
Οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας RheinEnergie της Κολωνίας και Stadtwerke του Ντίσελντορφ επιδιώκουν την είσοδό τους σε έναν ακόμα επιχειρηματικό τομέα αυτόν της παροχής τροφοδοτικών σταθμών ηλεκτρικής ενέργειας για τα ποταμόπλοια του Ρήνου.
Το σχέδιο περιλαμβάνει σε πρώτη φάση τη δημιουργία δώδεκα σταθμών σε Κολωνία και Ντίσελντορφ, από τους οποίους θα τροφοδοτούνται με ηλεκτρική ενέργεια τα φορτηγά και επιβατηγά ποταμόπλοια καθώς και τα κρουαζιερόπλοια που πλέουν στο Ρήνο.
Μέχρι τώρα και λόγω έλλειψης τροφοδοτικών σταθμών ηλεκτρικής ενέργειας τα πλοία είναι υποχρεωμένα να έχουν σε λειτουργία τις μηχανές τους, γεγονός που προκαλεί όχι μόνο όχληση στις πόλεις αλλά και σημαντικές εκπομπές ρύπων που επιβαρύνουν την ατμοσφαιρική ρύπανση στις γερμανικές πόλεις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι εάν ένα κρουαζιερόπλοιο δεν διατηρήσει τις μηχανές του σε λειτουργία ενώ βρίσκεται αγκυροβολημένο μπορεί να πετύχει μία μείωση σε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι και 120 τόνους ετησίως. Αυτή η μείωση μπορεί να γίνει πραγματικότητα με το νέο σχέδιο δημιουργίας τροφοδοτικών σταθμών ηλεκτρικής ενέργειας στα μεγαλύτερα γερμανικά λιμάνια του Ρήνου.
Όπως δηλώνει ο CEO της RheinEnerie, θυγατρικής εταιρείας της Stadtwerke Köln της μεγαλύτερης εταιρείας παροχής ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και ύδρευσης στην Κολωνία, στόχος δεν είναι η κατασκευή τροφοδοτικών σταθμών μόνο στην περιοχή της Κολωνίας αλλά η επέκταση και σε άλλες περιοχές της Γερμανίας.
Άλλωστε στην χώρα υπάρχουν συνολικά 240 λιμάνια για τα φορτηγά και 70 λιμάνια για τα επιβατηγά ποταμόπλοια.
Από την πλευρά του ο CEO της εταιρείας παροχής ενέργειας Stadtwerke του Ντίσελντορφ, Udo Brockmeier, ανέφερε ότι οι πόλεις-λιμάνια στη Γερμανία επιδιώκουν την άμεση μείωση τόσο των εκπομπών ρύπων (διοξείδιο του άνθρακα) όσο και των αιωρούμενων σωματιδίων στην ατμόσφαιρά τους.
Για τον ίδιο η κοινή δράση των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας RheinEnergie της Κολωνίας και Stadtwerke του Ντίσελντορφ στοχεύει στην παροχή άμεσης και βιώσιμης απάντησης σε αυτό το αίτημα των γερμανικών πόλεων-λιμανιών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ