασσα έχει χαρακτηριστεί ως ειδική θαλάσσια ζώνη σύμφωνα με το παράρτημα IV της MARPOL, όπου από το 2016 για τα νέα επιβατηγά πλοία και το 2018 για τα υπάρχοντα επιβατηγά πλοία θα ισχύσουν αυστηρότεροι κανονισμοί για την απόρριψη αποβλήτων πλοίων και καταλοίπων φορτίου.
Ο διευθύνων σύμβουλος του λιμένα του Turku, Christian Ramberg, σε δηλώσεις του τόνισε ότι «επενδύοντας σε σύγχρονες περιβαλλοντικές υπηρεσίες, τα λιμάνια μας όχι μόνο συμμορφώνονται με τις υπάρχουσες περιβαλλοντικές ρυθμίσεις, αλλά προετοιμάζονται και για όσες θα εφαρμοστούν στο μέλλον». Και συνέχισε τονίζοντας ότι «στόχος είναι να δημιουργηθεί μια βιώσιμη θαλάσσια σύνδεση μεταξύ της Φινλανδίας και της Σουηδίας».
Φωτό: ΑΠΕ / PHOTO LEHTIKUVA/DANIEL ERIKSSON
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ