
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com SA
Μετά την αναλαμπή της προηγούμενης εβδομάδας όπου πραγματοποιήθηκαν κάποιες πράξεις, κυρίως από το Μπαγκλαντές, η αγορά επέστρεψε στη συνηθισμένη απραξία που επικρατεί τους τελευταίους μήνες. Η αντίληψη που επικρατεί στην αγορά συνεχίζει και είναι ότι αν με κάποιο τρόπο δεν αντιμετωπιστεί το «πρόβλημα» των φθηνών εισαγωγών από την Κίνα ή αγορά δεν θα παρουσιάσει ιδιαίτερη βελτίωση σε επίπεδα τιμών αφαιρώντας έτσι το κίνητρο από τους πλοιοκτήτες να προβούν σε διαλύσεις.
Η Ινδία, την προηγούμενη εβδομάδα ήταν κλειστή λόγω των αργιών του Diwali ενώ για το επόμενο διάστημα μέχρι το τέλος του έτους ενδεχομένως να την δούμε να δραστηριοποιείται και πάλι ύστερα από μεγάλο διάστημα εκτός, σε μία προσπάθεια να κάνει «μουαγιέν» στη μέση τιμή κτήσης από αγορές που έκανε τους προηγούμενους μήνες.
Το Μπαγκλαντές, είναι η μόνη αγορά που είναι ενεργή, καθώς ύστερα από τις αγορές που έκανε κυρίως σε Panamax Containers και Capes τώρα έχει επικεντρωθεί στα Panamax Bulkers καθώς αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για να κλείσει μερικά από αυτά παρά το γεγονός ότι την προηγούμενη εβδομάδα οι εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα επηρέασαν πτωτικά τις τιμές του σιδήρου κατά $ 10 LDT.
Το Πακιστάν, έχει αρχίσει και πιέζει μέσω του Οργανισμού Pakistan Shipbrokers Association (PSBA) για την επιβολή φόρου στις Κινεζικές εισαγωγές με αποτέλεσμα οι End Buyers να βγαίνουν δειλά – δειλά στην αγορά και ενδεχομένως να υπάρξει κάποια κινητικότητα το επόμενο διάστημα.
Η Κίνα, συνεχίζει και κάνει αυτό που κάνει καλά, δηλαδή την επιχορήγηση των κρατικών της εταιρειών.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε σχεδόν μηδενικός με μόνο 2 Ro-Ro και ένα Panamax Bulker να έχουν οδηγηθεί προς διάλυση.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 290 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 300 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 305 – $ 335 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Με το London International Shipping Week 2025 να βρίσκεται σε εξέλιξη, η VesselsValue προχώρησε σε μια ανάλυση για την κατανομή του «πράσινου» στόλου. Από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ