
Δύο πρόσφατα γεγονότα έχουν επαναφέρει στο προσκήνιο τις δυσκολίες που βιώνει η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Το πρώτο έχει να κάνει με την μάλλον υποτονική υποδοχή που έτυχε η Hapag-Lloyd στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης στις αρχές του Νοέμβρη, όταν κατά την πρώτη ημέρα συνεδρίασης η τιμή της μετοχής της παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη σε σχέση με τα επίπεδα της αρχικής δημόσιας εγγραφής στα 20 ευρώ.
Νωρίτερα, μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο, η δανέζικη Maersk, ενημέρωσε τους μετόχους της ότι τα κέρδη της για το έτος 2015 θα αγγίξουν τα 1,6 δις δολάρια (1,45 δις ευρώ), που σημαίνει 600 εκατομμύρια λιγότερα σε σχέση με τις αρχικές της εκτιμήσεις.
Από την πλευρά της η Hapag Lloyd ενημέρωσε τους επενδυτές ότι οι δικές της προβλέψεις για κερδοφορία παραμένουν ως έχουν. Όμως αυτές οι κινήσεις δεν ήταν αρκετές για να μεταβάλλουν το ήδη αρνητικό κλίμα μεταξύ των επενδυτών.
Αυτά τα δύο γεγονότα καταδεικνύουν τις σημαντικές δυσκολίες αλλά και προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλία. Σε κάθε περίπτωση βέβαια, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν Γερμανοί ναυλομεσίτες «δεν είναι όλα μαύρα στη ναυτιλία».
Οι γνώστες του χώρου της ναυτιλιακής βιομηχανίας σημειώνουν ότι υπάρχουν και σήμερα αγορές όπου τα πλοία μπορούν να δραστηριοποιηθούν με μεγάλα περιθώρια κέρδους. Για παράδειγμα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν υγροποιημένο αέριο ή φορτηγά πλοία που μεταφέρουν σιτηρά στην Αφρική ή σιδηρομετάλλευμα σε ασιατικά λιμάνια. Σε κάθε περίπτωση, βέβαια, ο ναύλος μπορεί να ποικίλλει σημαντικά ανάλογα με την περιοχή αποστολής.
Για παράδειγμα, όποιος επιθυμεί να στείλει ένα εμπορευματοκιβώτιο από την Ασία στην Ευρώπη πληρώνει λιγότερο. Χαρακτηριστικά να αναφερθεί, ότι το κόστος μεταφοράς για ένα 12 μέτρων εμπορευματοκιβώτιο δεν υπερβαίνει τα 400 με 500 δολάρια, που αντιστοιχεί στο ένα πέμπτο του κόστους άλλων εμπορικών διαδρομών.
Όπως σημειώνουν οι ειδικοί, η θαλάσσια οδός που ενώνει την Ασία με την Ευρώπη έχει αναδειχθεί σε μία από τις σημαντικότερες αλλά και πλέον φθηνές οδούς του διεθνούς εμπορίου για μεταφορά κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, παιχνιδιών, ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης και υπόδησης. Και αυτός είναι ο λόγος που ολοένα και περισσότερα και μεγαλύτερα πλοία ταξιδεύουν σε αυτήν τη διαδρομή, διαμορφώνοντας όρους έντονου ανταγωνισμού και πτώσης τιμών, που με τη σειρά τους, βέβαια, οδηγούν σε προβλέψεις για μειωμένη κερδοφορία μεγάλων παικτών της ναυτιλιακής αγοράς, όπως είναι η Maersk ή σε περιορισμένο χρηματιστηριακό ενδιαφέρον, όπως στην περίπτωση της Hapag Lloyd.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ