
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com SA
Μετά την αναλαμπή της προηγούμενης εβδομάδας όπου πραγματοποιήθηκαν κάποιες πράξεις, κυρίως από το Μπαγκλαντές, η αγορά επέστρεψε στη συνηθισμένη απραξία που επικρατεί τους τελευταίους μήνες. Η αντίληψη που επικρατεί στην αγορά συνεχίζει και είναι ότι αν με κάποιο τρόπο δεν αντιμετωπιστεί το «πρόβλημα» των φθηνών εισαγωγών από την Κίνα ή αγορά δεν θα παρουσιάσει ιδιαίτερη βελτίωση σε επίπεδα τιμών αφαιρώντας έτσι το κίνητρο από τους πλοιοκτήτες να προβούν σε διαλύσεις.
Η Ινδία, την προηγούμενη εβδομάδα ήταν κλειστή λόγω των αργιών του Diwali ενώ για το επόμενο διάστημα μέχρι το τέλος του έτους ενδεχομένως να την δούμε να δραστηριοποιείται και πάλι ύστερα από μεγάλο διάστημα εκτός, σε μία προσπάθεια να κάνει «μουαγιέν» στη μέση τιμή κτήσης από αγορές που έκανε τους προηγούμενους μήνες.
Το Μπαγκλαντές, είναι η μόνη αγορά που είναι ενεργή, καθώς ύστερα από τις αγορές που έκανε κυρίως σε Panamax Containers και Capes τώρα έχει επικεντρωθεί στα Panamax Bulkers καθώς αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για να κλείσει μερικά από αυτά παρά το γεγονός ότι την προηγούμενη εβδομάδα οι εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα επηρέασαν πτωτικά τις τιμές του σιδήρου κατά $ 10 LDT.
Το Πακιστάν, έχει αρχίσει και πιέζει μέσω του Οργανισμού Pakistan Shipbrokers Association (PSBA) για την επιβολή φόρου στις Κινεζικές εισαγωγές με αποτέλεσμα οι End Buyers να βγαίνουν δειλά – δειλά στην αγορά και ενδεχομένως να υπάρξει κάποια κινητικότητα το επόμενο διάστημα.
Η Κίνα, συνεχίζει και κάνει αυτό που κάνει καλά, δηλαδή την επιχορήγηση των κρατικών της εταιρειών.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε σχεδόν μηδενικός με μόνο 2 Ro-Ro και ένα Panamax Bulker να έχουν οδηγηθεί προς διάλυση.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 290 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 300 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 305 – $ 335 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ