
Η κυβέρνηση της Σομαλίας ενημέρωσε τις δικαστικές αρχές της Ινδίας ότι 120 υπήκοοί της, που δικάζονται στην Βομβάη για συμμετοχή σε πειρατικές επιθέσεις, είναι έτοιμοι να αποδεχθούν την ενοχή τους, με την ελπίδα να επισπευσθεί η όλη δικαστική διαδικασία, που διαρκεί πάνω από τρία χρόνια.
Στην περίπτωση που το Ινδικό δικαστήριο αποδεχθεί την ενοχή των Σομαλών πειρατών, τότε οι πειρατές θα καταδικαστούν και θα έχουν το δικαίωμα να εκτίσουν την ποινή τους στη Σομαλία.
Οι συγκεκριμένοι Σομαλοί υπήκοοι είχαν συλληφθεί μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου του 2011 μετά από συντονισμένη δράση του Πολεμικού Ναυτικού και της Ακτοφυλακής της Ινδίας.
Οι Σομαλοί κατηγορούνται ότι είχαν συμμετάσχει σε πειρατεία δύο πλοίων και σε ομηρία των πληρωμάτων τους. Μάλιστα, δύο ψαράδες, ένας από το Πακιστάν και ένας από το Ιράν, είχαν βρει τον θάνατο.
Το πρώτο περιστατικό, για το οποίο οι Σομαλοί πειρατές δικάζονται στην Βομβάη, αφορά τη μεταφορά στο πειρατικό τους σκάφος, με την ονομασία Prantalay 14, ως ομήρων 20 ψαράδων από την Ταϊλάνδη και τη Μιανμάρ. Μετά την επέμβαση του Ινδικού Πολεμικού Ναυτικού και της Ακτοφυλακής οι όμηροι απελευθερώθηκαν και οι 28 επιβαίνοντες πειρατές συνελήφθησαν.
Το δεύτερο περιστατικό, για το οποίο οι Σομαλοί πειρατές δικάζονται, αφορά τα σκάφη Vega 5 και Morteza, που είχαν τεθεί υπό τον έλεγχό τους στις αρχές του 2011. Το 24-μέτρων αλιευτικό σκάφος Vega 5 με σημαία Μοζαμβίκης είχε δεχθεί επίθεση από τους Σομαλούς πειρατές στα τέλη του Δεκέμβρη του 2010, καθώς έπλεε 200 ν.μ. ανοιχτά των Comoros Isles. Από την άλλη το Μorteza ήταν ένα ιρανικό αλιευτικό σκάφος σκάφος που βρέθηκε υπό τον έλεγχο των Σομαλών πειρατών στις αρχές του 2011 και χρησιμοποιήθηκε για επιθέσεις σε εμπορικά πλοία μέχρις ότου συνελήφθη από το ινδικό Πολεμικό Ναυτικό μαζί με 77 πειρατές στα τέλη του Μάρτη του ίδιου έτους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ