
Στα άμεσα σχέδια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι η προετοιμασία μιας νέας στρατηγικής που θα στοχεύει στην εισαγωγή μεγαλύτερων ποσοτήτων υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), ενώ παράλληλα εξετάζουν τα σχέδια και τις προθέσεις της Ρωσίας για επέκταση της χωρητικότητας του ήδη υπάρχοντος αγωγού που συνδέει Ρωσία και Γερμανία.
Η προτεινόμενη στρατηγική αποτελεί στην ουσία μέρος των προσπαθειών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για επιβολή μίας ενιαίας αγοράς ενέργειας, που θα βασίζεται στην περιφερειακή συνεργασία καθώς και στη διαφοροποίηση των πηγών ενέργειας και για τις 28 χώρες μέλη της Ένωσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες που έρχονται από την πλευρά του Maros Sefcovic, που είναι ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αρμόδιος για θέματα Ενέργειας της Ένωσης, η Επιτροπή αναμένεται να ανακοινώσει στις αρχές του νέου έτους τις βασικές αρχές της νέας της στρατηγικής για την προμήθεια και αποθήκευση υγροποιημένου φυσικού αερίου καθώς και φυσικού αερίου έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι η Ευρώπη έχει πλήρως διαφοροποιήσει τις πηγές προμήθειάς της σε καύσιμα.
Από την άλλη το ζήτημα της προμήθειας καυσίμων από διαφορετικές πηγές (π.χ. σχιστολιθικό φυσικό αέριο) αποτελεί και μέρος των διαπραγματεύσεων της Ένωσης με τις ΗΠΑ που θα συμπεριληφθούν σε εμπορική συνθήκη μεταξύ τους.
Παράλληλα λόγος γίνεται και για συμφωνία μεταξύ του ρωσικού γίγαντα φυσικού αερίου Gazprom και πέντε ευρωπαϊκών εταιρειών για κατασκευή του αγωγού Nord Stream II κάτω από τη Βαλτική Θάλασσα που θα τερματίζει στη Γερμανία, με αποτέλεσμα να παρακάμπτεται η Ουκρανία που μέχρι τώρα αποτελεί παραδοσιακά το κράτος από το οποίο διέρχονται οι αγωγοί καυσίμων από τη Ρωσία προς την Ευρώπη.
Βέβαια για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η Ουκρανία θα πρέπει να διατηρήσει το ρόλο της ως μία σημαντική περιοχή για τη διέλευση των αγωγών που θα συνδέουν τη Ρωσία και τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Επιπλέον η Επιτροπή εξέφρασε και τους προβληματισμούς της για την αναγκαιότητα επέκτασης του αγωγού Nord Stream, με δεδομένο ότι μία τέτοια εξέλιξη θα οδηγήσει την Gazprom να αποκτήσει δεσπόζουσα θέση στη γερμανική αγορά.
Τονίστηκε επίσης ότι το σχέδιο για το συγκεκριμένο αγωγό θα αξιολογηθεί αυστηρά από την Επιτροπή για το κατά πόσο είναι σύμφωνο με το ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο ενέργειας και για το ποιες μπορεί να είναι οι περιβαλλοντικές του επιπτώσεις, αλλά και αν τίθενται από την κατασκευή του ζητήματα ανταγωνισμού.
Σε κάθε περίπτωση η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει με έμφαση τονίσει την ανάγκη οικονομικής υποστήριξης των μελών της με στόχο να βελτιώσουν τις προσβάσεις τους σε νέες πηγές προμήθειας φυσικού αερίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου, με στόχο την απεξάρτηση από τη Ρωσία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ελληνική αγορά, σε ό,τι αφορά το φυσικό αέριο και με βάση τα στοιχεία της Eurostat (2014), τροφοδοτείται σχεδόν σε ποσοστό 100% από αέριο που προμηθεύεται η ΔΕΠΑ μέσω συμβολαίων με τρεις βασικούς προμηθευτές, με το μεγαλύτερο να είναι η Gazprom, μέσω της οποίας προμηθεύεται το 65% των ετήσιων αναγκών της. Από την κρατική εταιρεία Sonatrach της Αλγερίας η ΔΕΠΑ προμηθεύεται το 17% των αναγκών της σε υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Ποσοστό 18% των αναγκών της προμηθεύεται από την τουρκική Botas μέσω του ελληνοτουρκικού αγωγού. Τέλος, η ΔΕΠΑ έχει υπογράψει σύμβαση προμήθειας και με την αζέρικη εταιρεία AGSC για 1 δισ. κ.μ. αερίου από το κοίτασμα Shah Deniz II που θα μεταφερθεί όταν ξεκινήσει η λειτουργία του αγωγού TAP.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ