
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com SA
Αντιστροφή του κλίματος είχαμε την προηγούμενη εβδομάδα καθώς η αγορά έδειξε σημάδια αγοραστικού ενδιαφέροντος, αλλά ουσιαστικά μόνο από το Μπαγκλαντές και κυρίως για πλοία μεγαλύτερου τονάζ όπως Capes και Panamax σε Dry Cargo όπως επίσης και για Panamax Containers που άρχισαν πάλι να εμφανίζονται προς πώληση. Να αναφέρουμε πως μέχρι στιγμής, 89 Capes έχουν οδηγηθεί προς διάλυση και όπως όλα δείχνουν μέχρι το τέλος του έτους ενδεχομένως ο αριθμός αυτός να φτάσει τα 100.
Η Ινδία, συνεχίζει και απέχει από την αγορά καθώς οι εγχώριες τιμές του σιδήρου για άλλη μία εβδομάδα είχαν πτωτική πορεία ενώ η ρουπία που βρίσκεται στις 65 προς το δολάριο δεν αποτελεί αγοραστικό κίνητρο. Αυτή τη στιγμή μόνο 25 διαλυτήρια από τα 150 είναι σε λειτουργία ενώ οι τράπεζες είναι εντελώς αρνητικές στο να εκδώσουν LCs.
Το Μπαγκλαντές, όπως προαναφέραμε και επισημάναμε και την προηγούμενη εβδομάδα, είναι η μόνη χώρα που έχει αρχίσει και αγοράζει πλοία μεγαλύτερου τονάζ αλλά όπως εκτιμάται δεν θα υπάρξει διάρκεια στην αγοραστική διάθεση καθώς τα top ονόματα έκαναν τις αγορές τους και οι υπόλοιποι End Buyers δεν μπορούν να ανοίξουν LCs.
Το Πακιστάν, επέδειξε σημάδια αγοραστικής διάθεσης αλλά η διαφορά των τιμών με το Μπαγκλαντές όπως επίσης και η γεωγραφική τοποθεσία, καθώς τα πλοία που έρχονται από Far East είναι πιο κοντά στο Μπαγκλαντές, δεν του επέτρεψε να προβεί σε κλεισίματα. Ενδεχομένως τις επόμενες ημέρες το Πακιστάν να αναγκαστεί αν αυξήσει τις προσφερόμενες τιμές για να μπει και πάλι στην αγορά.
Η Κίνα, συνεχίζει και κάνει αυτό που κάνει καλά, δηλαδή την επιχορήγηση των κρατικών της εταιρειών και στη συνέχεια την εξαγωγή φθηνού σιδήρου στις «διαλύτριες» χώρες..
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 827,117 DWT περίπου, εκ των οποίων το 82% (680,396 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 3% (24,164 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 15% (122,557 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 295 – $ 325 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 300 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ